Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Declaratia 112 se poate modifica. Vezi proiectul publicat de ANAF!

de InfoTva.ro la 18 Iun. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, contributiile sociale, formularul 112, impozit venituri din salarii

Va informam ca ANAF a publicat Proiectul de Ordin pentru modificarea Ordinului ministrului Finantelor Publice, ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si ministrului Sanatatii nr. 1.045/2084/793/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".


Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice, ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si ministrului Sanatatii nr. 1.045/2.084/793/2012, a fost aprobat modelul si continutul Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, care se utilizeaza pentru obligatiile datorate incepand cu 1 iulie 2012.

Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii, de catre casele de asigurari sociale, a stagiilor de cotizare si a drepturilor cuvenite asiguratilor, potrivit legii.

Pentru anul 2012, declararea impozitului pe veniturile din salarii, pentru fiecare beneficiar de venit, se face prin utilizarea formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit".

Avand in vedere modificarile aduse Codului Fiscal, prin Ordonanta Guvernului nr. 8/2013, unele propuneri primite de la reprezentantii institutiilor din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, precum si de la unele directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, prin prezentul proiect de ordin comun se propun urmatoarele:

a) introducerea informatiilor referitoare la impozitul calculat si retinut, pe fiecare beneficiar de venit, in formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". Astfel, toate informatiile referitoare la calculul si retinerea obligatiilor aferente veniturilor de natura salariala vor fi concentrate in formularul 112.
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii


b) eliminarea din Nomenclatorul "Creante fiscale", a doua tipuri de creante, respectiv: "contributia individuala de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitatile agricole prevazute la art. 71 lit. d) din Codul Fiscal" precum si "impozitul aferent veniturilor din activitati agricole potrivit prevederilor art. 71 lit. d) din Codul Fiscal";

c) completarea categoriilor de conditii de munca, din "Anexa Angajator" a declaratiei, cu o noua categorie, "alte conditii de munca";  

d) modificarea Nomenclatorului "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului",  prin:

- eliminarea tipului de asigurat care realizeaza venituri in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitatile agricole prevazute la art. 71 lit. d) din Codul Fiscal;

- completarea cu doua tipuri de asigurat si anume: "personal militar, politisti si functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, la trecerea in rezerva sau direct in retragere, respectiv la incetarea raporturilor de serviciu, fara drept de pensie, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale" si "persoane fizice care realizeaza venituri sub forma de salarii de la angajatori nerezidenti si care achita contributiile sociale individuale potrivit art. 296^19 alin. (1^13) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare".

e) completarea Nomenclatorului "Tip asigurat" cu un nou tip de asigurat "Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati/numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie";

f) adaptarea sectiunii C, din "Anexa Asigurat" a declaratiei, astfel incat sa permita declararea separata, pentru aceeasi persoana, a fiecarui tip de venit realizat pentru luna de raportare (sectiunea C devine repetitiva);

g) modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Formularul 112, astfel modificat, urmeaza sa fie utilizat incepand cu obligatiile aferente lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a ordinului.

De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele si referatul de aprobare a proiectului normativ.

*

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectele de acte normative mai sus mentionate pot fi transmise la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":

- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;

- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Sursa: DGFP Valcea



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Declaratia 112 se poate modifica. Vezi proiectul publicat de ANAF!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016