Tags: declaratia 112, contributii sociale, anaf
Angajatorii au obligatia ca pana marti, 25 octombrie a.c., trebuie sa depuna online ,,Declaratia privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati".
In acest context este necesar sa tineti seamaa de etapele care trebuie parcurse pentru obtinerea si inregistrarea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica necasar pentru depunerea online a Declaratiei 112.
Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe websiteul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. In ordine alfabetica, acestia sunt:
- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;
- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;
- SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.
Inregistrarea certificatului digital calificat
Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe websiteul Agentiei Natioanle de Administrare Fiscala (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.
Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.
Atentie! Se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.
La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.
Cu acest document de confirmare va inregistrati pe websiteul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul.
Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.
Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.
Important! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe „Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si procedura se reia ca mai sus.
Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale
Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaratii online”, ulterior obtinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:
- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;
- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii online. Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor online, publicat pe websiteul institutiei.
Dupa completarea formularului 112 si semnarea acestuia cu certificatul digital calificat,se va accesa websiteul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaratiei.
Atentie! La semnarea si transmiterea Declaratiei 112 online, tokenul trebuie introdus in portul USB al unitatii centrale a calculatorului!
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog clarificare daca diurnele se raporteaza in D112 in luna in care incepe delegatia sau in luna in care se termina. Avem o situatie: s-a plecat in delegatie in 30 Martie si s-a finalizat in 02 Aprilie. Cum ar trebui raportat in 112: 2 zile*57.5 la Martie si 2*57.5 la Aprilie, sau 4 zile*57.5 la Aprilie?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In urma inventarierii am constatat ca in luna august a anului trecut, s-a rectificat un salariu si nu s-a trimis D112 rectificata. In urma acestei rectificari, la 31.12.2023, soldurile conturilor de contributii/impozit sunt mai mari cu 50 lei fata de obligatiile din D112 - decembrie. In 2024 s-a depus rectificativa si s-au compesat, pe fisa ANAF, cei 50 lei cu sumele nerepartizate (diferente) existente in fisa ANAF. In vederea corelarii D112 - balanta dec.2023, considerati gresita inchiderea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scop de tva, a incheiat anul trecut un contract de arenda cu o persoana fizica. Societatea a platit anticipat arenda pe un an intreg din nov 2023 - oct 2024, conform contract si a retinut la sursa impozit venit si cass in contul persoanei fizice. A declarat impozitul si cass in declaratia D112 si l-a platit. In luna martie se modifica contractul, in sensul scaderii suprafetei primita in areda, cu obligatia arendatorului de o restitui...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avand in vedere art 151 lege COD FISCAL cu privire la impozitarea contractelor de drepturi de autor, va rugam sa ne transmiteti daca in cazul incheierii unui contract cu o persoana cu handicap care prezinta certificat cu privire la gradul de handicap, daca se retine impozitul aferent de 10% dupa scaderea cotei forfetare, precum si daca societatea este obligata sa intocmeasca D112 privind retinerea CAS si CASS in ceea ce priveste persoana cu handicap in cazul depasirii celor 12 salarii minime pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rugam sa ne explicati daca in cazul unui contract intocmit pe drepturi de autor cu suma bruta de 6000 ron si suma neta de 5.640 dupa retinerea impozitului de 10% prin scaderea cotei forfetare de 40%, societatea comerciala este obligata in sensul art. 151 din Codul fiscal sa intocmeasa D112 si sa retina contributii daca persoana fizica cu care s-a intocmit contractul nu are contract de munca in cadrul societatii sau in cadrul altei societati. Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Salariati in constructii anul 2024 NZL=20 Doi dintre salariatii unitatii lucreaza 8 zile in Romania si 12 zile in Germania. Salariatul 1 are salariul tarifar in CIM 13500, iar salariatul 2 salariul tarifar in CIM 5000 lei. Ambii salariati au cate doua persoane in intretinere. Care este valoarea darilor salariale (CAS, CASS, CAM, impozit) pentru acesti angajati? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<