Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Norme actuale privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului social

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 26 Iun. 2012 Exclusiv
Tags: executare silita, ordinul anaf nr205/2012, adeverinta spatiu, sediu social, contribuabil inactiv

Va reamintim ce se stabileste prin Ordinul ANAF nr. 205/2012, actul normativ emis ca ordin comun al Ministerului Justitiei si ANAF si care aduce a treia modificare din anul acesta in domeniul eliberarii documentului, necesar la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului societatii.Ordinul reglementeaza formatul electronic al adeverintei prin care se inregistreaza documentul de detinere legala a unui spatiu ce poate fi utilizat ca sediu social, precum si formatul "Certificat pentru spatiu cu destinatie de sediu social", documente eliberate de ANAF, ca urmare a solicitarii Registrului Comertului.


Ordinul reglementeaza transmiterea electronica, inclusiv adresele de corespondenta, intre cele doua institutii, a cererilor si documentatiei.

Ordinul pastreaza termenele anterioare de eliberare de catre ANAF a documentelor astfel:

a) solicitarile transmise de Registrul Comertului in prima parte a zilei vor fi solutionate de ANAF in aceeasi zi in ultima parte a programului de lucru;
b) solicitarile transmise de Registrul Comertului in a doua jumatate a zilei vor fi solutionate de ANAF in prima jumatate a zilei urmatoare.

Sintetic, procedura se va desfasura astfel: O persoana ce doreste sa inmatriculeze o societate comerciala se va prezenta la Registrul Comertului si cu documente ce atesta existenta si dreptul de utilizare a unui spatiu. Se completeaza o cerere, iar Registrul Comertului trimite electronic documentatia la ANAF. Tot electronic ANAF transmite fie refuzul eliberarii documentului, fie certificatul ce atesta spatiul cu destinatia sediu social.

Cand se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?

Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, in situatiile de mai jos:

a) daca persoana inregistrata in scopuri de TVA este declarata inactiva de ANAF, de la data declararii ca inactiva;

b) daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul comertului, la data inscrierii inactivitatii;

c) daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal (infractiuni de natura economica si fiscala);

d) daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de TVA si contribuabilul inca nu si-a suspendat activitatea sau nu este declarat inactiv. Aceste prevederi se aplica numai in cazul persoanelor pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul;

e) daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic (nu au fost facute cumparari sau vanzari timp de 6 luni).

Ce se intampla cu situatia fiscala pentru un contribuabil ce achizitioneaza bunuri sau servicii de la un alt contribuabil declarat inactiv (implicit fara cod valabil de TVA)?

Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita [art. 11 alin. (14) din Codul fiscal].

In plus, nu sunt deductibile cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat [art. 21. alin. (4) lit. r) din Codul fiscal].


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Norme actuale privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului social":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016