Tags: pfa 2016, contabilitate pfa 2016
Sa fii PFA in 2016 nu este chiar simplu. Si totusi... Sunt situatii in care nu ai nicio alta solutie mai buna decat sa ramai PFA sau sa iti infiintezi o astfel de forma de functionare. Unele activitati nu pot fi desfasurate decat ca PFA. Dar, atentie! Nu este chiar o misiune imposibila, daca detii informatiile specializate pe care expertii le pun la dispozitia doritorilor.
Cateva dintre cele mai importante intrebari la care orice actual sau viitor PFA trebuie sa aiba raspuns:
Cine are obligatia de a organiza evidenta contabila. Exceptii
Care sunt conceptetele contabile cu care lucreaza PFA-urile - definitii si termeni specifici
Baze legale ale activitatii financiar-contabile desfasurate in 2016 de PFA
Cum procedati pentru inregistrarea fiscala
Cum si cand se face stabilirea platilor anticipate de impozit
Ce contributii sociale obligatorii va revin ca PFA. Care sunt contributiile optionale
Ce trebuie sa intreprindeti in cazul in care ati ales contabilitatea in partida simpla
Ce se schimba in cazul functionarii PFA in regim de contabilitatea in partida dubla
Ce documente justificative si documente financiar-contabile trebuie sa intocmiti
Care sunt Registrele contabile obligatorii pe care trebuie sa le tineti
Ce trebuie sa stiti despre utilizarea programelor informatice
Ce presupune calitatea de angajator. Obligatii
Totul despre imobilizari corporale si necorporale
Ce sunt obiectele de inventar si cum se tine evidenta lor
Cum gestionati corect stocurile
Totul despre cheltuieli
Totul despre venituri
Cum facturati legal
Aspecte importante privind: casa, banca, deconturile
Cum trebuie sa tineti evidenta furnizorilor si a clientilor
Cum calculati impozitul anual datorat
Evidenta taxei pe valoarea adaugata
Cine are obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
Noile cerinte legislative privind arhivarea si pastrarea documentelor financiar –contabile
Ce presupune inventarierea anuala a patrimoniului
Ce mai trebuie sa declarati
Alte informatii suplimentare utile
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societatea are organizate doua puncte de lucru, un magazin cu produse alimentare, bauturi racoritoare si alcoolice, detergenti, tutun cu o suprafata mai mica de 200 mp. Al doilea punct de lucru este un bar unde se vand produse alcoolice si racoritoare, cafea. In ceea ce priveste garantia SGR pe care societatea o plateste furnizorilor in cazul ambelor puncte de lucru, este obligatoriu si organizarea unui centru de colectare al ambalajelor ce au SGR? Mai exact, daca clientii vin cu ambalaje cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala cu activitate de productie angajezeaza un numar de 4 persoane din alta localitate. Societatea doreste sa le ofere cazare gratuita, motiv pentru care a incheiat 2 contracte de inchiriere pentru 2 apartamente. Costul cu utilitatile (energie electrica, apa, energie termica) se va suporta tot de catre societate. 1. Pentru salariat chiria suportata de angajator se considera venit neimpozabil in limita a 20% din salariul minim brut pe tara si a plafonului de 33% din salariul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: 1. Veniturile totale din formula de calcul a IMCA se aduna contul 609? Sau se calculeaza dupa formula din formularul 20 din situatiile financiare (adica din clasa 7 se scade de doua ori valoarea din contul 709)? 2. Activele eligibile pentru calculul indicatorului A din calculul IMCA trebuie pastrate in patrimoniu 5 ani potrivit art. 181, alin 15? Sau se refera doar la contul 231? 3. Ce inseamna imobilizari necorporale cu durata de viata nedeterminata potrivit Ordinului 10/2024? Dezvoltare...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra, platitoare de TVA si impozit pe profit, are in portofoliu un client, care anul trecut a intrat in procedura de insolventa, in luna mai 2023. La sfarsit de an, am constituit provizion pentru ajustarea creantei, cu limita de 50% ded din valoarea totala. Creantele sunt din perioada 2013-2020, iar la intrarea societatii in procedura de insolventa ne-am inscris la masa credala. Conform hotararii admin, ni s-a propus un plan cu recuperarea a 25% din valoarea toatala a creantei, in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cum se inregistreaza in evidenta contabila abonamentul de sanatate pentru angajati in sistemul Regina Maria? Mentionez ca acest abonament se incadreaza in plafonul deductibil de 400 euro/angajat/an. Trebuie inregistrat lunar pe fiecare salariat in programul de salarizare. Factura de la Regina Maria se primeste trimestrial.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca o societate de pe teritoriul Romaniei, autorizata ca tratator/valorificator/reciclator, face un import de deseuri nepericuloase (de exemplu: placi circuite imprimate de la aparatura electronica) din Anglia, ce taxe/costuri/tva/alte declaratii trebuie sa faca din punct de vedere fiscal la vama cand ajunge transportul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<