Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.

InfoTva.ro » InfoTVA » Conditii minime de indeplinit la deschiderea unui punct de lucru

Conditii minime de indeplinit la deschiderea unui punct de lucru

de InfoTva.ro la 18 Oct. 2011 Exclusiv

Tags: punct de lucru, certificat de inregistrare a punctului de lucru

Tratamentul fiscal contabil aplicabil unui punct de lucru. Angajatii societatii isi desfasoara activitatea la diversi terti, nici la sediul social si nici la punctul de lucru.


 Mai jos sunt redate obligatiile si contributiile de achitat in contul salariatilor, precum si procedura de inregistrare a punctului de lucru.
Solicitarea de deschidere a unui sediu secundar (punct de lucru) se realizeaza la Oficiul Registrului Comertului prin completarea unei cereri. Cererea trebuie insotita de urmatoarele documente: 
- certificatul de inregistrare al firmei mama (CUI-ul)
- hotararea asociatului unic sau a asociatilor de infiintare a punctului de lucru;
- actele de identitate ale acestora;
- dovada detinerii spatiului (act de proprietate, contract de inchiriere, de comodat, etc.).
     
In urma depunerii acestor documente se va obtine un certificat de mentiuni/constatator din care rezulta infiintarea punctului de lucru (adresa acestuia).
          
Ulterior  inregistrarii punctului de lucru , potrivit prevederilor art. 74 alin.1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
              
Declaratia de inregistrare fiscala a sediului secundar se intocmeste prin completarea unui formular pus la dispozitie gratuit de organul fiscal din subordinea ANAF si va fi insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta. (art. 75, alin. 1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala ,  cu modificarile si completarile ulterioare).
Particularitati contabile: venituri vs. cheltuieli, documente
justificative, inregistrarea venituriloe proprii


CONTABILITATEA FONDURILOR EUROPENE
PENTRU SOCIETATI COMERCIALE SI PFA

Erorile atrag consecinte pentru proiectele cu fonduri europeme

>> Click AICI pentru detalii <<

     
Pentru punctul de lucru (sediul secundar) cu minim cinci salariati , declaratia care se depune este cea prevazuta de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare si anume formularul 060 „ Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare” . 
     
Declaratia de inregistrare fiscala a punctului de lucru se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior. 
     
Declaratia de inregistrare fiscala a sediilor secundare completata, semnata si stampilata va fi insotita de copii xerox ale urmatoarelor documente, conform punctului 72.1 din HG 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala :
- certificatul de inregistrare al firmei mama (CUI-ul);
- certificatul constatator eliberat de ORC cu declararea punctului de lucru;
- actul de spatiu de la punctul de lucru;
- act de identitate al reprezentantului legal al firmei mama.
         
Potrivit Legii 126/2011 privind aprobarea OUG 88/2010 pentru modificarea si completarea OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , articolul 34 reglementeaza competenta in cazul sediilor secundare, si anume:
    (1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
    (2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea .
Consilierul Verde al Contabilului

800 pagini de legislatie comentata + 25 experti
iti ofera 12 luni de consultanta personalizata

IMPORTANT! Cheltuiala pentru Consilier este
100% deductibila la calculul impozitului pe profit

>> Aflati AICI detalii <<
     Conform prevederilor art. 26, alin 2) si 3) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala ,
    (2) Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venituri din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
    (3) Contribuabilii prevazuti la alin. (2) au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea.
     
Urmare depunerii formularului 060,  Administratia Finantelor Publice la care este arondat punctul de lucru cu minim cinci salariati va emite Certificat de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe punct de lucru, diferit de cel al firmei mama.
     
Impozitul pe venit din salarii pentru salariatii de la punctul de lucru, se declara in formularul 112  prevazut de HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la  SECTIUNEA F - Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare  se va depune la AFP unde este arondat pentru administrare fiscala firma mama. Obligatoriu si plata impozitului la bugetul de stat, se va efectua la acelasi organ fiscal. Restul contributiilor se vor declara si se vor plati pe CUI-ul firmei mama la AFP de care apartine firma mama. 
     
Plata impozitului pe venit din salarii se efectueaza de catre firma mama astfel: 
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la firma mama, pe CUI –ul firmei mama, la bugetul de stat, la Trezoreria unde este arondata firma mama;
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la punctul de lucru, pe CUI –ul firmei mama, la rubrica „beneficiar” se completeaza „buget de stat”, iar la CUI/CIF beneficiar se completeaza CIF- ul sediului secundar, la Trezoreria unde este arondata firma mama.
 
In ceea ce privesc salariatii care isi desfasoara activitatea la terti, acestia lucreaza in baza unei delegatii sau contract, etc. Nu este necesar infiintarea altui sediu secundar, respectiv obtinerea altui CIF.c
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!
Comentarii
0 comentarii




Articole conexe:


Ultima ora:




Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Atentie contabili!

Respectati noile prevederi pentru aplicarea TVA-ului
O.U.G nr. 8 aduce modificari in ceea ce priveste aplicarea taxei pe valoare adaugata in 2014.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro
si descarcati GRATUIT Raportul Special

"Modificari TVA in 2014: incasare, rambursare, scutire la plata"!

Club Contabilitate


detalii aici


Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici

NU RATATI

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!
Noul Cod Fiscal a intrat deja in vigoare!
Cititi si respectati cele mai importante modificari pentru 2014
Descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA in 2014: incasare, rambursare, scutire la plata"

Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton