Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Restructurarea la nivelul sectorului fiscal va duce la disparitia a peste 30% dintre cele 424 de administratii financiare existente in teritoriu, urmand sa existe si disponibilizari la Garda ...
Restructurarea la nivelul sectorului fiscal va duce la disparitia a peste 30% dintre cele 424 de administratii financiare existente in teritoriu, urmand sa existe si disponibilizari la Garda Financiara, Vama si Trezorerie, potrivit presedintelui ANAF, Sorin Blejnar."Probabil in ianuarie - februarie va incepe procesul. Vor fi desfiintate multe administratii fiscale locale, dar nu cred ca se va injumatati numarul. Vor disparea toate administratiile financiare fara trezorerii. Sunt circa 50 de administratii care au doar partea de administrare financiara. De asemenea, vom desfiinta administratiile care sunt foarte apropiate geografic. Romania nu-si poate permite administratii financiare la 5-6 km una de alta. Vor disparea peste 30% din administratiile financiare, care au fost infiintate in ultimii 20-30 de ani pe criterii administrative", a declarat Blejnar intr-un interviu acordat ZF.
El a mentionat ca obiectivul este ca la sfarsitul primului trimestru din 2011 sa fie finalizat procesul de comasare sau desfiintare a circa 150 de administratii financiare.
Intr-o prima etapa vor fi infiintate 8 administratii fiscale regionale si 41 de administratii judetene, care vor fi arondate regional.
"Exista mijloace moderne de declarare a veniturilor cu ajutorul certificatului digital. Contribuabili mari si mijloci sunt obligati sa depuna electronic declaratiile. Prin declararea electronica informatia intra in server. Se simplifica munca. In plus, dispare riscul ca un operator sa introduca o cifra gresita. Greselile apar deoarece s-a lucrat foarte mult pe suport hartie. Vrem sa renuntam la hartie", a spus el.
In planul de restructurare a ANAF intra si preluarea prin absorbtie a atributiilor Garzii Financiare si Autoritatii Nationale a Vamilor, acestea urmånd sa fie desfiintate si transformate in structuri fara personalitate juridica in cadrul agentiei.
"Atunci cand contribuabilul are contact cu Fiscul trebuie sa discute cu o singura institutie. Acum Garda si Vama sunt entitati de sine statatoare. Prin preluarea prin absorbtie, Fiscul va avea pentru prima data dupa multi ani o singura institutie. Automat se reduce si personalul".
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Restructurarea ANAF este necesara pentru a consolida cadrul legal privind lupta impotriva evaziunii fiscale, pentru a elimina paralelismele si evaluarea diferita a aceleiasi operatiuni economice, in viziunea Guvernului.
ANAF are 1.002 angajati (aparat propriu), iar la Garda Financiara si ANV sunt 1.396, respectiv 3.812 de angajati. In directiile finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti sunt 23.376 de angajati.
Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a anuntat ca peste 6.000 de angajati din structurile subordonate ministerului vor fi disponibilizati.
ANAF urmareste pentru 2011 si 2012 implementarea unui sistem stabil de inlesniri la plata obligatiilor fiscale pentru contribuabilii aflati in dificultate temporara de lichiditate si reinstituirea esalonarilor la plata obligatiilor fiscale restante, a declarat Blejnar.
Dupa ce pana anul trecut oamenii de afaceri se plangeau de blocarea rambursarilor de TVA, care strangulau fluxurile de lichiditati ale multor companii actionand ca o suprataxa ascunsa, in acest an situatia rambursarilor s-a imbunatatit.
"Pentru o relatie corecta Fisc - contribuabil si pentru cresterea gradului de conformare al contribuabililor la declarare si la plata am intreprins numeroase actiuni menite sa sprijine mediul de afaceri, si aici ma refer la rambursarea de TVA cu control ulterior pentru deconturile cuprinse intre 5.000 si 10.000 lei, elaborarea OUG 92/2009 prin care firmele au posibilitatea sa-si amane obligatiile fiscale la plata pentru 6 luni, implementarea sistemului de declarare on-line, transparenta procesului de rambursare a TVA sau elaborarea Cartei Contribuabilului", a declarat Blejnar pentru ZF.
In plus, prin actiunile de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, Fiscul urmareste, pe de-o parte, scoaterea la lumina a economiei nefiscalizate si atragerea de sume suplimentare la bugetul de stat, iar pe de alta parte, crearea unui mediu concurential corect, in care agentii economici sa-si desfasoare activitatea fara distorsiuni, a spus seful Fiscului.
Sursa: MEDIAFAX
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Sistemul RO e-Transport: Daca se depaseste greutatea de 500kg este OBLIGATORIE solicitarea codului UIT?ANAF: Procedura declararii contribuabililor inactiviANAF modifica unele aspecte privind inregistrarea in scopuri de TVA si criteriile aferenteANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 6-12 februarie 2016Declaratiile fiscale pe care le depunem pana la 15 aprilie. Cum arata lista?Ultimele articole
Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeTermene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleArticole similare
Din 16 august incepe sesiunea de inregistrare a cererilor pentru ajutoarele de minimisImport bunuri in regim de consignatie. Regim TVAMasuri noi TVA in Codul fiscal? Vezi proiectulDeclaratia 710 actualizata: ultima versiune pentru Soft A si Soft JOrdinul de Plata Multiplu Electronic, beneficiu real pentru contribuabili. Peste 320.000 de drumuri la Trezorerie au fost ELIMINATEUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024TVA Intracomunitar: ghidul completLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereInformare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAArticole similare
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatoriCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiNoutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialProgram de Guvernare: Cota unica de impozitare, RESTRUCTURAREa ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea split TVAANAF anunta o ampla campanie de controale pentru evitarea evaziunii fiscale si cresterea conformarii la plataUltimele articole
TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleOrdinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouDin 6 aprilie 2023 se aplica modificarile introduse prin OUG 20/2023 privind instituirea unor facilitati fiscalePrecizari ale Ministerului Finantelor cu privire la stabilirea nivelului accizelor la combustibili pentru 2023 TOATE schimbarile fiscale aduse de OG 16/2022: impozite, calculare CAS si CASS, scutiri de venituri, TVA, accizeAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"