Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Furnizor cu cod de TVA anulat si emiterea facturii cu TVA. Cum procedam corect?

de InfoTva.ro la 13 Oct. 2016 Exclusiv
Tags: furnizor, cod tva anulat, facturare, tva, codul fiscal, deducere, codul de tva

In analiza urmatoare, avem cazul unui furnizorul a carei inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata in data de 01.02.2013.In luna Iulie 2016 a emis o factura fara TVA catre societatea in cauza. In luna septembrie 2016 a emis o alta factura, de data aceasta cu TVA, invocand codul fiscal art. 11 alin (8). Urmeaza sa vedem daca este corecta aceasta ultima factura emisa cu TVA, pecum si in care dintre cele doua luni s-a emis factura eronat.

Legislatia in materie de TVA nu contine dispozitii anume cu privire la modalitatea de emitere a facturilor de catre furnizorii/prestatori al caror cod de inregistare in scop de TVA a fost anulat, premisa fiind ca anularea codului se face in cazul contribuabililor inactivi ca o masura sanctionatorie pentru nerespectarea prevederilor legale in materie de TVA.
 
Intr-adevar, conform art. 11 alin. 8 din Codul fiscal persoanele impozabile carora li s-a anulat codul de TVA au obligatia plazii TVA colectate pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii taxabile efectuate in perioada in care codul de TVA este anulat. Aceasta nu inseamna neaparat ca furnizorul/prestatorul este obligat sa emita factura cu TVA intrucat Codul fiscal nu contine reguli de facturare pentru persoanele aflate in afara sistemului de TVA.
 
Ceea ce conteaza pentru beneficiar este faptul ca, indiferent de inscrierea sau nu a TVA in factura, beneficiarul nu are drept de deducere a acesteia, dupa cum se prevede la art. 11 alin. 9 din Codul fiscal.

CONCLUZIE!

Inscrierea taxei in factura de catre furnizorul/prestatorul cu codul de TVA anulat este deci optionala, in funczie de contractul sau intelegerea dintre furnizor/prestator si beneficiar cu privire la prez si la cine anume urmeaza sa suporte TVA-ul datorat la bugetul de stat, dar fara posibilitatea deducerii la beneficiar.

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Furnizor cu cod de TVA anulat si emiterea facturii cu TVA. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton