Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Noutati Legislatie Fiscala 20 - 28 aprilie 2008

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 30 Apr. 2008

ORDIN nr. 1.087 din 8 aprilie 2008privind modificarea Ordinului ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 1.801/1995Emitent:MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. ...

ORDIN nr. 1.087 din 8 aprilie 2008
privind modificarea Ordinului ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 1.801/1995

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 18 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru activitatea fiscala, aducand modificari in ceea ce priveste formularele utilizate in acest domeniu.

Important!
In anexa la acest act normativ sunt prevazute modelul de Registru pentru evidenta numerarului din casieria tezaur, Registru pentru evidenta numerarului manipulat de
personalul casieriei, Registru pentru evidenta numerarului manipulat de personalul casieriei, modelul de Carnet de cecuri pentru ridicare de numerar.
================================

ORDIN nr. 1.133 din 11 aprilie 2008
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul Economiei si Finantelor a prevederilor art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR


Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 21 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza compartimentele de ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului
Bucuresti si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care organizeaza evidenta specifica privind ajutoarele individuale si alocarile specifice acordate in baza schemelor de ajutor de stat al caror furnizor este Ministerul Economiei si Finantelor.

Important!
Evidenta specifica organizata la nivelul compartimentelor teritoriale specializate din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si al
Directiei generale de administrare a marilor contribuabili trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:

    a) denumirea operatorului economic si elemente de identificare a acestuia;
    b) domiciliul fiscal al operatorului economic;
    c) sectorul de activitate exprimat prin clasificarea CAEN;
    d) codul unic de identificare;
    e) cifra de afaceri, pe ani de activitate, de la data acordarii ajutorului de stat;
    f) numarul de angajati, pe ani de activitate;
    g) structura actionariatului;
    h) actul normativ in temeiul caruia primeste ajutor de stat;
    i) cuantumul ajutorului de stat primit, defalcat pe ani;
    j) modalitatea de acordare a ajutorului de stat;
    k) decizia de autorizare, dupa caz;
    l) date despre ajutoarele de stat prevazute in Tratatul de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, pentru care Romania a solicitat perioada de tranzitie.

Prevederile privind stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat reglementate de prezentele norme metodologice se aplica tuturor beneficiarilor de ajutoare de stat pentru care furnizor este Ministerul Economiei si Finantelor, in cazul in care se constata ca acestia nu respecta:

    a) conditiile prevazute in schemele de acordare a ajutoarelor de stat;
    b) conditiile prevazute in deciziile de autorizare a schemei sau a ajutorului individual;
    c) criteriile prevazute de legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat;
    d) conditiile prevazute in Tratatul de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, referitoare la ajutoarele de stat acordate operatorilor economici din zonele defavorizate si
libere.

Compartimentele teritoriale specializate au obligatia sa informeze Directia generala ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate daca operatorul economic se afla in situatia atingerii intensitatii maxime a ajutorului de stat prevazute de legislatie, printr-o adresa semnata de directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti sau de directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupa caz.

Compartimentele teritoriale specializate au obligatia sa informeze Directia generala ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate daca operatorul economic se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 13, printr-o adresa semnata de directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti sau de directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupa caz.
================================
================================

ORDIN nr. 222 din 1 aprilie 2008
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2007 privind reglementarea unor masuri financiare pentru stimularea
gradului de absorbtie a fondurilor alocate pentru agricultura

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 21 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale care gestioneaza sumele alocate temporar din veniturile din privatizare, precum si Agentia de Plati si Interventie
pentru Agricultura, ca autoritate responsabila pentru implementarea schemelor de plati directe pentru agricultura.

Important!
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, denumit in continuare M.A.D.R., gestioneaza sumele alocate temporar din venituri din privatizare potrivit prevederilor Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 148/2007 privind reglementarea unor masuri financiare pentru stimularea gradului de absorbtie a fondurilor alocate pentru agricultura, cu modificarile ulterioare, prin urmatoarele conturi de disponibilitati deschise la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti:

    - 54.04.03.31 "Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse reprezentand prefinantare si fonduri in cazul indisponibilitatilor temporare F.E.G.A.", cod IBAN RO51TREZ70054040331xxxxx, CUI 4221187 - sumele aferente prefinantarii cheltuielilor pentru schemele de plata implicate in derularea Fondului European pentru Garantare in Agricultura (denumit in continuare F.E.G.A.);
    - 54.04.03.32 "Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse reprezentand prefinantare si fonduri in cazul indisponibilitatilor temporare F.E.A.D.R.", cod IBAN
RO86TREZ70054040332xxxxx, CUI 4221187 - sumele aferente prefinantarii cheltuielilor pentru schema de plata nationala directa complementara in sectorul vegetal, reprezentand cheltuiala aferenta derularii Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurala (denumit in continuare F.E.A.D.R.).

 M.A.D.R. vireaza sumele incasate potrivit prevederilor alin. (1) in conturile 54.04.03.31 "Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse reprezentand prefinantare si fonduri in cazul indisponibilitatilor temporare F.E.G.A.", cod IBAN RO51TREZ70054040331xxxxx, CUI 16517187 si, respectiv, 54.04.03.32 "Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse reprezentand prefinantare si fonduri in cazul indisponibilitatilor temporare F.E.A.D.R.", cod IBAN RO86TREZ70054040332xxxxx, CUI 16517187, dupa caz, deschise pe numele Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (denumita in continuare A.P.I.A.) la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti. Din sumele astfel incasate A.P.I.A. efectueaza platile corespunzatoare in conturile beneficiarilor schemelor d e plata.
================================

ORDONANTA DE URGENTA nr. 44 din 16 aprilie 2008
privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 328 din 25 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru toate persoanele care doresc sa desfasoare o activitate comerciala, organizate sub forma de persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale
si intreprinderi familiale, reducand foarte mult birocratia care se intalnea in procesul de inregistrare.

Important!
Procedura de autorizare si inregistrare a acestor forme de activitate se desfasoara in intregime la registrul comertului, ceea ce scurteaza etapele pe care trebuie sa le
parcurga un solicitant si vine in intampinarea acestuia cu personal calificat si cu o procedura care deja si-a dovedit eficienta in cazul societatilor comerciale.

In temeiul dreptului la libera initiativa, al dreptului la libera asociere si al dreptului de stabilire, orice persoana fizica, cetatean roman sau cetatean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European, poate desfasura activitati economice pe teritoriul Romaniei, in conditiile prevazute de lege.

Activitatile economice pot fi desfasurate in toate domeniile, meseriile, ocupatiile sau profesiile pe care legea nu le interzice in mod expres pentru libera initiativa.

Prezenta ordonanta de urgenta se aplica pentru activitatile prevazute de Codul CAEN a caror desfasurare in una dintre formele prevazute de art. 4 nu este reglementata exclusiv potrivit unei legi speciale.

Persoanele fizice prevazute mai sus pot desfasura activitatile economice dupa cum urmeaza:
    a) individual si independent, ca persoane fizice autorizate;
    b) ca intreprinzatori titulari ai unei intreprinderi individuale;
    c) ca membri ai unei intreprinderi familiale.

Persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale trebuie sa aiba un sediu profesional pe teritoriul Romaniei, in conditiile prevazute de lege.

Orice activitate economica desfasurata permanent, ocazional sau temporar in Romania de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale trebuie sa fie inregistrata si autorizata, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.

Autorizarea functionarii, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, nu exonereaza persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale de obligatia de a obtine, inainte de inceperea activitatii, autorizatiile, avizele, licentele si altele asemenea, prevazute in legi speciale, pentru desfasurarea anumitor activitati economice.
================================

ORDONANTA DE URGENTA nr. 43 din 16 aprilie 2008
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 21 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Modificarea adusa de acest act normativ intereseaza in primul rand personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice care beneficiaza de tichete cadou si de tichete de
cresa.

Important!
Ordonatorii de credite ai autoritatilor si institutiilor publice ale administratiei publice centrale, indiferent de modul de finantare, acorda tichete cadou, in baza Legii nr.
193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, cu modificarile ulterioare, in cadrul limitei fondurilor care se aproba prin bugetul propriu.

Ordonatorii de credite ai bugetelor locale si ai institutiilor si serviciilor publice de subordonare locala pot acorda tichete cadou, potrivit prevederilor Legii nr. 193/2006, cu modificarile ulterioare, din bugetele acestora, in limita veniturilor proprii incasate.
================================

ORDIN nr. 1.146 din 12 aprilie 2008
pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in
anul 2008

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 22 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile publice stabilind modul de intocmire a situatiilor financiare trimestriale.

Important!
1. Autoritatile publice, ministerele, celelalte organe ale administratiei publice centrale si locale, institutiile publice autonome si institutiile publice aflate in subordinea, in
coordonarea sau sub autoritatea lor au obligatia, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sa intocmeasca situatii financiare trimestriale si anuale.

2. Situatiile financiare care se intocmesc de institutiile publice la finele trimestrelor I, II si III din anul 2008 se compun din: Bilant, Contul de rezultat patrimonial, Situatia fluxurilor de trezorerie, conturi de executie bugetara si anexe.

3. Institutiile publice intocmesc situatiile financiare trimestriale in anul 2008 potrivit modelelor aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 616/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea, semnarea, depunerea, componenta si modul de completare a situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice in anul 2006, precum si modelele acestora, Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006, adaptate structurii indicatorilor aprobati in Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificarile ulterioare, in Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2008 nr. 387/2007, precum si in alte reglementari in vigoare, formulare afisate pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor: www.mfinante.ro/legislatie/reglementari contabile.

La aceeasi adresa sunt afisate si corelatiile dintre formularele care compun situatiile financiare.
B. Raportari financiare lunare

1. In aplicarea prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, se vor avea in vedere urmatoarele:

a) autoritatile publice, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale, precum si institutiile publice autonome care incaseaza, administreaza si utilizeaza venituri proprii potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, raporteaza lunar executia centralizata a bugetelor institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii, aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activitatilor finantate integral din venituri proprii si, respectiv, a Fondului pentru mediu, in formularele anexa nr. 5*) "Contul de executie a bugetului institutiei publice - Venituri", respectiv anexa nr. 6*) si anexa nr. 7*) "Contul de executie a bugetului institutiei publice - Cheltuieli", potrivit cap. A pct. 5 lit. c) subpct. 3 din prezentele norme metodologice.
__________
*) Anexele nr. 5-11 fac parte integranta din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 616/2006, Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006.

Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole si titluri.
================================

LEGE nr. 89 din 8 aprilie 2008
pentru modificarea si completarea Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte

Emitent:PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 310 din 21 aprilie 2008
 
Pe cine vizeaza?
Aceasta lege intereseaza tinerii care pot beneficia de locuinte, in regim de inchiriere, construite prin programele Agentiei Nationale pentru Locuinte.

Important!
Tinerii, in sensul prevederilor prezentei legi, sunt persoane majore in varsta de pana la 35 de ani la data depunerii cererii pentru repartizarea unei locuinte construite prin
programele Agentiei Nationale pentru Locuinte, destinate inchirierii, si care pot primi repartitii in cel mult 12 luni de la implinirea acestei varste.

Locuintele pentru tineri destinate inchirierii, realizate in conditiile prezentei legi, fac obiectul proprietatii private a statului si sunt administrate, in conformitate cu prevederile legale in materie aflate in vigoare, de autoritatile administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale in care acestea sunt amplasate.

Pentru celelalte locuinte care se realizeaza prin programele de investitii prevazute la art. 61 alin. (4) regimul juridic si modul de repartizare sunt prevazute de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Repartizarea locuintelor pentru tineri destinate inchirierii, construite si date in exploatare prin programele derulate de Agentia Nationala pentru Locuinte conform prevederilor art. 61 alin. (4), se face dupa criterii stabilite si adoptate de autoritatile administratiei publice locale si/sau centrale care preiau in administrare aceste locuinte, cu avizul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, pe baza unor criterii-cadru de acces la locuinte si, respectiv, de prioritate in repartizarea locuintelor, aprobate prin hotarare a Guvernului. In baza unor propuneri temeinic justificate pot fi adaptate la situatii concrete existente pe plan local numai criteriile-cadru de acces la locuinte si numai din punctul de vedere al cuprinderii teritoriale.

Contractele de inchiriere se incheie pe o durata de 5 ani de la data repartizarii locuintei.

Dupa expirarea acestei perioade contractuale prelungirea contractului de inchiriere se face pe o perioada de un an, in urmatoarele conditii:
    a) prin recalcularea chiriei in conditiile prevederilor art. 31 din Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru titularii de contract
care au implinit varsta de 35 de ani;
    b) prin pastrarea conditiilor contractuale initiale referitoare la cuantumul chiriei, pentru titularii de contract care nu au implinit varsta de 35 de ani.

Prevederile alin. (4) se aplica la toate prelungirile succesive ale contractului de inchiriere, realizate in conditiile legii.

Locuintele pentru tineri destinate inchirierii, repartizate in conditiile art. 62 alin. (3), pot fi vandute titularilor contractelor de inchiriere, dupa expirarea perioadei contractuale de 5 ani prevazute la art. 6^2 alin. (4), numai la solicitarea acestora, fara ca vanzarea sa fie conditionata de varsta solicitantului.

Vanzarea locuintelor prevazute la alin. (1) se face conform prevederilor Legii nr. 85/1992 privind vanzarea de locuinte si spatii cu alta destinatie construite din fondurile statului si din fondurile unitatilor economice sau bugetare de stat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentei legi, cu respectarea urmatoarelor conditii obligatorii:

    a) pretul locuintei se achita integral la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, din sursele proprii ale beneficiarului si/sau din credite contractate de acesta de la institutii financiare autorizate;
    b) titularul contractului de inchiriere si membrii familiei acestuia - sot/sotie, copii si/sau alte persoane aflate in intretinerea acestuia - pot beneficia o singura data de
cumpararea unei locuinte pentru tineri destinate inchirierii;
    c) titularul contractului de inchiriere si membrii familiei acestuia - sot/sotie, copii si/sau alte persoane aflate in intret inerea acestuia - sa nu detina o alta locuinta in
proprietate, inclusiv casa de vacanta;
================================

HOTARARE nr. 213 din 10 aprilie 2008
pentru modificarea Normelor privind derularea activitatii de emitere, in numele si in contul statului, a garantiei pentru proiecte in domenii prioritare (cod ISO: NI-GAR-06-I/0)

Emitent: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 21 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
 Actul intereseaza Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A, care garanteaza in numele si in contul statului, creditele sau scrisorile de garantie bancara
acordate/emise la solicitarea operatorilor economici in scopul realizarii unor proiecte in domenii prioritare pentru dezvoltarea sustenabila a economiei romanesti.

Important!
Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., denumita in continuare EXIMBANK, garanteaza, in numele si in contul statului, creditele sau scrisorile de garantie
bancara acordate/emise la solicitarea operatorilor economici/persoanelor juridice de drept public*1) in scopul realizarii unor proiecte in domenii prioritare pentru dezvoltarea  sustenabila a economiei romanesti, in concordanta cu politica Guvernului si cu prevederile Legii nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., republicata."
-----------
*1) Unitati administrativ-teritoriale, autoritati ale administratiei publice locale si regionale, institutii publice, alte institutii si organisme de interes local, regional ori national,
aflate in coordonarea/subordonarea administratiei publice locale sau centrale.
================================

HOTARARE nr. 215 din 10 aprilie 2008
pentru aprobarea Normei privind recuperarea creantelor administrate de EXIMBANK - S.A., in numele si in contul statului (NI-ACF-08-II/0)

Emitent: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 21 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul stabileste regulile aplicabile pentru Compartimentul executorilor fiscali din cadrul Eximbank.

Important!
1. Executarea silita se poate intinde asupra tuturor veniturilor si bunurilor proprietate a debitorului, urmaribile potrivit legii, iar valorificarea acestora se efectueaza numai in
masura necesara pentru realizarea creantelor administrate de EXIMBANK - S.A. in numele si in contul statului si a cheltuielilor de executare.

2. Bunurile supuse unui regim special de circulatie pot fi urmarite numai cu respectarea conditiilor prevazute de lege.

3. In cadrul procedurii de executare silita se pot folosi succesiv sau concomitent modalitatile de executare silita prevazute de prezenta norma.

4. Executarea silita a creantelor administrate de EXIMBANK - S.A. in numele si in contul statului nu se perimeaza.

5. Executarea silita se desfasoara pana la stingerea creantelor inscrise in titlul executoriu si executate din fondurile statului, inclusiv a majorarilor de intarziere ori a altor sume, datorate sau acordate potrivit legii prin acesta, precum si a cheltuielilor de executare.

6. In cazul in care prin titlul executoriu sunt prevazute, dupa caz, majorari de intarziere sau alte sume, fara sa fi fost stabilit cuantumul acestora, ele vor fi calculate de catre organul de executare si consemnate intr-un proces-verbal care constituie titlu executoriu, care se comunica debitorului.

Constituie titlu executoriu:
    a) titlul de creanta, care devine titlu executoriu la data la care creanta EXIMBANK - S.A in numele si in contul statului devine scadenta, respectiv la data executarii
fondurilor statului ori la data cand creditul este scadent si exigibil;
    b) procesul-verbal prin care sunt stabilite majorari de intarziere sau alte sume, prevazute prin titlul executoriu fara sa fi fost stabilit cuantumul acestora;
    c) procesul-verbal prin care se stabileste suma cheltuielilor cu executarea silita.

Contestatii!
Persoanele interesate pot face contestatie impotriva oricarui act de executare efectuat cu incalcarea prezentei norme si a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre EXIMBANK - S.A., precum si in cazul in care aceste organe refuza sa indeplineasca un act de executare in conditiile legii.
================================

HOTARARE nr. 420 din 16 aprilie 2008
privind aprobarea activitatilor pentru care se acorda sprijin financiar producatorilor agricoli din sectorul de imbunatatiri funciare in anul 2008, a cuantumului acestuia si a
sumei totale alocate fiecarei activitati

Emitent:  GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 22 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza producatorii agricoli care beneficiaza de sprijin financiar in anul 2008.

Important!
Se aproba activitatile pentru care se acorda sprijin financiar in anul 2008 beneficiarilor prevazuti la art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 123/2006 pentru
aprobarea acordarii sprijinului financiar producatorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2007, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in limita sumei de 94.000 mii lei, cuantumul sprijinului financiar, precum si suma totala alocata fiecarei activitati.
================================
ORDIN nr. 52 din 16 aprilie 2008
privind aprobarea Regulamentului nr. 3/2008 pentru modificarea Regulamentului nr. 1/2004 privind organizarea Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare

Emitent:  COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 322 din 23 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare a carei structura este modificata prin acest act normativ.

Important!
In structura organizatorica a Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare functioneaza Corpul inspectorilor generali, Corpul de control, directii generale, directii, compartimente,
oficii, servicii si birouri.

In organigrama Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare se introduce Centrul de cercetare si formare profesionala in subordinea Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare;

Serviciul evidenta din cadrul Directiei Emitenti se redenumeste Oficiul de evidenta a valorilor mobiliare.
================================

ORDIN nr. 1.059 din 7 aprilie 2008
privind aprobarea Normelor metodologice pentru inregistrarea si raportarea datoriei publice

Emitent:  MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 319 din 23 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Economiei si Finantelor care are obligatia de a tine Registrul datoriei publice in care sunt inscrise date privind datoria publica a Romaniei.

Important!
In Registrul datoriei publice se inregistreaza informatii privind:
    - valoarea finantarii rambursabile care formeaza datorie publica;
    - valuta de contract a finantarii rambursabile;
    - denumirea creditorului/finantatorului si a imprumutatului/ beneficiarului finantarii rambursabile, precum si cea a garantului, in cazul garantiilor;
    - numarul acordului sau contractului aferent finantarii rambursabile, numarul acordului sau contractului de garantare, in cazul garantiilor, precum si numarul acordului de
subimprumut/conventiei de garantare;
    - nivelul ratelor dobanzilor si al comisioanelor;
    - perioada de gratie si perioada de rambursare;
    - alte informatii considerate utile pentru identificarea si individualizarea finantarilor rambursabile respective.

Beneficiarii de finantari rambursabile care constituie datoria publica guvernamentala au obligatia de a transmite Ministerului Economiei si Finantelor copii de pe fiecare document primar care atesta contractarea/angajarea imprumutului sau orice act aditional la contractul de imprumut, daca au fost aduse modificari la acesta, in termen de 10 zile calendaristice de la semnarea acestora.

Aceste documente vor fi insotite de formularul 1 "Raport privind finantarile rambursabile primite" si de formularul 1A "Scadentarul estimativ al tragerilor si al platilor aferente finantarii rambursabile", prezentate in anexa nr. 2, cu exceptia titlurilor de stat lansate de Ministerul Economiei si Finantelor, pentru care inregistrarea se realizeaza de directia de specialitate din minister. Modul de completare a formularelor este cel redat pe versoul fiecarei file a formularelor.

Dupa contractarea sau garantarea finantarii rambursabile de catre unitatile administrativ-teritoriale, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a contractului respectiv, autoritatile executive ale administratiei publice locale au obligatia de a transmite Ministerului Economiei si Finantelor copii de pe fiecare document care atesta, dupa caz, contractarea sau garantarea finantarii rambursabile, si anume:

    a) contractul/acordul aferent angajarii directe a finantarii rambursabile, insotit de toate anexele la acesta;
    b) contractul/acordul de garantare sau alte documente care atesta garantarea, doar in cazul garantarii imprumuturilor contractate de operatorii economici sau de serviciile
publice din subordinea unitatii administrativ-teritoriale;
   c) actul/actele aditional/aditionale, daca au fost aduse modificari la contractul/contractele/acordul/acordurile prevazute la lit. a) si b), cu respectarea clauzelor
contractuale.

 

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 20 - 28 aprilie 2008":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016