Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile

de Infotva.ro la 04 Nov. 2007

Persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabileEste definita ca persoana impozabila cu regim mixt persoana impozabila, inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care ...

Persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile

Este definita ca persoana impozabila cu regim mixt persoana impozabila, inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care realizeaza sau urmeaza sa realizeze atat operatiuni care dau drept de deducere.

Pentru aceasta categorie de persoane impozabile, legislatia in vigoare cuprinde un regim special. Achizitiile de bunuri si de servicii destinate exclusiv realizarii de operatiuni care dau drept de deducere se inscriu in jurnalul pentru cumparari, intr-o coloana care se intocmeste separat pentru aceste operatiuni, iar taxa pe valoarea adaugata este cea calculata cu ajutorul documentului amintit.

Pe de alta parte, pentru bunurile si serviciile care nu dau drept de deducere, trebuie de asemenea intocmita inscrierea intr-o rubrica separata a jurnalului de cumparari care releva sumele de TVA ce nu pot fi deduse.

Bunurile si, serviciile pentru care nu se cunoaste destinatia in momentul achizitiei au de asemenea un regim special, in sensul inscrierii in jurnal. Asadar, daca vor fi utilizate pentru realizarea de operatiuni care dau drept de deducere sau pentru operatiuni care nu dau drept de deducere, ori pentru care nu se poate determina pro- portia in care sunt sau vor fi utilizate in vederea unor operatiuni care dau drept de deducere si a unor operatiuni care nu dau drept de deducere, vor fi evidentiate intr-o rubrica separata a jurnalului pentru cumparari intocmit.

Taxa pe valoarea adaugata aferenta acestor achizitii se deduce pe baza de pro-rata.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Pro-rata se determina ca raport intre veniturile obtinute din ope ratiuni care dau drept de deducere, inclusiv subventiile legate direct de pretul acestora, si veniturile mai sus amintite, plus veniturile obtinute din operatiuni care nu dau drept de deducere.

In calculul pro-rata, la numitor se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

In calculul pro-rata, la numitor se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

 

In calculul pro-rata, la numitor se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

 

In calculul pro-rata, la numitor se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Se exclud din calculul pro-rata:

      • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
      • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
      • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

      Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

      • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
      • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
      • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Se exclud din calculul pro-rata:

        • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
        • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
        • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

        Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

        • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
        • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
        • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

          Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

          Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

          Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

          Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

          Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

          Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Se exclud din calculul pro-rata:

      • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
      • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
      • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

      Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

      • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
      • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
      • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Se exclud din calculul pro-rata:

      • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
      • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
      • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

      Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

      • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
      • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
      • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016