Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Primire facturi dupa expirarea termenului de prescriptie. Cum procedam corect?

de InfoTva.ro la 02 Mai. 2017 Exclusiv
Tags: facturare, prescriptie, datorii comerciale, termen de prescriptie

Conditiile in care se aplica prescriptia sunt prezentate clar si in detaliu intr-o analiza care porneste de la un caz cat se poate de concret. Astfel, in cazul urmator, in luna aprilie 2017, societatea a primit de la un furnizor o situatie din care reiese ca nu a avut inregistrate in contabilitate facturi din anul 2012 in valoare de 900 lei (inclusiv TVA). Societatea a trimis anual la inventariere extrase de cont pentru confirmarea soldurilor, dar in niciun an nu a primit un raspuns de la acest furnizor. In aceasta situatie, avand in vedere ca a trecut mai mult de 3 ani, stabilim in ce masura firma e obligata sa mai primeasca aceste facturi.

 
Iata raspunsul specialistului!

Prescriptia nu se aplica automat, ci ca ea poate produce efecte doar atunci cand este invocata in instanta. Totusi, puteti informa furnizorul ca acele facturi sunt in afara termenului de prescriptie.
 
Presupun ca prin extrasele de cont trimise furnizorului nu ati recunoscut datoria (nu aveati acele facturi inregistrate), deci, in cazul unui litigiu cu furnizorul respectiv, societatea dumneavoastra nu ar pierde in instanta.
 
In concluzie, puteti primi aceste facturi deoarece prescriptia nu se aplica automat, dar le puteti refuza prevalandu-va de incheierea dreptului de presctiptie de 3 ani care se aplica datoriilor comerciale.
 
 Prescriptia nu se aplica automat, ci ca ea poate produce efecte doar atunci cand este invocata in instanta. Totusi, puteti informa furnizorul ca acele facturi sunt in afara termenului de prescriptie.
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

 
Presupun ca prin extrasele de cont trimise furnizorului nu ati recunoscut datoria (nu aveati acele facturi inregistrate), deci, in cazul unui litigiu cu furnizorul respectiv, societatea dumneavoastra nu ar pierde in instanta.
In concluzie, puteti primi aceste facturi deoarece prescriptia nu se aplica automat, dar le puteti refuza prevalandu-va de incheierea dreptului de presctiptie de 3 ani care se aplica datoriilor comerciale.
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
 
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Primire facturi dupa expirarea termenului de prescriptie. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

Tulbure Maria 2017-05-16 17:54:11

Va multumesc pentru interesul Dvs.in vederea lamuriri unor situatii fiscale, care permit mai multe interpretari.Va citesc foarte des si apelez la articolele Dvs.lamuritoare si explicite.

Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton