Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Deoarece prin O.M.E.F. nr. 3.512/2008, avizul este reglementat drept un document cu regim special intern de tiparire si numerotare, fiecare firma trebuie sa stabileasca o procedura interna privind ...
Deoarece prin O.M.E.F. nr. 3.512/2008, avizul este reglementat drept un document cu regim special intern de tiparire si numerotare, fiecare firma trebuie sa stabileasca o procedura interna privind stabilirea regimului intern de numerotare a avizelor de insotire. Obligativitatea stabilirii unei astfel de proceduri interne rezulta din prevederile O.M.F.P. nr. 2.226/ 2006.
Procedura interna se stabileste in baza unei decizii, in forma scrisa, prin care conducatorul firmei desemneaza una sau mai multe persoane responsabile cu alocarea si gestionarea numerelor aferente avizelor. Fiecare aviz de insotire emis trebuie sa aiba un numar de ordine, secvential, in baza uneia sau mai multor serii. Numarul de la care se emite primul aviz de insotire se stabileste anual, prin decizie emisa pentru fiecare exercitiu financiar.
Modalitatea de intocmire
Avizul de insotire a marfii se intocmeste in doua sau mai multe exemplare, pentru diverse situatii impuse de desfasurarea activitatii economice cu mentionarea motivului pentru care nu se emite factura.
Circuitul
Circuitul avizului intocmit este prezentat prin cele doua ordine ale Ministerului Finantelor, fiind reglementat separat, atat pentru
furnizor, cat si pentru cumparator. Practic, circuitul acestui document se poate sintetiza dupa cum urmeaza:
Circuitul avizului de insotire |
a marfii, in urmatoarea ordine: |
* pentru furnizor |
* pentru cumparator |
Avizul circula la: 1) delegatul firmei care efectueaza transportul sau la delegatul clientului care semneaza de primire; Operare SAGA Exemple practice si recomandari Cheltuieli deductibile si nedeductibile Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
2) compartimentul desfacere, pentru:
3) compartimentul financiar-contabil, pentru: |
Avizul circula la: 1) comisia de receptie, pentru intocmirea documentului „nota de intrare-receptie“; 2) depozit, pentru operarea intrarii in gestiune a bunurilor, pe baza notei de intrare- receptie; 3) aprovizionare, pentru operarea cantitatilor aprovizionate;
4) compartimentul financiar-contabil, pentru: |
Continutul minimal obligatoriu de informatii
Continutul minimal obligatoriu de informatii al avizului este reglementat prin ambele acte normative mentionate anterior.
Spre deosebire de continutul reglementat prin O.M.E.F. nr. 3.512/2008, prin O.M.F.P. nr. 2.226/2006, la alin. (2) din art. 3, pretul unitar si valoarea nu sunt considerate informatii obligatorii ale avizului de insotire. Tocmai de aceea, pentru livrari de bunuri, multi furnizori intocmesc avizul fara informatia referitoare la pretul unitar, fapt care il pune pe cumparator in imposibilitatea de a intocmi nota de receptie si constatare de diferente. Lipsa unei astfel de informatii legate de pret este admisa doar in situatiile in care bunurile se acorda gratuit.
Recomandare!
Pentru intocmirea unui aviz corect, recomandamrespectarea continutului reglementat prin O.M.E.F. nr. 3.512/ 2008 care are in vedere asigurarea urmatoarelor informatii minimale:
seria si numarul intern de identificare a avizului;
data emiterii;
datele de identificare ale furnizorului: denumire, adresa, cod de identificare fiscala;
datele de identificare ale cumparatorului: denumire, adresa, cod de identificare fiscala;
denumirea si cantitatea bunurilor livrate;
pretul si valoarea, daca este cazul;
date privind expeditia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, numar), numarul mijlocului de transport, ora livrarii, semnatura delegatului;
semnatura expeditorului;
data primirii in gestiune si semnatura gestionarului primitor.
Deoarece avizul de insotire a marfii este reglementat prin Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, in lipsa unor informatii minime, avizul nu mai poate fi considerat document justificativ.
Articol preluat din Revista Romana de TVA nr. 4/ aprilie 2009.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infotva.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.33 din 5 din 39 voturi
Articole similare
Studiu de caz: Facturarea unui serviciu aferent unei promotiiVanzare de bunuri la un targ extern. Tratament fiscalTranzactii intracomunitare. Cursul de schimb valutarInlocuirea produsuluiVechea dilema: cum incadram produsele din material lemnos pentru aplicarea masurilor de simplificare? - publicat in noiembrie 2007Ultimele articole
Situatiile in care este obligatorie intocmirea NIR-uluiCod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO e-Transport), cum se obtine si studii de caz utileDocumente justificative in cazul achizitiilor online facute de firmeFactura de achizitie care acopera 100% contravaloarea bunurilor. Cum se inregistreaza in contabilitateFacturare marfa catre client. Documente financiar contabile necesare in acest cazArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul VII - Impozitul pe spectacoleSeful Misiunii FMI: Suntem preocupati sa avem o protectie a consumatorului si un sistem bancar stabilRaport privind mecanismul de alerta: sprijinirea ajustarii macroeconomice in UEFirmele care au primit de la ANAF scrisori privind munca la negru vor contacta directiile fiscaleGranturi pentru capital de lucru. Mai poate fi obtinuta finantarea daca nu este mentinut numarul de salariati?Ultimele articole
Masuri ITM pentru reducerea accidentelor de munca din constructii, in contextul venirii calduriiModificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiTratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"