Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Transfer de active si regim TVA. Ce documente se intocmesc?

de InfoTva.ro la 15 Nov. 2016 Exclusiv
Tags: regim tva, documente notar, livrare bunuri, transfer active, tva, codul fiscal, cladire

Analiza pe care o propunem prin randurile de mai jos se refera la o societate platitoare de TVA care vinde (transfera) o parte din activul societatii, si anume, o cladire cu destinatia hotel in stare de functionare impreuna cu toate dotarile aferente acesteia, vanzarea facandu-se catre o alta societate platitoare de TVA. Stabilim daca aceasta tranzactie constituie o livrare de bunuri conform art. 270 alin. 7 din Codul fiscal, precum si ce documente se intocmesc pe langa contractul de vanzare-cumparare incheiat de catre notar.

In opinia mea, operatiunea descrisa de dumneavoastra este un transfer de active si se incadreaza la art. 270 alin. (7) cu normele metodologice din Codul fiscal. Astfel, vanzarea cladirii prin transfer nu este considerata livrare de bunuri, in conditiile prevazute de normele metodologice.
 
Potrivit punctului 7 alin. (8) din Normele metodologice ale Codului fiscal, pentru ca o operatiune sa poata fi considerata transfer de active, in sensul art. 270 alin. (7) din Codul fiscal, primitorul activelor trebuie sa faca dovada intentiei de a desfasura activitatea economica sau partea din activitatea economica care i-a fost transferata, si nu sa lichideze imediat activitatea respectiva si, dupa caz, sa vanda eventualele stocuri.
 
Primitorul activelor are obligatia sa transmita cedentului o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea acestei conditii.

Pentru calificarea unei activitati ca transfer de active nu este relevant daca primitorul activelor este autorizat pentru desfasurarea activitatii care i-a fost transferata sau daca are in obiectul de activitate respectiva activitate.
 
Conform art. 320 alin. (12) din Codul fiscal, transferul partial sau integral de active, prevazut la art. 270 alin. (7) si la art. 271 alin. (6), se va evidentia intr-un document intocmit de partile implicate in operatiune, fiecare parte primind un exemplar al acestuia. Acest document trebuie sa contina urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine secvential si data emiterii documentului;
b) data transferului;
Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, prevazut la art. 316, al ambelor parti, dupa caz;
d) o descriere exacta a operatiunii;
e) valoarea transferului.
 
In concluzie, va trebui ca beneficiarul transferului (succesorul cedentului), sa transmita cedentului o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte intentia de a desfasura activitatea economica care i-a fost transferata si sa intocmiti documentul prevazut de art. 320 alin. (12) din Codul fiscal.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Transfer de active si regim TVA. Ce documente se intocmesc?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016