Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

TVA, barilul si veniturile statului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 26 Iun. 2008

Ce ar putea sa se afle in spatele refuzului Comisiei Europene de relaxare a fiscalitatii pentru reducerea impactului majorarii pretului la combustibili? Comisarul european pentru energie, Andris ...

Ce ar putea sa se afle in spatele refuzului Comisiei Europene de relaxare a fiscalitatii pentru reducerea impactului majorarii pretului la combustibili?

Comisarul european pentru energie, Andris Piebalgs, a declarat saptamana trecuta ca propunerea Frantei de plafonare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) aplicata carburantilor este mai putin eficienta decat planul Italiei de majorare a impozitelor platite de companiile din sectorul petrolier.

Piebalgs, impreuna cu presedintele CE, Jose Manuel Barroso, sustin in schimb o masura a Italiei de majorare a impozitului pe profiturile companiilor din sectorul petrolier.

Numai ca orice majorare a taxelor din domeniu va fi suportata in parte de producatori, dar si de consumatorii pe care oficialii europeni sustin ipocrit ca vor sa-i ajute. Iar banii suplimentari luati din profiturile companiilor de profil provin si din investitiile destinate imbunatatirii tehnologice a procesului de productie (ce ar majora oferta prin accesibilizarea unor rezerve de petrol aflate la adancimi a caror exploatare la preturile mai reduse din trecut nu era profitabila).

O taxa penalizatoare ar descuraja si cheltuielile de cercetare in domeniul produselor substituibile. Pentru ca experienta ne invata ca cercetarile private sunt cele eficiente, proprietarii fiind cei care stiu ce vor sa cerceteze si au si motivatia de a o face, pe cand cercetarile institutiilor publice tin mai mult de poezie decat de pragmatism.

In realitate insa, scopul tuturor politicienilor europeni este protejarea veniturilor statului, dependente in cea mai mare masura de incasarile din TVA si din accize. Cinic privind, majorarea pretului la carburanti este o mana cereasca pentru guverne, o mare parte din cifra de afaceri a companiilor din domeniu intrand in buzunarele statelor (50-60% din pretul unui litru de benzina reprezentand doar TVA si accize).

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "TVA, barilul si veniturile statului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016