Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

TVA la incasare. Colectare si deducere TVA dupa intrarea in inactivitate temporara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Irina Dumitrescu la 14 Oct. 2013 Exclusiv

Persoanele aflate in inactivitate temporara inscrisa la Registrul Comertului au obligatia de a solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA in 15 zile de la data la care a fost declarata starea de inactivitate temporara. Daca acestea nu solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA organele fiscale anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (9) lit. b) din Codul fiscal si OANAF 700/2012.

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA din oficiu, de la data la care inceteaza starea de inactivitate temporara.
 
Livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA, se raporteaza prin Formularul 311 – „Declarație privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Codul fiscal”.
 
Pentru achizitiile efectuate pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare, pentru care dreptul de deducere este amanat pana in momentul in care taxa aferenta bunurilor si serviciilor care i-au fost livrate/prestate va fi platita furnizorului/prestatorului, taxa neachitata aferenta achizitiilor respective efectuate inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se deduce potrivit prevederilor art. 145-147 din Codul fiscal in primul decont de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, daca plata se efectueaza in perioada in care nu a avut un cod valid de TVA.


 
Irina Dumitrescu de Irina Dumitrescu
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "TVA la incasare. Colectare si deducere TVA dupa intrarea in inactivitate temporara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016