Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

TVA la incasare. Colectare si deducere TVA dupa intrarea in inactivitate temporara

de Irina Dumitrescu la 14 Oct. 2013 Exclusiv

Persoanele aflate in inactivitate temporara inscrisa la Registrul Comertului au obligatia de a solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA in 15 zile de la data la care a fost declarata starea de inactivitate temporara. Daca acestea nu solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA organele fiscale anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (9) lit. b) din Codul fiscal si OANAF 700/2012.

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA din oficiu, de la data la care inceteaza starea de inactivitate temporara.
 
Livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA, se raporteaza prin Formularul 311 – „Declarație privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Codul fiscal”.
 
Pentru achizitiile efectuate pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare, pentru care dreptul de deducere este amanat pana in momentul in care taxa aferenta bunurilor si serviciilor care i-au fost livrate/prestate va fi platita furnizorului/prestatorului, taxa neachitata aferenta achizitiilor respective efectuate inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se deduce potrivit prevederilor art. 145-147 din Codul fiscal in primul decont de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, daca plata se efectueaza in perioada in care nu a avut un cod valid de TVA.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii



 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "TVA la incasare. Colectare si deducere TVA dupa intrarea in inactivitate temporara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Totul despre Split TVA - Modificarile legii explicate detaliat"
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
A aparut SPLIT TVA! Vezi ce este OBLIGATORIU si ce NU

Vezi explicatiile specialistilor + Studii de caz detaliate

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton