Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Vicii de calitate pe care le constata la produsele facturate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 23 Apr. 2010
Tags: viici de calitate la produsele facturate, lic, tva, codul fiscal, credit note

Intrebare Initial Firma noastra platitoare de TVA factureaza anumite produse catre un client din UE care mi-a comunicat un cod valid de TVA. Livrarea se declara in D390 sub forma LIC de produse. ...

Intrebare Initial Firma noastra platitoare de TVA factureaza anumite produse catre un client din UE care mi-a comunicat un cod valid de TVA.

Livrarea se declara in D390 sub forma LIC de produse. Ulterior, la aproximativ 2 luni, clientul imi reclama anumite vicii de calitate pe care le constata la produsele facturate si livrate deja catre el.

Initial clientul doreste sa emita un CREDIT NOTE/factura storno pentru bucatile care nu corespund calitativ, dar la rugamintea mea, clientul accepta sa-i emitem o factura separata de discount pentru produsele mentionate ca neconforme calitativ.

Aici intervine problema: Factura de discount o consider ca o corectie la LIC de produse sau de servicii in D390?

Dar in cazul in care emit inca o factura de vanzare produse finite, iar pe pozitia a 2a trec discountul oferit pentru prima livrare?

E corect sa consider discount reducerile pe care le facturez clientului sau trebuie sa accept factura storno emisa de el?

Solutie oferita de

Serviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Click aici pentru a beneficia de consultanta personalizata

Raspuns Consider ca alternativa cea mai buna este emiterea de catre firma dvs. a unui document “credit note” reprezentand contravaloarea discount-ului acordat pentru lipsa de conformitate a produselor.

In fapt, acest document “credit note” este o factura emisa cu semnul minus prin care faceti referire la produsele expediate in data de 4 februarie 2010 (ipotetic), facturate prin documentul nr. 454, dar neconforme cu cerintele impuse prin contract.

 In aceasta situatie, factura de discount reprezinta o factura de regularizare a livrarii intracomuni tare efectuate in alta perioada fiscala decat acea in care se acorda reducerea.

Emiterea acestei facturi de discount este echivalenta cu ajustarea bazei de impozitare a TVA in baza prevederilor articolului 138.

Situatia prezentata de dvs. se poate incadra la prevederile articolului 138 denumit “Ajustarea bazei de impozitare” litera b) conform caruia baza de impozitare se reduce “in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate”.

Instructiuni privind ajustarea se regasesc si la punctul 20 alineatul 1 din normele metodologice de aplicare ale articolului 138 prin care se prevede faptul ca furnizorii de bunuri isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii , dar evenimentele prevazute la art. 138 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii acestui document in evidentele fiscale. In acest scop furnizorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce, facturi care trebuie transmise si beneficiarului.

Ajustarea bazei de impozitare se raporteaza la randul 1 din decontul de TVA in perioada fiscala in care se emite factura de discount, data acestei facturi fiind considerata data exigibilitatii taxei.

Data exigibilitatii facturii de ajustare corespunde cu data comunicarii ajustarii in favoarea beneficiarului. In situatia prezentata de dvs., ajustarea bazei de impozitare are loc ulterior, intr-o alta perioada decat cea in care a intervenit exigibilitatea pentru livrarea intracomunitara respectiva.

Ajustarea efectuata se raporteaza cu semnul minus prin declaratia cod 390 in aceiasi perioada fiscala in care se efectueaza si raportarea prin decontul de TVA cod 300. De exemplu: • livrarea intracomunitara s-a efectuat in data de 4 februarie 2010. Exigibilitatea taxei intervine la data de 4 februarie 2010, adica la data emiterii facturii catre cumparator.

Operatiunea se raporteaza prin: - declaratia recapitulativa cod 390 cu termen de depunere 15 martie 2010; - decontul de TVA cod 300 cu termen de depunere 25 martie 2010. Operatiunea se raporteaza la randul 1;

• ajustarea bazei de impozitare aferenta livrarii intracomunitare cu 2% din valoarea bun urilor livrate se efectueaza in data de 15 aprilie 2010. Exigibilitatea taxei intervine la data de 15 aprilie 2010, adica la data emiterii facturii catre cumparator.

Operatiunea se raporteaza cu semnul minus prin:

- declaratia recapitulativa cod 390 cu termen de depunere 15 mai 2010;

- decontul de TVA cod 300 cu termen de depunere 25 mai 2010.

Operatiunea se raporteaza la randul 1.

 In alta ordine de idei, clientul nu poate emite un document “credit-note” sau o factura de stornare in numele firmei dvs.

 In situatia in care cumparatorul bunurilor efectueaza remedieri asupra acelor bunuri cumparate pentru a le aduce la parametri de functionare, se poate considera ca firma dvs. achizitioneaza un serviciu intracomunitar.

In aceasta situatie, cumparatorul bunurilor dobandeste calitatea de prestator si trebuie sa emita o factura de prestari servicii pe care inscrie mentiunea “neimpozabil” in Italia (ipotetic).

Serviciul este impozabil in Romania si firma dvs. trebuie sa:

- aplice regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427;

- sa declare operatiunea prin decontul de TVA cod 300 la:

• randul 7 denumit “Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)” si, daca este cazul, cu reportarea sumei la randul 7.1 denumit “Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)” iar prestatorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc prestarea intracomunitara.

Suma TVA se preia din rulajul creditor al contului 4427;

• randul 19 si, daca este cazul, randul 19.1 . Suma TVA se preia din rulajul debitor al contului 4426.

- sa raporteze operatiunea prin declaratia cod 390 cu simbolul S;

Nu va recomand sa acordati discount-ul oferit pentru prima livrare in cadrul celei de a doua livrari care urmeaza a fi efectuata. Fiecare operatiune de livrare trebuie inregistrata si raportata de sine statator.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Vicii de calitate pe care le constata la produsele facturate ":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016