Tags: sediul social, certificat pentru spatiul cu destinatia de locuinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de act normativ privind certificatul pentru spatiul cu destinatia de sediu social.
Proiect priveste modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2
zile lucratoare.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Lichidare si dizolvare voluntara, bilant de lichidare. Societate cu raspundere limitata din Romania, asociat unic o societate din Cipru. Societatea din Romania nu desfasoara activitate, nu se vor mai rambursa imprumuturile acordate si nici nu se vor mai incasa cele acordate. La acest moment conturile din balanta sunt: ct.121 SC = 102.400,00 ct.106 SC = 26.360,00 rezerva legala alte rezerve ct.117 SC = 364.861,00 profit nerepartizat ct.267 SD = 3.098.144,00 imprumut acordat catre o societate si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca livram marfa pe teritoriul RO, dar factura de vanzare o facem pe o firma din Germania, aceasta avand locatie RO, este necesar emiterea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Broker de asigurare din Italia presteaza servicii de asigurare pentru bunurile noastre din Romania, aceste servicii sunt scutite de taxa? Contravaloarea se inregistreaza in decont TVA la randul 30.1 (Servicii intracomunitare scutite) si nu se declara in D390? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: 1. Societatea platitoare de impozit pe profit inregistreaza in anul 2023 pierdere fiscala 25.000 lei. In trimestrul 1 din 2024 inregistreaza profit fiscal 5000 lei. Conform art. 31 Codul fiscal, este corect la trim. 1 2024 sa se acopere pierderea din 2023 in proportie de 70%, adica 3500 lei si 1500 se impoziteaza? Deci impozit de plata la trim 1 2024, 240 lei? 2. In urma inventarului a reiesit marfa depreciata, achizitionata de foarte mult timp. Am constituit ajustare pentru depreciere -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avand in vedere alinierea la politica contabila de gup, societatea decide in baza deciziei conducerii, modificarea politicii contabile de evaluare a grupei Terenuri si a grupei Cladiri, respectiv se decide: Trecerea de la evaluarea la valoarea justa la evaluarea pe baza de cost. Se doreste ca aceasta schimbare de politica sa se faca in luna decembrie 2023, deci la sfarsitul anului. Pe parcursul duratei de viata a imobilizarilor, societatea a procedat cu regularitate la reevaluarea Terenurilor si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Achizitie autoturism second hand de la o persoana fizica din Germania de catre o societate platitoate de tva in Romania - care este tratamentul fiscal din punct de vedere tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<