Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, inregistrarea la Fisc a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social se dovedeste cu ,,Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social".
Pentru inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta si obtinerea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social se depune la organul fiscal competent „Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, direct la registratura sau prin posta, cu confirmare de primire.
Organul fiscal competent este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in a carei raza teritoriala se afla spatiul cu destinatie de sediu social.
Cererea prevazuta mai sus se depune de catre titularul dreptului de folosinta al spatiului cu destinatie de sediu social, si va fi insotita de urmatoarele documente:
- actele doveditoare a dreptului de folosinta, cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, sau alte acte care atesta dreptul de folosinta,
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
Daca cererea se depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si copie iar daca cererea se depune prin posta, aceasta trebuie insotita de actele doveditoare a dreptului de folosinta, in copie legalizata.
De retinut! Prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.374/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 779 din 3 noiembrie 2011, termenul de solutionare a fost redus de la 5 la 2 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
*
Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.112/2010 privind Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, cu modificarile si completarile ulterioare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Impozit administrator nerezident. Cum declaram?Implicatii fiscale privind desfasurarea de activitati cu cod CAEN 5610 si 5630Ordin nou ANAF privind inregistrarea in scopuri de TVASalariati asigurati la OPSNAJ. Se pot deconta concediile medicale din FNUASS?Declarararea taxei. Decontul de TVA | Declaratia 300Ultimele articole
Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaImportant pentru persoanele care solicita, odata cu inregistrarea la ONRC, si inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Ce declaratii privind TVA depunem la 25 iunieNoutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 16-22 octombrie 2017, publicate de ANAFPerioada fiscala la TVA in anul 2022 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriSituatii financiare anuale: Termenul limita pentru depunerea formularelor este data de 30 mai 2023Acum poti suna la MFP ca sa reclami coruptiaUltimele articole
Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleMicrointreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"