Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?

de InfoTva.ro la 12 Oct. 2016 Exclusiv
Tags: anularea inregistrarii, inregistrare scop tva, registrul bunurilor de capital, codul fiscal

In randurile de mai jos, stabilim ce regim fiscal se aplica pentru cheltuielile cu amortizarea si TVA deductibil pentru care s-a exercitat dreptul la achizitie pentru un imobil cumparat in iulie 2016 si inchiriat in regim de taxare ca locuinta de serviciu la o societate careia i s-a anulat din oficiu codul de TVA de catre ANAF si pentru ca nu a dovedit intentia si capacitatea de a desfasura activitate in domeniul TVA (in conditiile in care a realizat CA peste 100.000 euro).

Stabilim, totodata, daca ar fi trebuit ajustat in favoarea statului TVA-ul dedus initial si daca la redobandire avand codul valid de TVA se va putea efectua ajustarea in favoarea agentului economic. De asemenea, stabilim ce trebuie sa faca aceasta entitate pentru a redobandi cod valid de TVA.


Asa cum ati precizat si dvs., la anularea codului de TVA, aveti obligatia ajustarii sumei TVA deduse la momentul achizitiei bunului imobil. Avand in vedere faptul ca exercitarea dreptului de deducere s-a efectuat recent, in anul 2016, ajustarea se efectueaza pentru intreaga suma TVA deductibila, dedusa, deoarece corespunde perioadei de 20 ani reglementata in Codul fiscal prin art. 305 alin. (2) lit. b). Ajustarea se evidentiaza, cu semnul minus in jurnalul pentru cumparari si se raporteaza, cu semnul minus, in decontul de TVA cod 300, la randul  31 "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital".

De asemenea, ajustarea respectiva se evidentiaza si in Registrul bunurilor de capital. Acest  document de evidenta fiscala este reglementat prin normele de aplicare ale art. 305, la pct.  79 alin.  (2)  "In vederea ajustarii taxei deductibile aferente bunurilor de capital, persoanele impozabile sunt obligate sa tina un registru al bunurilor de capital, in care sa evidentieze pentru fiecare bun de capital, astfel cum este definit la art. 305 alin. (1) din Codul fiscal, urmatoarele informatii:
a) data achizitiei, fabricarii, finalizarii construirii sau  transformarii/modernizarii;
b) valoarea (baza de impozitare) bunului de capital;
c) taxa deductibila aferenta bunului de capital;
d) taxa dedusa;
e) ajustarile efectuate conform art. 305 alin. (4) din Codul fiscal. "
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


 
  Pentru a redobandi calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, societatea respectiva trebuie sa se reinregistreze prin depunerea la organul fiscal competent a  formularului cod 099 si cod 088
 
Posibilitatea reinregistrarii este reglementata prin O.P.A.N.A.F. nr. 2011 din 5 iulie 2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in M.Of. nr. 589 din 3 august 2016.

Prin acest act normativ este reglementat si formularul cod 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (099)"
 
Reinregistrarea se efectueaza numai daca inceteaza situatia care a condus la anulare, fiind aplicabila  de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.
 
Cheltuielile  cu amortizarea sunt deductibile d.p.d.v. fiscal la determinarea rezultatului fiscal daca imobilul este utilizat in scopul desfasurarii activitatii economice. In acest caz, deductibilitatea cheltuielilor nu este afectata de anularea, din oficiu, a codului de TVA.  


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - consultant fiscal si expert contabil

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton