Tags: conventii, programul start up nation, institutii de credit
In vederea derularii Programul Start-up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea implementarii Programului Start-up Nation in anul 2017.
Avand in vedere ca obiectivul principal al schemei de minimis il constituie stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si imbunatatirea performantelor economice ale acestora, crearea de noi locuri de munca, insertia pe piata muncii a persoanelor defavorizate, somerilor si absolventilor, cresterea investitiilor in tehnologii noi innovative, institutia de credit trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele cerinte:
- sa respecte prevederile prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii cu modificarile si completarile ulterioare aprobate prin Legea nr. 112/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii;
- sa respecte prevederile schemei de minimis, aprobata prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, care se gaseste la adresa aippimm.ro, sau direct pe linkul: http://www.aippimm.ro/categorie/programe/start-up-nation-2017/;
sa prezinte Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat oferta de parteneriat pana la data de 03.07.2017 ora 16.00;
- sa semneze cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat Conventia de colaborare in maxim 15
zile lucratoare de la selectare;
- sa aiba cel putin cate o sucursala in fiecare judet;
- sa aiba conventie cu Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii S.A.-IFN (FNGCIMM), prin care creditul bancar acordat in cadrul acestui Program sa fie garantat in proportie de 80%;
- sa deschida un cont de tranzit in care Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat sa poata vira alocatia financiara nerambursabila;
- sa acorde din contul de tranzit tuturor beneficiarilor alocatia financiara nerambursabila in baza acordului de utilizare AFN emis de OTIMMC;
- sa acorde beneficiarilor credit punte aferent alocatiei financiare nerambursabile, respectiv valorii eligibile a cheltuielilor aprobate in conditiile specificate mai jos;
- sa efectueze in baza acordului de finantare vizite de certificare a cheltuielilor la fata locului pentru toti beneficiarii si sa intocmeasca procese verbale de certificare a cheltuielilor conform schemei de minimis Start-up Nation, aprobata prin Ordinul Ministrului nr. 692 din 06.06.2017 si conventiei de colaborare.
Selectia institutiei de credit se va face in functie de indeplinirea cerintelor de mai sus si de urmatoarele criterii pentru acordarea creditului punte:
- dobanda la credit: pachet dobanda fixa de maxim 5%/an;
- comision la credit: max 0,5%, din valoarea creditului;
- comision de gestiune: max 1% din valoarea creditului – se incaseaza la efectuarea primei trageri din credit;
- alte comisioane: max 1% din valoarea creditului – se incaseaza la efectuarea primei trageri din credit;
- garantii: 80% din valoarea creditului garantat FNGCIMM si in completare garantare cu bunurile achizitionate in cadrul programului si diferenta garantata cu bunurile achizitionate prin Program;
- perioada de analiza si solutionare a creditului punte maxim 20 zile de la solicitarea creditului.
Selectia institutiei de credit se va face in maxim 3
zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere de oferte. Va fi selectata oferta cea mai avantajoasa pentru beneficiarii Programului din punct de vedere al criteriilor pentru acordarea creditului punte.
Sursa: aippimm.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societatea ofera servicii de montaj monumente funerarii catre persoane fizice si juridice. Valoarea contractelor este mai mare de 10.000 lei. 1. Se pot emite mai multe facturi de avans pentru un contract? 2. Pentru mai multe avansuri incasate numerar (la acelasi contract) se pot emite doar bonuri fiscale si la sfarsitul lucrarii se emite factura pe valoarea totala a lucrarii si stornarea avansurilor de pe bonurile fiscale?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma A avand ca si obiect de activitate comercializarea de hrana pentru animalele de companie, vinde in cursul anului marfa catre o firma B, iar la final de an emite catre firma B o factura de discount pentru volumele de marfa achizitionate in cursul anului. Cum se inregistreaza aceasta factura de discount, atat in evidenta contabila a firmei A, cat si in evidenta contabila a firmei B? Firma B poate sa vanda marfa sub pretul de achizitie in conditiile in care stie ca la final de an va primi...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate cu activitate de farmacie, intocmeste FACTURILE catre Casa Judeteana de Sanatate, conform contractului, in ultima zi a lunii in care sunt emise retele pentru medicamente, dar perioada de raportare a retetelor si a facturilor catre Casa Judeteana de Sanatate, tot conform contractului, se face in perioada 5 - 20 a lunii urmatoare. Avand in vedere ca factura este emisa cu data din luna ANTERIOARA trimiterii catre Casa Judeteana de Sanatate si catre SIUI - Sistemul Informatic Unic...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Lucrez cu 711 pentru productie agricultura si brutarie, in rulaje cumulate 121 se regaseste pe debit la 121 pierderea rezultata din 711 si pe credit se regaseste 711 (venitul). Deci 121 are rulaje cumulate diferite pe debit (totalul cheltuielilor nu da cu RDeb 121 tocmai cu dif ct 711, la fel si pe credit, in bilant de asemenea Total venituri nu dau cu rulaj cumulat creditor al contului 121 si total cheltuieli (idem). Rezultatul net e calculat corect, insa daca fac asa bilantul si nu se aseamana...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a facut o reevaluare pentru o hala in scopuri fiscale - impozit cladire DITL. Este obligatoriu a se inregistra raportul de reevaluare in contabilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum pot rezolva urmatoarea situatie: din greseala am mai transmis inca odata o factura din Ianuarie pe care o incarcasem manual in SPV in termenul de 5 zile: Cum pot corecta dublarea transmiterii? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<