Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.

InfoTva.ro » Legislatie » Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgent

Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgent

de InfoTva.ro la 12 Dec. 2011 Exclusiv

Tags: obligatii fiscale, registrul unic de control, sedii secundare, inregistrare fiscala

In ceea ce priveste respectarea obligatiilor aferente sediilor secundare, trebuie mentionat ca acestea vor fi indeplinite in functie de categoriile din care fac parte sediile in cauza. Astfel, se aplica reguli distincte pentru sediile secundare care au sub 5 salariati si pentru cele care au minimum 5 salariati, dupa cum urmeaza:




SEDII SECUNDARE CARE AU SUB 5 SALARIATI

- Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare (OMFP 1329/2004)

- Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii mama care le infiinteaza insotita de inscrierea de mentiuni la ORC (copie) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal

- Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar (OG nr. 92/2003, art. 74)

SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI

Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [OG nr. 92/2003, art. 26 alin.(2) si Legea nr.273 / 2006 art. 32 alin.(7)].
Consilierul Verde al Contabilului

800 pagini de legislatie comentata + 25 experti
iti ofera 12 luni de consultanta personalizata

IMPORTANT! Cheltuiala pentru Consilier este
100% deductibila la calculul impozitului pe profit

>> Aflati AICI detalii <<


Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - Declaratie de inregistrare fiscala (OMEF nr. 2296/2007), insotita de certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar, inscrierea de mentiuni la ORC, dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (copii) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal. [OG nr. 92/2003 art.34 (2)]

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. [OG nr. 92/2003, art. 74 (1)]

ATENTIE !

Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov), infiintate de marii contribuabili, se face la administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
directiei generale ale finantelor publice judetene pe a carei raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2730/2010).

Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de contribuabilii mijlocii, revine administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direc#iilor generale ale finantelor publice judetene, in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2731/2010)

INCEPAND CU 1 IANUARIE 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul fiscal si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a
formularului 112. [HG nr. 1397/2010,OG nr. 92/2003 art.26 (3)]

Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat- sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la trezoreria la care este arondata societatea mama. Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar. [OPANAF nr.1314/2007, OG nr. 92/2003 art. 26 (2)]

Competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de societatea mama.[OG nr. 92/2003 art.34 (1)]

DECLARAREA SI PLATA IMPOZITULUI PE SALARII

Depunerea fiselor fiscale ale angajatilor proprii sediilor secundare, se face de catre societatea mama la organul fiscal competent pentru administrarea acesteia pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

ATENTIE! Incepand cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2012, angajatorii nu mai obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale ci declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formular 205) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat. (Codul fiscal, art. 59, 93)

FISELE FISCALE


Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, de la directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul. (Legea nr.252/2003)
REGISTRUL UNIC DE CONTROL.

- Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificat de OG 30/2011, art. 59, 93.
- Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, art.32 alin.(7);
- Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control;
- OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, art.26 alin.(2) si (3), art.34, art. 74, astfel cum a fost modificat prin OUG 117/2010 si Legea nr. 126/2011;
- OMFP nr. 2730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2147/2011;
- OMFP nr. 2731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2146/2011.
- HG nr.1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" (formular 112);
- OPANAF nr.1314/2007 pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale inregistrate de catre acestia, astfel cum a fost modificat de OPANAF nr. 2351/2011.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!
Comentarii
0 comentarii




Articole conexe:


Ultima ora:




Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Atentie contabili!

Respectati noile prevederi pentru aplicarea TVA-ului
O.U.G nr. 8 aduce modificari in ceea ce priveste aplicarea taxei pe valoare adaugata in 2014.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro
si descarcati GRATUIT Raportul Special

"Modificari TVA in 2014: incasare, rambursare, scutire la plata"!

Club Contabilitate


detalii aici


Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici

NU RATATI

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!
Noul Cod Fiscal a intrat deja in vigoare!
Cititi si respectati cele mai importante modificari pentru 2014
Descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA in 2014: incasare, rambursare, scutire la plata"

Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton