Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei, nr.490/2016, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.41/28.06.2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-au adoptat masuri urgente, in sensul reducerii eforturilor de procurare a documentelor in vederea obtinerii serviciilor publice, precum si referitoare la facilitarea interconectarii bazelor de date intre institutiile publice.
Prezentam mai jos principalele prevederi ale actului normativ mentionat anterior cu privire la masuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administratiei publice centrale
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate drept conditie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate sa accepte copia in format electronic dupa cartea de identitate, transmisa prin e-mail, asigurand conditiile prevazute de reglementarile legale privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.
Important! In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 41/2016, toate institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa publice o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic si pe pagina proprie de internet.
Fiecare institutie publica si organ de specialitate al administratiei publice centrale este obligat sa elimine cerinta de depunere a copiilor legalizate dupa documente la furnizarea serviciilor publice, inlocuindu-le cu certificarea conformitatii cu originalul de catre functionarul competent.
In cazul in care persoana se prezinta cu copia legalizata dupa document, in scopul furnizarii serviciului public, institutia sau organul de specialitate al administratiei publice centrale este obligata/obligat sa o accepte.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa accepte documentele eliberate de catre persoanele juridice de drept public sau de drept privat in format electronic, care au o semnatura electronica calificata sau avansata.
Sursa: AJFP Teleorman
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Schimbari privind voucherele de vacanta – OUG 8/2009 ramane in vigoare pana la 01 ianuarie 2021Cum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatereNoutati Legislatie Fiscala 31 martie - 07 aprilie 2008Luni, 22 mai 2023, se implineste termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasarePana cand poate fi depusa Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale in luna septembrie 2022Ultimele articole
Pana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareCalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFLuni, 22 ianuarie 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareMFP despre E-Factura: Peste 5 milioane de facturi au fost inregistrate in sistem in primele zile de functionareArticole similare
Contribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieArticole similare
Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfaDeclaratia privind beneficiarii reali. Societatile cooperative au aceasta obligatie?Certificat de atestare fiscala: cum il obtii online, model si acte necesare pentru eliberareComert online si D 394. E legal sa cerem CNP-ul persoanelor fizice?Elemente obligatorii in D 394 si explicatiile date de ANAFUltimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiInformare ANOFM. Ucenicia la locul de munca - o solutie pentru angajatoriGhidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiDepunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineArticole similare
Codul EORI: Ce este, cand trebuie folosit si care este procedura de obtinere onlineProcedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din Revisal (Proiect)Documentatia necesara pentru calcul taxa auto 2012Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul IV - Impozitul pe mijloacele de transportInrolarea in PatrimVen va deveni obligatorie incepand cu 01 martie 2022Ultimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiGhidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiPFA: Pentru a fi considerate deductibile, cheltuielile trebuie sa fie efectuate in cadrul activitatilor independenteUtilizarea SPV: Facilitati privind solicitarea certificatelor de rezidenta fiscala de catre persoanele fiziceDe la 1 martie 2022 institutiile publice au obligatia sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVenAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"