Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va reamintim ca Ordinul ANAF nr. 205/2012 este un ordin comun al Ministerului Justitiei si ANAF si este a treia modificare din anul acesta in domeniul eliberarii documentului, necesar la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului societatii.
Ordinul reglementeaza formatul electronic al adeverintei prin care se inregistreaza documentulde detinere legala a unui spatiu ce poate fi utilizat ca sediu social, precum si formatul "Certificat pentru spatiu cu destinatie de sediu social", documente eliberate de ANAF, ca urmare a solicitarii Registrului Comertului.
Ordinul reglementeaza transmiterea electronica, inclusiv adresele de corespondenta, intre cele doua institutii, a cererilor si documentatiei.
Ordinul pastreaza termenele anterioare de eliberare de catre ANAF a documentelor astfel:
a) solicitarile transmise de Registrul Comertului in prima parte a zilei vor fi solutionate de ANAF in aceeasi zi in ultima parte a programului de lucru;
b) solicitarile transmise de Registrul Comertului in a doua jumatate a zilei vor fi solutionate de ANAF in prima jumatate a zilei urmatoare.
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Sintetic, procedura se va desfasura astfel: O persoana ce doreste sa inmatriculeze o societate comerciala se va prezenta la Registrul Comertului si cu documente ce atesta existenta si dreptul de utilizare a unui spatiu. Se completeaza o cerere, iar Registrul Comertului trimite electronic documentatia la ANAF. Tot electronic ANAF transmite fie refuzul eliberarii documentului, fie certificatul ce atesta spatiul cu destinatia sediu social.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Norme actuale privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialArticole similare
Iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?Contribuabilii sunt obligati sa se inscrie in SPV incepand cu 1 martie 2022Factura. Cum declaram in D 300 si D 390?Cota unica ar putea fi valabila din 2015 numai pentru firmePFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Ultimele articole
Situatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?ANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFArticole similare
Microintreprinderi neplatitoare de TVA. Cand se considera depasit plafonului de 300.000 lei?Reactivare societate inactiva. Care va fi regimul TVA?Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Reminder ONRC! Declaratia privind beneficiarii reali trebuie depusa pana la data de 1 octombrie 2021Societate suspendata la ONRC. Tratament cheltuieli si TVA la momentul reactivariiUltimele articole
Situatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativNeindeplinirea obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu amenzi care pot ajunge pana la 5.000 leiImportant pentru persoanele care solicita, odata cu inregistrarea la ONRC, si inregistrarea in scopuri de TVAAsociat in doua microintreprinderi. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Articole similare
ANAF a publicat OPANAF nr. 205 privind eliberarea deverintei care atesta dreptul de folosinta asupra sediului socialAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"