Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform Legii 145/2012 dispozitiile referitoare la asociatiile, fundatiile si federatiile recunoscute ca fiind de utilitate publica, reglementate anterior de OG 26/2000, a fost modificata prin conditiile privind obtinerea acestui statut.
Prin utilitate publica se intelege orice activitate care se desfasoara in domenii de interes public general sau al unor colectivitati. Conditiile pentru obtinerea statului de utilitate publica sunt:
- activitatea se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati
-functioneaza de cel putin 3 ani si a realizat o parte din obiectivele stabilite, facand dovada unei activitati neintrerupte cu actiuni semnificative
-prezinta un raport de activitate cu derularea unor programe ori proiecte specifice insotit de situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica
- detine patrimoniu, logistica, membri si personal angajat corespunzator indeplinirii scopului propus
- face dovada existentei unor contracte de colaborare si parteneriate cu institutii publice sau asociatii ori fundatii din tara si strainatate
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
- face dovada obtinerii unor rezultate semnificative in domeniu sau prezinta scrisori de recomandare din partea unor autoritati competente din tara sau strainatate, care recomanda continuarea activitatii
Ca procedura, recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. Pentru aceasta, asociatia sau fundatia interesata trebuie sa inainteze o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o va remite in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale de competenta.
Documentele ce trebuie atasate la cererea de recunoastere ca entitate de utilitate publica sunt urmatoarele:
- copie act constitutiv si statut
- copie hotarare judecatoreasca de dobandire a personalitatii juridice
- dovada de bonitate a entitatii emisa de banca unde are deschis contul
- copie de pe dovada privind situatia juridica a sediului
- numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul persoanelor juridice, cu care entitatea colaboreaza pentru desfasurarea obiectului de activitate pentru care se solicita recunoasterea statutului de utilitate publica
- situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate in copie si original
- lista persoanelor angajate si copii ale contractelor de munca
- copii ale conventiilor de colaborare, calificari, scrisori de recomandare si alte acte representative
Pentru o asociatie nou infiintata este imposibil sa obtina acest statut, datorita conditiei vechimii, dar, aceasta poate derula proiecte in parteneriate, sau asocieri cu entitati deja recunoscute in prezent.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Condurache, economist
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele ANAF au fost finalizateONG. Documente care insotesc situatiile financiareFinantele informeaza cu privire la regimul fiscal pentru asociatiile de proprietariOrganizatie nonprofit. Regim fiscalDeducerea TVA va revigora piata autoUltimele articole
Intreprinderi legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Activitatea de voluntariat. Cadru legal si prevederi de care trebuie sa tina cont ONG-urileGhidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiRegim fiscal pentru sponsorizarile facute de microintreprinderiAsociatiile de proprietari in 2022. Principalele abateri si amenzile cu care se sanctioneazaArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialCodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul V - Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilorLegea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementateModificarea si completarea OG 65/1994: expertiza contabila si contabilii autorizatiAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFUltimele articole
Seminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de INTERES PUBLICANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Calendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVErori contabile si rectificarea declaratiilor fiscaleArticole similare
Modificare capital social neefectuata in contabilitate. Ce sanctiuni se aplica in acest caz?Pozitia CNIPMMR privind modificarea Legii nr. 62/2011 a Dialogului SocialAjustarea de TVA a stocurilor ca urmare a inregistrarii in evidenta platitorilor de TVANoutati legislatie Fiscala 20-24 octombrie 2008 - Monitorul OficialPlata impozit si TVA in cazul unei asociatii. Care sunt conditiile valabile in 2014?Ultimele articole
Conditii de incadrare in regimul micro conform noilor modificari aduse de OUG 31/2024Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateIntreprinderi legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Min. Muncii: Legea privind prevenirea si eliminarea violentei si hartuirii la locul de munca a fost promulgataSituatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Articole similare
Anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleStudiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere a TVA aferenta achizitiilor in cazul unei microintreprinderiManual de Politici Contabile: 34 de aspecte esentiale in 2015Informare ANAF. Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividendeRaportarile contabile la 30 iunie 2022 urmeaza a fi depuse pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022Ultimele articole
Pana pe 29 mai 2024 microintreprinderile trebuie sa depuna SITUATIILE FINANCIARE ANUALESituatii financiare anuale. Pana cand trebuie sa depuna bilantul microintreprinderileInformare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridiceSituatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Firme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialTitlul III Capitolul ISituatii financiare sunt supuse auditului. Categorii de entitati si obligatii privind depunerea situatiilor financiareHG 906/2014. Diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiatScutiri impozit 2012: Cine nu trebuie sa plateasca impozitul pe profitUltimele articole
Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Contribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieLegea 128/2022: Utilitatile, taxele si impozitele vor putea fi platite cu cardul si ONLINE, nu doar in mod fizic, la casierieInstitutiile publice, ONG-urile si subunitatile depun situatiile financiare pe data de 4 mai anul acestaActele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17 – 21 august 2020 (Informare ANAF)Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"