Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru a proteja autoritatile contractante de contestatiile abuzive, Guvernul Romaniei a introdus obligativitatea constituirii de garantii de buna conduita in cazul contestarii procedurilor de achizitii publice. Astfel, operatorii economici care contesta procedurile de achizitie publica vor constitui garantii de buna conduita pe intreaga perioada cuprinsa intre data depunerii contestatiei, cererii sau plangerii si solutionarea definitiva a acesteia, inclusiv in cazul in care aceasta vizeaza continutul documentatiei de atribuire.
Pana in prezent se retineau sume doar daca era atacat rezultatul procedurii de achizitie publica. In cazul respingerii contestatiei depuse, garantia de buna conduita este retinuta. Aceste prevederi sunt reglementate de Ordonanta de urgenta adoptata in sedinta de Guvern din data de 28 iunie 2014, prin care este modificata OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
"Cei care vor contesta procedurile de achizitie publica vor fi obligati sa constituie garantii de buna conduita. A fost instituita aceasta garantie deoarece contestarea procedurilor de achizitie publica a devenit "sport national" in Romania. Noua reglementare este corelata cu practicile europene, iar prin introducerea acesteia nu ingradim dreptul de a contesta procedurile, ci doar responsabilizam operatorii economici care abuzeaza de aceasta cale de atac. Acum ne confruntam cu urmatoarea situatie: calendarul de implementare a proiectelor nu poate fi respectat deoarece contractele de achizitie publica nu pot fi incheiate in timp util din cauza contestatiilor abuzive care nu vizeaza fondul cauzei, ci blocare procedurii. Mai mult, sunt situatii in care procedurile de atribuire depasesc perioada de timp stabilita pentru executia contractelor. Aceste practici blocheaza implementarea tuturor proiectelor finantate din bani publici, adica de la bugetul de stat, de la bugetele locale si din fonduri europene", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.
Conform noului act normativ, nivelul garan?iei de buna conduita este reglementat ca procent din valoarea estimata a procedurii contestate, in functie de obiectul contractului, in limita unor plafoane maxime.
Garantia de buna conduita trebuie sa aiba o perioada de valabilitate de cel putin 90 de zile, sa fie irevocabila si sa prevada plata neconditionata la prima cerere a autoritatii contractante, in situatia in care contestatia, cererea sau plangerea va fi respinsa. In cazul in care expira perioada de valabilitate a garantiei de buna conduita pana in momentul emiterii deciziei/hotararii, contestatorul este obligat sa o prelungeasca. In caz contrar, contestatia, cererea sau plangerea va fi respinsa. Garantia de buna conduita poate fi constituita prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis de o institutie bancara sau de catre o societate de asigurari.
Alte prevederi stipulate in noul act normativ:
Operatorii economici care depun contestatii sunt obligati sa justifice interesul legitim de efectuare a acestui demers;
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Reducerea timpului de solutionare a contestatiilor prin micsorarea perioadei in care contestatorii pot completa documentele depuse de la cinci la trei zile.
Sursa: Ministerul Fondurilor Europene
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Repartizarea pe proiecte a sumelor defalcate din TVANoutati legislatie fiscala 22-26 iunie 2009 - Monitorul OficialOrdonanta de Urgenta privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru achizitii PubliceNoutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 05-09 ianuarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Prestari servicii catre o institutie publica. Obligatii privind e-FacturaIn RO e-Factura nu vor fi transmise facturile electronice prevazute la art. 6 din O.U.G. nr. 120/2021E-Factura in relatia B2G. Trebuie folosit sistemul in cazul achizitiilor directe?E-Factura: Utilizarea sistemului devine obligatorie pentru toate serviciile in relatia dintre un SRL si o autoritate publica?TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GArticole similare
De la 01 iunie 2019 activitatea de solutionare a CONTESTATIIlor formulate actelor administrative fiscale s-ar putea transfera de la ANAF la MFPContestarea actelor administrativ-fiscale. Spete si raspunsuri oficiale ANAFOrdonanta 40/2015 pentru modificarea OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehiculePana la 18 aprilie Romania trebuie sa aplice Directivele privind achizitiile publiceNoutati legislatie Fiscala 11-15 august 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Cum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireOrdinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouControale ANOFM: Institutia propune introducerea controlului electronic, modifica procedura de control si clarifica anumite termene (Proiect)Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Articole similare
Documentar fiscal: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restanteCand putem deduce TVA-ul de pe factura primita de la o firma afiliata?Deductibilitate TVA in cazul unor cheltuieli cu angajatiiStudiu de caz: Regimul TVA in cazul achizitiei unui program informaticScaderea din evidenta contabila a datoriilor prescrise ori anulateUltimele articole
Situatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Asociat in doua microintreprinderi. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Articole similare
Buletin informativ CECCAR: Noutati legislative din perioada 23 - 27.11.2015Argumente impotriva contributiei asiguratoare pentru munca de 2,25%Codul fiscal 2008 Titlul X. Dispozitii finale - art. 297-298Alerta fiscalitate 2-6 iunie 2008IMM IMVEST este la faza a patra de implementare: plata ajutorului de stat. Sunt asigurate 0 costuri de finantare pentru aplicantiUltimele articole
IMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilorControale ITM in 2024. Inspectorii au verificat angajatorii din domeniile Coafura si Activitati de intretinere corporalaIMM Invest continua pana in 2024. Marcel Bolos: „8 din 10 companii care beneficiaza de program au ajuns sa faca angajari”IMM-urile din Romania vor primi garantii directe cu valoare totala de 1 miliard de euroAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"