Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?

de InfoTva.ro la 07 Sep. 2017 Exclusiv
Tags: iesire din evidenta, platitor tva, evidenta platitorilor de tva, declaratia 010

In analiza de mai jos, avem o microintreprindere cu TVA la incasare trimestrial. Vom vedea ce conditii va indeplini pentru a putea iesi din evidenta platitorilor de TVA, ce documente se depun, ce termene exista si ce ajustari se fac. De asemenea, vom vedea daca o societate care are datorii la TVA si catre BS poate iesi din evidenta platitorilor de TVA.

Iata raspunsul specialistului:
 
Pentru retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA, aveti obligatia  completarii si depunerii la organul fiscal a formularului cod 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" pana pe data de 10  a lunii urmatoare perioadei fiscale de raportare si a declaratiei de mentiuni 010.
 
Daca societatea are perioada fiscala pentru TVA, trimestrul calendaristic, documentele pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA, trebuie depuse la organul fiscal, pan ape data de 10 Octombrie 2017.
 
Formularele cod 010 si cod  096 trebuie insotite de balanta sintetica din care sa rezulte veniturile care au stat la baza determinarii cifrei de afaceri, inscrise in formulare.
 
Optiunea se formuleaza numai in situatia in care cifra de afaceri din anul precedent si cifra de afaceri realizata in anul in curs pana la data solicitarii nu a depasit plafonul de scutire de 220.000 lei (65.000 euro x 3.3817).
 
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Solutionarea cererii se efectueaza  cel tarziu pana la sfarsitul lunii in care cererea a fost depusa, anularea inregistrarii fiind valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA.
Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA este confirmata prin emiterea de catre organul fiscal competent a "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 310 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096.
 
Comunicarea deciziei catre persoana impozabila care a solicitat anularea este urmata de radierea inregistrarii in:
 
- Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
- Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;
  In situatia in care comunicarea a avut loc pana la data de 31 Octombrie 2017, de exemplu societatea are obligatia de a depune ultimul decont de TVA cod 300 pana pe data de 25 Noiembrie 2017 (decontul lunii Octombrie  2017, conform prevederilor de la art. 316 alin. (13) din Codul fiscal.. De asemenea, pentru aceiasi perioada, societatea trebuie sa depuna/transmita la organul fiscal competent declaratia informativa cod 394 si cod 390 (daca este cazul).
 
 Deci, prin decontul de TVA aferent lunii Octombrie 2017(chiar daca perioada fiscala pentru TVA, a fost trimestrul calendaristic), societatea comerciala trebuie sa raporteze, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:
 
- livrari de bunuri si prestari de servicii realizate, facturate;
- achizitii de bunuri si prestari de servicii pentru care a primit facturi;
- ajustarea sumei TVA deduse, ajustare efectuata conform urmatoarelor prevederi legale:
- pentru materialele si serviciile neconsumate, inclusiv pentru investitiile in curs de executie, conform prevederilor art.304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" alin. (1) lit. c) "persoana impozabila isi pierde dreptul de deducere a taxei pentru bunurile mobile nelivrate si serviciile neutilizate la momentul pierderii dreptului de deducere." si punctul 78 din normele de aplicare.
 
 - pentru bunuri de capital si investitii in curs de executie evidentiate in debitul contului 231: art. 305"Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital" si punctul 79 din normele de aplicare. Pentru bunurile de capital, ajustarea se efectueaza pentru perioada de ajustare ramasa la momentul solicitarii scoaterii din evidenta platitorilor de TVA, in cadrul perioadei de ajustare de 5 ani sau de 20 ani.
 
Suma de plata in favoarea statului inregistrata prin articolul contabil:
            635                             =                                  4426
           
se declara in decontul 300 la randul 30 regularizari taxa dedusa, cu semnul minus sau la randul 31 denumit  "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital" daca ajustarea se efectueaza conform prevederilor art. 305 din Codul fiscal, pentru bunuri de capital.
 
Suma TVA colectata neexigibila la momentul emiterii care devine exigibila prin incasare dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA, se achita bugetului de stat si se raporteaza prin formularul cod 311.
 
Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare, pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Exigibilitatea intervine la data incasarii. Declaratia se depune la organul fiscal competent , fie direct la registratura, fie la posta, prin scrisoare recomandata. Suma declarata trebuie virata bugetului de stat pana la termenul de depunere a declaratiei cod 311.
 
 In ceea ce priveste suma TVA deductibila neexigibila, TVA se deduce la data platii facturilor conform prevederilor de la pct. 67 alin. (12) din Normele metodologice si se raporteaza prin declaratia cod 307. Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare.
 
Aprobarea cererii de iesire din evidenta platitorilor de TVA, nu este conditionata de obligatiile neachitate la termenele scadente, catre BS sau BAS.

 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
 
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016