Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?

de Ioana Andreea Pavel la 06 Dec. 2016 Exclusiv
Tags: control inopinat, acte obligatorii, cartea de interventii, registrul special, comert cu ridicata

Conform unui anunt publicat de Directia Generala de Antifrauda Fiscala, regasiti mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, pentru anul curent, cat si pentru 2017.



1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil
Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil

Vezi detalii


- documente din care rezulta incasarile prin POS

3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:

- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor
- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)


Inspectorii antifrauda au derulat in data de 6.12.2016 o actiune de informare la nivel national, in cadrul careia vor distribui materiale informative care detaliaza principalele aspecte urmarite in timpul controalelor operative si inopinate. De asemenea, sunt mentionate atat obligatiile contribuabililor, cat si sanctiunile prevazute de lege in cazul incalcarii prevederilor legale.

Contribuabili specializati in comert cu amanuntul, comert cu ridicata, restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie (ex.: baruri, cafenele), hoteluri si alte facilitati de cazare, servicii de infrumusetare vor primi materiale informative.

DGAF acorda o atentie deosebita procesului de informare a contribuabililor in legatura cu activitatea desfasurata, cu drepturile si obligatiile acestora, toate actiunile desfasurate pana in prezent fiind prezentate cu maxima transparenta catre publicul larg, in contextul respectarii prevederilor legale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton