Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 06 Dec. 2016 Exclusiv
Conform unui anunt publicat de Directia Generala de Antifrauda Fiscala, regasiti mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, pentru anul curent, cat si pentru 2017.
1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:
- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special
2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
- documente din care rezulta incasarile prin POS
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:
- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor
- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)
Inspectorii antifrauda au derulat in data de 6.12.2016 o actiune de informare la nivel national, in cadrul careia vor distribui materiale informative care detaliaza principalele aspecte urmarite in timpul controalelor operative si inopinate. De asemenea, sunt mentionate atat obligatiile contribuabililor, cat si sanctiunile prevazute de lege in cazul incalcarii prevederilor legale.
Contribuabili specializati in comert cu amanuntul, comert cu ridicata, restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie (ex.: baruri, cafenele), hoteluri si alte facilitati de cazare, servicii de infrumusetare vor primi materiale informative.
DGAF acorda o atentie deosebita procesului de informare a contribuabililor in legatura cu activitatea desfasurata, cu drepturile si obligatiile acestora, toate actiunile desfasurate pana in prezent fiind prezentate cu maxima transparenta catre publicul larg, in contextul respectarii prevederilor legale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?":
Rating:
Nota: 3.81 din 5 din 8 voturi
Rating:
Nota: 3.81 din 5 din 8 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Firmele creditate pot atrage atentia Fiscului. Ce semne determina ANAF sa vina in control?Sanctiuni de peste 8 milioane de lei dispuse in cadrul operatiunii VenusCONTROL INOPINAT in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?ANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un CONTROL INOPINAT?Ce implica supravegherea circulatiei produselor accizabile conform OANAF nr.. 207 din 2012Ultimele articole
OPANAF nr. 207: Proceduri privind supravegherea fiscala a produselor accizabileActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)
Mai multe articole despre control inopinat
Articole similare
Instructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Afacerea ta la un alt nivel - greseli de evitat si garantia reusitei
Mai multe articole despre acte obligatorii
Articole similare
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFCase de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverControl inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ce contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale
Mai multe articole despre cartea de interventii
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 15-19 mai 2009 - Monitorul OficialIMM Leasing de Echipamente si Utilaje - Noul program de sprijin pentru firme implementat de MFPNoutati legislatie Fiscala 19-23 ianuarie 2009 - Monitorul OficialANAF modifica Ordinul nr. 3731/2016 privind schimbul de informatii cu institutiile financiare nebancareNoutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Montare panouri fotovoltaice. Ce obligatii fiscale trebuie sa indeplineasca prosumatoriiCare este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiContract de inchiriere. Proprietarul este OBLIGAT sa inregistreze contractul la ANAF?
Mai multe articole despre registrul special
Articole similare
Achizitii intracomunitare de bunuri si societate neinregistrata in scop de TVA. Ce obligatii se impun?Granturi pentru IMM-urile si microintreprinderile afectate de pandemie. Ce criterii trebuie sa indeplineasca firmeleANAF: COMERT CU RIDICATA. Ce documente solicita inspectorii la un control inopinat?Cand suntem obligati sa detinem casa de marcat?Impozitarea din 2017 a veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieriUltimele articole
Intreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Firme care fac COMERT CU RIDICATA. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Finantare de peste 1 miliard de lei pentru firme, prin IMM INVEST si AGRO IMM INVEST, in prima luna de la lansarea programelorFirmele cu lucratori la negru si cele care declara salarii mai mici vor fi verificate de Ministerul MunciiA fost modificat din nou Programul IMM Invest (Hotararea 828/2021)
Mai multe articole despre comert cu ridicata
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"