Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?

de Miruna Petrache la 08 Dec. 2016 Exclusiv
Tags: control inopinat, anaf, domeniul horeca, control anaf, inspectori, hoteluri, cazare

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare".


1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor

- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi: chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii



- documente din care rezulta incasarile prin POS.


Principalele obligatii legale a caror respectare este verificata in contextul controlului operativ si inopinat

Obligatia contribuabilului: dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal, cu exceptiile prevazute de lege
Sanctiunea pentru nerespectarea obligatiei: Amenda de 12.500 lei, suspendare si sigilare pana la dotare.

Obligatia contribuabilului: Utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal si justificarea cu documente a vanzarilor si sumelor de bani existente in unitatea de vanzare.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Avertisment sau amenda de pana la 27.500 lei, in functie de gravitatea faptei si suspendarea activitatii unitatii incepand de la a doua abatere majora constatata la aceeasi unitate.

Obligatia contribuabilului: Afisarea la loc vizbil a anuntului de atentionare a clientilor, reglementat de legislatia in domeniul aparatelor de marcat electronice fiscale.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 3.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Respectarea interdictiei de a inmana alte documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, cu exceptia bonurilor fiscale si chitantelor.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 9.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Justificarea sumelor de bani din unitatea de prestare a serviciilor prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, in registrul special si/sau in chitante.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: AMenda 3.000 lei si confiscarea sumelor nejustificate.

Precizare ANAF: In functie de complexitatea aspectelor descoperite in timpul controlului, inspectorii antifrauda pot extinde verificarile.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton