Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Cum arata noua Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie?

de Miruna Petrache la 19 Aug. 2016 Exclusiv
Tags: intreprinderi sociale, intreprinderi de insertie, asistenta sociala, atestatul de intreprindere sociala

Guvernul a reglementat procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale, respectiv a intreprinderilor sociale de insertie, de catre agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, printr-o hotarare adoptata recent, necesara punerii in aplicare a Legii nr. 219/2015 privind economia sociala.

Documentul detaliaza conditiile in care o intreprindere sociala de insertie obtine certificarea, adica i se acorda marca sociala, obligatiile intreprinderilor sociale de insertie, suspendarea si retragerea marcii sociale.

Totodata, sunt definite categoriile de persoane care apartin grupurilor vulnerabile care se pot incadra in intreprinderile sociale de insertie (persoanele care se afla in sistemul de protectie a copilului sau provin din acest sistem, persoanele din familiile beneficiare de alocatiiIe pentru sustinerea familiei, persoanele din familiile beneficiare de ajutor social, etc.) si documentele justificative pe care acestea trebuie sa le prezinte pentru a-si dovedi apartenenta la grup.

De asemenea, este definit planul judetean de insertie socio-profesionala - documentul de planificare elaborat de agentiile de ocupare, pe o perioada de 3 ani, prin consultarea intreprinderilor sociale de insertie certificate si a serviciilor publice de asistenta sociala de la nivel local si judetean - si elementele pe care acesta trebuie sa le contina.

Concret, Hotararea stabileste actele pe care trebuie sa le depuna sau sa le transmita prin posta, la agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, persoanele juridice care solicita atestatul de intreprindere sociala, termenul in care cererile trebuie sa fie solutionate, continutul notei de constatare pe care compartimentul pentru economie sociala din cadrul agentiilor de ocupare trebuie sa o intocmeasca, referitor la indeplinirea sau neindeplinirea criteriilor legale pentru atestare, precum si propunerea pentru acordarea sau respingerea acorsarii atestatului.

Hotararea reglementeaza, de asemenea, modalitatea de obtinere a prelungirii atestatului, conditiile de suspendare si retragere a atestatului de intreprindere sociala, precum si obligatiile intreprinderilor sociale atestate. Astfel, pe langa prevederile specifice cuprinse in Legea 219/2015, intreprinderile sociale au obligatia de a permite accesul personalului cu atributii de control al agentiilor de ocupare, precum si al altor institutii si organe de control si de a prezenta, la solicitarea acestora, toate informatiile, datele si documentele necesare in vederea exercitarii controlului.

Noile reglementari vor contribui la:
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii



    cresterea calitativa si cantitativa a ocuparii, prin crearea de locuri de munca pe termen lung in cadrul intreprinderilor sociale de insertie si a intreprinderilor sociale;
    dezvoltarea de intreprinderi sociale de insertie care asigura masuri de acompaniere a persoanelor din grupurile vulnerabile pe termen scurt sau mediu, pentru integrare treptata pe piata muncii in economia reala;
    dezvoltarea si promovarea eficienta a unor tipuri de servicii sociale si produse pe care le pot furniza intreprinderile sociale de insertie, usor de recunoscut, datorita marcii sociale;
    sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului social, prin proceduri simple de atestare a  intreprinderilor sociale;
    incurajarea cresterii numarului persoanelor care sunt nu numai consumatori, ci si producatori de bunuri sau furnizori de servicii, cu un impact social puternic, contribuind astfel la cresterea produsului intern brut si la reducerea saraciei;
    cresterea capacitatii de identificare a unor oportunitati noi de finantare din fonduri europene si publice, dedicate sectorului economiei sociale, pentru cei care angajeaza persoane apartinand grupurilor vulnerabile.

 

Informatii suplimentare:

Legea nr. 219/2015 privind economia sociala defineste economia sociala ca ansamblul activitatilor organizate independent de sectorul public, al caror scop este sa serveasca interesul general, interesele unei colectivitati sau interesele personale nepatrimoniale, prin cresterea gardului de ocupare a persoanelor apartinand grupului vulnerabil sau producerea si furnizarea de bunuri, prestarea de servicii sau executia de lucrari.

Aceasta lege are ca obiect reglementarea domeniului economiei sociale, stabilirea masurilor de promovare si sprijinire a economiei sociale, precum si reglementarea conditiilor si a criteriilor de atestare, de catre autoritatile publice, a intreprinderilor sociale si a intreprinderilor sociale de insertie.

intreprinderile sociale acceptate prin lege pot fi societatile cooperative de gradul I, cooperativele de credit, asociatiile si fundatiile, casele de ajutor reciproc ale salariatilor, casele de ajutor reciproc ale pensionarilor, societatile agricole, orice alte categorii de persoane juridice care respecta, conform actelor legale de infiintare si organizare, cumulativ, definitia si principiile economiei sociale prevazute in aceasta lege.


Sursa: Gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Cum arata noua Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton