Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, o firma a inchiriat un apartament intreg pentru sediul social. Apartamentul este folosit integral pentru sediul social al firmei. Pentru a-si putea desfasura activitatea au fost necesare reparatii si achizitionarea de electrice, electrocasnice si alte materiale necesare. In contract este specificat faptul ca respectivul chirias poate face imbunatatiri apartamentului si dotarea cu cele necesare. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste reparatii si achizitii de bunuri si daca e firma afectata la calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor.
In situatia in care efectuati reparatii ale sediului social - pentru readucerea la starea initiala si lucrarile efectuate nu reprezinta investitii, modernizari care au ca scop imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, atunci sumele respective se inregistreaz adrept cheltueili cu reparatii - direct pe costuri - cont 611.
Inregistrarea in contabilitate:
Daca se fac in regie proprie:
achizitie materiale consumabile /auxiliare efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
% = 401
3021
3028
4426
- darrea in consum la efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
% = 3021/3028
6021
6028
In cazul in care reparatiile se fac prin intermediul unei firme (in anrepriza), veti avea:
% = 401
611
4426
Echipamente electrocasnice achizitionate vor constitui mijloace fixe sau obiecte de invenatr in functie de durata de utilizare a acestora si valoarea lor.
Achiztia acestora:
% = 401/404
303
213
214
4426
Darea in folosinta:
603 = 303
Sau
Amortizarea:
6811 = 2813/2814
In cazul in care lucrarile efectuate vor fi incadrate ca investitii atunci acestea sevor amortiza pe durata contractului de inchiriere.
Inregistrarea in contabilitate;
in regie proprie:
Achizitia de materiale:
% = 401
3021
3028
4426
Darea in consum:
6021/6028 = 3021/3028
Inregistrarea investitiilor in curs de executie:
231 = 722 cu sumele inregistrate in conturile de cheltuieli
Receptia imobilizarii:
212 = 231
In cazul in care se face in antrepriza:
% = 404
231
4426
Receptia imobilizarii:
212 = 231
Redam mai jos prevederile pct. 106 si 107 din OMEF 3055/2009:
"Cheltuieli ulterioare
106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.
(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.
107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare".
In niciunul din cazuri insa nu va fi afectat impozitul pe venitul microintreprinderilor.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Achizitie autoturism prin leasing financiar. Cum facem monografia pentru leasing?INREGISTRARI CONTABILE si prevederi fiscale cheltuieli cu protocolulDeductibilitate TVA achiztie intracomunitara de autoCel mai utilizat Consilier al Contabililor in 2014Proiect cu fonduri europene nefinalizat. Impozit pe profit si TVAUltimele articole
Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleMONOGRAFIE contabila pentru abonamentele de sport platite angajatilorSistemul de Garantie-Returnare (SGR) Romania. 2 studii de caz importanteCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleRegimul special pentru agricultori - spete utileArticole similare
Reminder: 25 aprilie, termenul de depunere pentru mai multe declaratii!Firme care intra sub incidenta Legii 129/2019. Au obligatia de a se inregistra la ONPCSB?ANAF a publicat un nou ordin privind timbrul de mediuNoutati legislative cu incidenta fiscala in luna mai 2016. Explicatii CECCARObligatii contabile si fiscale privind ajustarea TVAUltimele articole
Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleRectificarea impozitului pe veniturile microintreprinderilorA cincea editie din 2024 de titluri de stat TEZAUR are dobanzi neimpozabile de pana la 6,85% pe an Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalCriterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a SUMEi de 500.000 euro pentru persoane afiliateArticole similare
Vanzare fond de comert. Regim TVAStudiu de caz: Iesirea din evidenta platitorilor de TVA pentru un PFANoutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialCe spui de un Consilier TVA pe CD?Formularul 307. Cine il depune in 2014?Ultimele articole
ANAF deruleaza un program de conformare voluntara in domeniul serviciilor de infrumusetareTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleSituatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Calendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024IMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companiiArticole similare
Nou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaCum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaVanzare cladire in stadiu de investitie in curs de executie. De ce nu se incadreaza la constructii si cum se face vanzarea?Plata cotei de 3 procente la vanzareVanzare constructii vechi. In ce conditii se poate beneficia de scutirea de TVA?Ultimele articole
TVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliVanzare imobil catre asociati. Intocmire facturi. Regim TVAVanzare bun imobil si teren - regim fiscal TVASchimbare destinatie cladiri: Tratament fiscal si TVA. Monografie contabilaConditii de rambursare a TVA pentru achizitie bun imobilAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"