Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
OANAF nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013. Prin acest nou ordin se aproba mai multe formulare pe care inspectorii antifrauda urmeaza sa le utilizeze in activitatile aferente institutiei.
Redam mai jos continutul Ordinului:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013
Avand in vedere prevederile:
- art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
- art. 7 lit. B pct. 25 din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- art. 228 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, prevazute in anexele nr. 1a-5a, care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:
1. Proces-verbal - cod 14.13.22.1/1a - anexa nr. 1a;
2. Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri - cod 14.13.22.1/2a - anexa nr. 2a;
3. Proces-verbal de sigilare/desigilare - cod 14.13.22.1/3a - anexa nr. 3a;
4. Invitatie - cod 14.13.22.1/4a - anexa nr. 4a;
5. Nota explicativa - cod 14.13.22.1/5a - anexa nr. 5a.
Art. 2. Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1b-5b, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-5c, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Directia generala de buget si contabilitate, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din Agentia Nationala de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"
I. Reguli generale referitoare la intocmirea procesului-verbal
1. Procesul-verbal reprezinta actul de control bilateral care se intocmeste de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau a controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.
2. Constatarile controlului vor fi prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia, in functie de natura si obiectivele controlului. 3. in cazul in care in timpul controlului au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal, se vor mentiona toate informatiile, datele, documentele si inscrisurile
relevante pentru stabilirea imprejurarilor in care au fost savarsite faptele, precum si explicatiile scrise ale administratorilor si/sau ale oricaror persoane implicate. in situatia in care administratorii si/sau persoanele implicate refuza sa ofere explicatii scrise, se va mentiona acest aspect in procesul-verbal.
4. In cuprinsul procesului-verbal prin care se stabilesc implicatii fiscale ale faptelor care prezinta indiciile savarsirii unor infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala se vor descrie metodele de stabilire a bazei de impunere suplimentare, modul de calcul prin care a fost evaluat prejudiciul, detaliat pe fiecare impozit, taxa, contributie sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
5. Constatarile vor fi sustinute de inscrisuri, in copie certificata sau in original, dupa caz, precum si de alte mijloace materiale de proba.
6. in cazul in care actiunea de control a fost efectuata simultan ori succesiv in mai multe locatii unde isi desfasoara activitatea acelasi contribuabil, se vor intocmi, de regula, pentru fiecare caz, procese-verbale in care se vor descrie faptele constatate. Constatarile cuprinse in procesele-verbale incheiate in conditiile mentionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal care va cuprinde descrierea faptelor in ansamblul lor, a legaturilor dintre ele si a eventualelor implicatii fiscale ale acestora. Procesele-verbale in care sunt descrise fapte valorificate, ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integranta din acesta din urma.
7. In cazul in care nu exista informatii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, se mentioneaza pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.
8. Constatarile inspectorilor antifrauda rezultate in urma unei actiuni de control curent sau tematic se vor valorifica in functie de natura constatarilor si obiectivul controlului.
9. Procesul-verbal se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Puteti consulta AICI ordinul integral.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noi masuri impotriva fraudelor: Comisia propune instituirea Parchetului EuropeanDe ce nu ar trebui majorate chiriile dupa reducerea TVA la paineContract de mandat. Ce tratament fiscal aplicam pentru o persoana rezidenta?Creste numarul celor care nu-si mai achita crediteleServicii prestate de nerezidenti. Ce obligatii fiscale apar la impozitul pe veniturile din leasing?Ultimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAArticole similare
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateCertificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVAMaterii prime neconforme. Cum procedam la scoaterea din evidenta?Transfer de active. Perspectiva impozitului pe profit si a TVAUltimele articole
Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Microintreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiArticole similare
Facturi de corectie | Deducere TVA si inregistrari contabile aferenteCONTROL FISCAL: care este perioada pentru care se pot solicita documentele financiar-contabile?ANAF: 6.638.000 de euro, sume suplimentare de plata la bugetul de stat stabilite de inspectorii fiscali la un agent economic, prin metoda controlului electronicSAF-T in 2023: Pot fi depuse declaratii rectificative pentru D406 in sistem? Daca da, care este termenul limita?Ajustarea bazei de impozitare. Erori si corectarea facturilor fiscaleUltimele articole
Rezultatele actiunilor ANAF in 2023: Au fost identificate obligatii fiscale nedeclarate de 10,62 miliarde leiMiercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406SAF-T in 2024. Termenul de depunere a D406 pentru decembrie 2023 in cazul contribuabililor mijlociiRaportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatArticole similare
Prejudiciu de peste 1 milion euro cauzat de doi romani printr-o firma austriacaSanctiuni de peste 2.6 milioane euro dispuse comerciantilor de combustibili de catre INSPECTORII ANTIFRAUDARezultatele actiunilor de control ANAF: prejudicii totale de peste 10 milioane lei si un numar de 931.031 ore neinregistrate in contabilitateActiunile de control ale Directiei Generale Antifrauda Fiscala au determinat cresterea conformarii fiscale voluntareProtejati-va de controalele demarate de Fisc!Ultimele articole
INSPECTORII ANTIFRAUDA au identificat o retea specializata in fraude economice in domeniul comercializarii de bunuri si serviciiOperatiunea “Nargile”: Sanctiuni contraventionale de peste 1.301.500 lei aplicate de catre INSPECTORII ANTIFRAUDAControale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliControale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiCaptura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 05-09 ianuarie 2009 - Monitorul OficialControl antifrauda in Centrul vechi din Capitala in ziua de Sf. ValentinPrejudicii de 459,71 milioane lei stabilite de DIRECTIA ANTIFRAUDA FISCALA in primele doua luni din 2015Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"