Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Cum vrea ANAF sa impoziteze diferit salariile? La ce trebuie sa ne asteptam

de Ioana Andreea Pavel la 03 Apr. 2017 Exclusiv
Tags: impozitul pe venit, plati anticipate, anaf, modificari salarii, rate

Modificari noi vin din partea ANAF in ce priveste impozitul pe venit in 2017. Noile propuneri vizeaza mai multe aspecte care tin de modalitatea de plata a impozitului, astfel ca angajatorii ar putea plati anul acesta sume mai mari catre Fisc inca din prima parte a anului. Dar sa vedem in concret care sunt modificarile la care trebuie sa ne asteptam atat ca salariati, cat si in calitate de angajator sau antreprenor din partea ANAF.


Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune Ministerului Finantelor Publice simplificarea procesului de administrare a impozitului pe veniturile persoanelor fizice. Totodata, la cererea MFP, ANAF a transmis si cateva observatii la Amendamentele primite de la Comisia de buget finante a Camerei Deputatilor la proiectul de lege privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

I. Astfel, ANAF solicita Ministerului revizuirea procedurii privind stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit, dupa cum urmeaza:

1. Stabilirea efectuarii platilor anticipate cu titlu de impozit, in 2 rate egale, cu urmatoarele termene scadente: 25 iulie si 25 noiembrie, in loc de 4 rate egale, cum este in prezent.

2. Mentinerea dispozitiei potrivit careia, in cazul impunerilor efectuate dupa expirarea termenelor de plata prevazute de lege, contribuabilii au obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent (este cazul contribuabililor care vor depune formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" dupa data de 25 iulie).

Astfel, ca situatie de exceptie, platile anticipate cu titlu de impozit se vor stabili de organul fiscal, la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent, prin emiterea unei decizii de impunere (formular 260). Totodata, in aceasta situatie, ANAF propune ca dupa depunerea formularului 200, recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit si emiterea unei noi decizii de impunere (de recalculare a platilor anticipate, pe baza venitului estimat/realizat) sa se efectueze numai in situatia in care, suma reprezentand impozit stabilit initial (fiecare transa stabilita la nivelul impozitului datorat pentru ultimul termen de plata al anului precedent) difera cu cel putin 20% fata de suma reprezentand impozit recalculat (stabilit pe baza venitului realizat in anul precedent/estimat pentru anul de impunere).

Avantajele acestei propuneri constau in:

-  eliminarea confuziei care se creeaza in randul contribuabililor cu privire la sumele datorate, prin emiterea in cele mai multe cazuri, a unei singure decizii de impunere in cursul anului;
- reducerea numarului de plati efectuate in cursul anului, respectiv 2 plati in loc de 4 plati, cum este in prezent;

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


- simplificarea procedurii de stabilire a platilor anticipate si reducerea costurilor de administrare prin reducerea numarului de operatiuni efectuate de organul fiscal referitoare la recalcularea platilor anticipate, emiterea si comunicarea deciziilor de impunere de recalculare a platilor anticipate.

                                                                                
II. Simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor anuale din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar de pana la 5 contracte de inchiriere in valuta.

Avantajele  acestor reglementari constau in:

- eliminarea obligatiei de completare si depunere de catre contribuabilii care au contracte de inchiriere in valuta, a declaratiei privind veniturile realizate (formular 200);
- simplificarea modului de stabilire a venitului anual prin utilizarea unui curs unic de schimb valutar pentru evaluarea venitului, in scopul evitarii depunerii unei declaratii in plus - simplificarea procesului de administrare prin eliminarea unor operatiuni de procesare a declaratiilor privind veniturile realizate (formularele 200), emiterea si comunicarea deciziilor de impunere anuale;
- reducerea costurilor de administrare avand in vedere ca, pentru un contribuabil se va emite numai decizia de impunere de plati anticipate (formular 260), impozitul stabilit in cursul anului fiind impozit final.

De asemenea, propunerea vizeaza si simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar de pana la 5 contracte de inchiriere inclusiv, prin stabilirea venitului net anual la nivelul categoriei de venit. ANAF propune modificarea sistemului de impunere a veniturilor din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar de pana la 5 contracte inclusiv, prin cumularea veniturilor obtinute din respectivele contracte, la nivelul categoriei de venit.

Avantajele acestei propuneri sunt:
- cunoasterea de catre contribuabili a sumelor datorate si facilitarea platii acestora, prin emiterea unei singure decizii de impunere (formular 260);
- eliminarea obligatiei de completare si depunere de catre contribuabili a declaratiei privind veniturile realizate (formular 200);
- simplificarea procesului de administrare prin eliminarea unor operatiuni privind procesarea declaratiilor privind veniturile realizate (formularele 200), emiterea si comunicarea deciziilor de impunere anuale.

III. Simplificarea procedurii de stabilire a impozitului pe veniturile din transferul, prin executare silita, a proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.

in cazul transferului de proprietate a bunurilor imobile prin procedura de executare silita, obligatia stabilirii si retinerii impozitului sa revina organului de executare silita, in momentul valorificarii bunului imobil.

Avantajele acestei propuneri sunt:
 - eliminarea obligativitatii contribuabilului de a depune declaratia fiscala aferenta  in cele zece zile de la data  transferului, in vederea calcularii impozitului
- eliminarea obligativitatii organului fiscal de a calcula si incasa impozitului datorat de catre contribuabil, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere   
  - contribuie la cresterea incasarilor la bugetul de stat.

Toate aceste propuneri, precum si altele, vor fi supuse de catre ANAF spre analiza si adoptare de catre Ministerul Finantelor Publice care va decide oportunitatea modificarii Codului Fiscal in consecinta.

Sursa: ANAF


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Cum vrea ANAF sa impoziteze diferit salariile? La ce trebuie sa ne asteptam":
Rating:

Nota: 3.38 din 5 din 4 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Totul despre Split TVA - Modificarile legii explicate detaliat"
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
A aparut SPLIT TVA! Vezi ce este OBLIGATORIU si ce NU

Vezi explicatiile specialistilor + Studii de caz detaliate

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton