Tags: spatiul privat virtual, certificatul calificat, fara personalitate juridica
Din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.
In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 368/17.05.2017 a fost publicat O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Acest act normativ intra in vigoare la 1 iunie 2017.
Serviciile de comunicare electronica, respectiv, Comunicarea prin "Spatiul privat virtual" si Comunicarea prin serviciul "Buletinul informativ" sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24. Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual astfel:
a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
b) cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
c) cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
d) cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.
Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la urmatoarele informatii:
> declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;
> cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;
> acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
> documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de
Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
> registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;
> informatii referitoare la istoricul actiunilor;
> informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;
> informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394;
> informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.
De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la "Situatia obligatiilor de plata la data de ....." - date ce sunt disponibile in SPV dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.
Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligatiilor fiscale, Noutati legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presa, Anunturi privind actele administrativ-fiscale, Anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie, Anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc., Anunturi de achizitii bunuri si servicii, Anunturi de angajare, Anunturi de interes general.
Pentru o lansare a serviciului pentru persoanele juridice in conditii optime precizam ca in perioada 29 mai 2017 ora 9:00 pina in 30 mai 2017 ora 12:00 Spatiul Privat Virtual se va afla in proces de mentenanta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit construieste in regie proprie o hala de productie pe structura metalica si panouri sandwich. Care sunt documentele justificative de inregistrare a constructiei finalizate in contabilitate? Care este codul mijloacelor fixe si care este durata de amortizare a constructiei finalizate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As vrea sa stiu opinia dvs. cu privire la aplicarea sau nu a taxei pe valoarea adaugata pentru servicii prestate intr-o clinica in care se desfasoara activitati de ingrijire medicala, de estetica si infrumusetare, precum: consultatii diverse (cardio, dermato, gastro, etc.), analize medicale, aplicare Holter EKG, tratament laser epilare definitiva, terapia PRP, etc. Care dintre aceste servicii sunt taxabile si care sunt scutite? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Dintr-o eroare a unei colege la facturare, s-au sarit in intervalul 01.04-15.04, 3.000 de numere care au fost transmise in SPV. Dupa constatarea erorii, am procedat la corectarea facturilor cu numerele corecte deoarece si in SPV ne-au recunoscut dupa modificarea cu noile numere ca transmise si ne-a permis sa le trimitem ca rectificative (nefiind modificare de valoare). La noi in acest moment apare ok in SPV, numerele sunt in ordine cronologica, problema este ca la clienti apare si cu numarul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate neplatitoare de tva si care face achizitii de servicii, ocazional, din state UE si non UE, are vreo obligatie declarativa la ANAF pentru aceste tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cand se depune DU pentru fiecare situatie in parte: - pentru dividendele de la un SRL din Romania aferente bilantului intermediar la sept.2023 si ridicate in luna oct.2023 - pentru dividendele aferente bilantului intermediar la dec.2023 si ridicate in 09.02.2024? Daca am omis sa depun Declaratia Unica la 30 zile de la oct 2023 si 09.02.2024 si depun acum DU platesc amenda? Dividendele nete se declara in DU la ce rand? Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<