Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 148/06.03.2012, a fost publicat Ordinul comun al ministrului Justitiei nr. 492/C/10.02.2012 si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 205/2012 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
In articolul de mai jos, prezentam in sinteza prevederile noului act normativ.Procedura de solicitare la Oficiul Registrului Comertului
Noua procedura se aplica societatilor comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a inregistra, la inmatriculare si la schimbarea sediului social, documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de a obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Odata cu cererea de inmatriculare sau de inregistrare a mentiunii privind schimbarea sediului social (denumita cererea RC), societatea comerciala, prin reprezentantul sau legal sau prin persoana imputernicita de acesta, depune la Oficiul Registrului Comertului (ORC) in a carui raza teritoriala isi are sediul social o cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (denumita cererea AFP).
ORC are obligatia de a transmite prin posta electronica cererea AFP scanata organului fiscal competent, folosind portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“, imediat dupa inregistrarea cererii RC. La cererea AFP va fi anexat, scanat, actul doveditor al dreptului de folosinta depus de solicitant in sustinerea cererii RC.
Important! Transmiterea catre organul fiscal competent a actului doveditor al dreptului de folosinta depus in sustinerea cererii RC, precum si eliberarea si transmiterea adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului de sediu social nu sunt conditionate de inregistrarea, in scopul stabilirii impozitului pe venit, a actului doveditor al dreptului de folosinta la organul fiscal.
Procedura de emitere la organul fiscal
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Organul fiscal competent pentru aplicarea prevederilor este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala sau a sectoarelor municipiului Bucuresti din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in a carei raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social.
Dupa primirea pe e-mail a documentatiei, se verifica datele inscrise in cerere cu cele din actele doveditoare, se preiau informatiile in Registrul de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social, inscriind si numarul de inregistrare atribuit de ORC cererii si se emite adeverinta pentru documentul de sediu social si certificatul de sediu social in format .pdf, inscriind in acestea si numarul de inregistrare atribuit de ORC cererii RC. Documentele se transmit prin posta electronica ORC de la care a fost primita solicitarea.
Pentru cererile AFP insotite de actul doveditor al dreptului de folosinta, primite de catre organul fiscal in prima jumatate a programului de lucru, intre orele 8,00 - 12,00, certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social se emit si se transmit catre Oficiile Registrului Comertului in aceeasi zi, pana la ora 16,00, utilizand portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“.
Pentru cererile AFP insotite de actul doveditor al dreptului de folosinta, primite de catre organul fiscal in a doua jumatate a programului de lucru, intre orele 12,00 - 16,00, certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social se emit si se transmit ORC in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare, intre orele 8,00 - 12,00, utilizand portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“.
Organul fiscal organizeaza evidenta documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social in cadrul registrului de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social.
Registrul se organizeaza la nivel de adresa a spatiului si se gestioneaza la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei, si cuprinde:
- adresa completa a spatiului cu destinatie de sediu social (strada, numar, bloc, apartament, localitate, judet/sector);
- datele de identificare a titularului dreptului de folosinta (numele si prenumele/denumirea, domiciliul/domiciliul fiscal si codul de identificare fiscala);
- documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (tipul documentului, numarul si data);
- perioada de valabilitate a dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (data de inceput, data de final).
Alte precizari
In cazul in care documentatia este incompleta sau nu este lizibila, precum si daca, din alte motive, nu pot fi emise certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social, organul fiscal va notifica, de indata, ORC. Notificarea, care va cuprinde in mod obligatoriu numarul de inregistrare la Registrul Comertului a cererii RC si motivul pentru care nu pot fi emise documentele, se transmite utilizand portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“.
Daca motivele pentru care nu pot fi emise certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social pot fi inlaturate numai de catre societatea comerciala, prin reprezentantul sau legal sau prin persoana imputernicita de acesta, ORC va dispune masurile necesare.
In cazul in care certificatele de sediu social nu sunt transmise in termenele mentionate mai sus, Oficiile Registrului Comertului amana solutionarea cererilor RC pe motivul lipsei certificatului de sediu social si a adeverintei pentru documentul de sediu social.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
1 martie 2017 e termenul-limita pentru Declaratia de inactivitateNu uitati de termenul-limita stabilit pentru 10 aprilieProgramul gROwth - Investim in copii, investim in viitor: MFP a pus in dezbatere Normele privind garantiile de statNoi propuneri din partea Finantelor si explicatii privind plata defalcata TVA/split TVADeclaratii fiscale care vor fi transmise obligatoriu electronic de la 1 ianuarie 2018Ultimele articole
ANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativReminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVAFime care platesc impozit pe venit. Daca raman la acelasi impozit, mai trebuie depusa D700 in 2024?Declaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaArticole similare
Nou termen pentru cererile de eliberare atestate privind comercializarea produselor accizabileProcedura de rambursare a TVAREMINDER! Raportarea contabila la 30 iunie 2019 – Cine are obligatia de a le depune pana la 14 august?Modificari importante in completarea declaratiei statistice Intrastat incepand cu luna de referinta ianuarie 2021Ordinul nr. 2116/2020 modifica si completeaza mai multe ordine in domeniul contabilitatii institutiilor publiceUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarieControale ITM 2024. Au fost verificati angajatorii care desfasoara activitati de Protectie si GardaFacturi de penalitati. Cum pot fi refuzate de firmeDeclaratia speciala de TVA trebuie depusa la ANAF pana pe 29 februarie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"