Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

GHID MFP: Returul marfurilor de la clienti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Miruna Petrache la 15 Apr. 2016 Exclusiv
Tags: retur marfuri, venituri din vanzarea marfurilor, produse finite, costul de productie, ghid mfp

Ministerul Finantelor a publicat recent Ghidul privind aplicarea reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul Ministrului Finantelor Publice 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.


Mai jos redam acele informatii cuprinse in ghid referitoare la returul marfurilor de la clienti si prevederile aferente.

Returul marfurilor de la clienti

In cazul marfurilor returnate de clienti in acelasi exercitiu financiar in care a avut loc operatiunea de vanzare, se corecteaza conturile 411 "Clienti", 707 "Venituri din vanzarea marfurilor", 607 "Cheltuieli privind marfurile" si 371 "Marfuri".

In cazul in care marfurile returnate se refera la o vanzare efectuata in exercitiul financiar precedent, corectia se inregistreaza la data bilantului in contul 418 "Clienti - facturi de intocmit", respectiv contul 408 "Furnizori - facturi nesosite" si se reflecta in situatiile financiare ale exercitiului pentru care se face raportarea daca sumele respective se cunosc la data bilantului. Tratamentul TVA in aceste situatii este cel prevazut de legislatia in domeniu.

Aceste prevederi se aplica si in cazul returului de produse finite vandute, corectandu-se conturile corespunzatoare, respectiv 7015 "Venituri din vanzarea produselor finite", 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" si 345 "Produse finite" (pct. 330).

Exemplu:

Incepand cu luna iunie 2015 societatea ALIS S.R.L. (avand ca obiect de activitate producerea si comercializarea de aparate si sisteme de filtrare a apei), deruleaza un contract pentru furnizarea lunara a unui numar de 1.550 buc. cani de filtrare a apei, cu magazinul Supermarket SPOR S.A. Canile de filtrare sunt dotate cu un dispozitiv de filtrare, reprezentat de un filtru, prevazut a fi inlocuit in medie la 30 de zile de utilizare sau la un numar fix de utilizari.

Contractul prevede, de asemenea, asigurarea livrarii lunare si a unui numar de dispozitive de filtrare, egal cu cel al canilor de filtrare ce vor fi livrate lunar.

Costul de productie al unei cani de filtrare este de 50 lei, iar al unui filtru este de 9 lei. Perioada de derulare a contractului este de 24 de luni, iar in contractul incheiat sunt prevazute si clauze specifice privind conditiile de returnare a produselor.

Pretul de livrare al unei cani de filtrare este de 80 lei, iar al unui filtru de 18 lei/buc. Plata se efectueaza la 5 zile de la livrare, in cadrul aceleiasi luni.

Livrarile catre Supermarketul SPOR S.A. au fost efectuate potrivit clauzelor contractuale in perioada iunie 2015 - noiembrie 2015.
 
A. Situatia in care produsele se returneaza in acelasi exercitiu financiar in care a fost livrata

Datorita unor probleme aparute in reteaua de aprovizionare a societatii ALIS S.R.L. cu materiale necesare realizarii dispozitivelor de filtrare (filtrele) ce sunt inlocuite periodic, incepand cu luna noiembrie 2015 societatea nu a mai putut onora clauza din contract referitoare la livrarea suplimentara a unui numar de filtre egal cu cel al canilor de filtrare, fapt pentru care, in luna decembrie 2015, conducerea Supermarketului SPOR decide intreruperea/sistarea contractului si returnarea catre societatea furnizoare ALIS, a stocului reprezentat de canile de filtrare nevandute la data sistarii contractului, respectiv returnarea unui numar de 1.250 cani de filtrare.

In exemplul prezentat, produsele livrate in anul 2015 sunt returnate in cursul aceluiasi exercitiu financiar in care a avut loc operatiunea de livrare, fapt ce conduce, conform prevederilor din reglementarile contabile, la evidentierea sumelor aferente returului prin intermediul acelorasi
conturi in care a fost inregistrata initial vanzarea produselor (cu semnul minus). in acest sens, se corecteaza conturile corespunzatoare utilizate cu ocazia livrarii initiale, respectiv conturile: 411 "Clienti", 7015 "Venituri din vanzarea produselor finite", 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" si 345 "Produse finite".

B. Situatia in care returul de la clientul Supermarket SPOR S.A. are loc in exercitiul financiar urmator celui in care a avut loc livrarea produselor si la data bilantului se cunosc sumele aferente

Datorita unor probleme aparute in reteaua de aprovizionare a societatii ALIS cu materiale necesare producerii dispozitivelor de filtrare (filtrele) ce sunt inlocuite periodic, incepand cu luna decembrie 2015 societatea nu a mai putut onora clauza din contract referitoare la livrarea suplimentara a filtrelor, fapt pentru care, in luna ianuarie 2016, conducerea Supermarketului SPOR decide intreruperea/sistarea contractului si returnarea catre societatea furnizoare ALIS, in cursul lunii februarie 2016, a stocului reprezentat de canile de filtrare nevandute la data sistarii contractului, respectiv returnarea unui numar de 1.250 cani de filtrare.

Avand in vedere prevederile din reglementarile contabile, in situatia in care produsele livrate in anul 2015 vor fi returnate in exercitiul financiar urmator celui in care a avut loc operatiunea de livrare (in exemplul prezentat, returul a fost efectuat in luna februarie 2016), corectia se inregistreaza la data bilantului in contul 418 "Clienti - facturi de intocmit" si se reflecta in situatiile financiare ale exercitiului pentru care se face raportarea (exercitiul financiar 2015), daca sumele respective se cunosc la data bilantului.

inregistrarile contabile aferente vanzarii/livrarii lunare a unui numar de 1.550 cani de filtrare pentru perioada iunie-decembrie 2015 si a filtrelor pe perioada iunie - noiembrie 2015, se vor efectua in acelasi mod ca in exemplul prezentat anterior la lit. "A".

In ceea ce priveste evidentierea returului de produse, acesta se va reflecta in contabilitate la data bilantului, prin intermediul conturilor 418 "Clienti - facturi de intocmit" si 7015 "Venituri din vanzarea produselor finite".

Pentru exemple, consultati AICI ghidul (p. 110).
Miruna Petrache de Miruna Petrache
Redactor Contabilul.ro, InfoTva si Fiscalitatea.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "GHID MFP: Returul marfurilor de la clienti":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Articole similare

Impozitul pe cladiri: GHID MFP. Ce declaratii depunem?
Mai multe articole despre ghid mfp
Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016