Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Guvernul a stabilit cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic

de Ioana Andreea Pavel la 09 Nov. 2017 Exclusiv
Tags: casa de marcat, jurnal electronic, anaf, norme case de marcat 2018

Guvernul a modificat, in sedinta de astazi, printr-o hotarare, normele metodologice de aplicare a OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerintele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie sa le indeplineasca pentru a fi autorizate.

 
Potrivit unei ordonante adoptate in luna august de Guvern, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii si mari, respectiv de la 1 august 2018, pentru firmele mici, realizandu-se inlocuirea treptata a celor de generatie veche cu rola jurnal de hartie.
 
Principalele elemente de noutate cuprinse in actul normativ sunt:
 
- Fiecare aparat de marcat va trebui sa contina un modul fiscal propriu, prin intermediul caruia controleaza operatiunile specifice activitatii fiscalizate, precum si un modul de comunicatie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare si supraveghere al ANAF.
 
- Prin implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, se creaza premisele debirocratizarii procedurilor efectuate in legatura cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparatii, etc.) inregistrarea acestora urmand sa se realizeze electronic.
 
- Face posibila, la optiunea contribuabilului, achizitionarea si utilizarea unui alt dispozitiv, de tip PC, telefon inteligent, tableta, POS, conectat la o imprimanta fiscala.
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil
Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 
- A fost eliminata obligatia contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
 
- Rezumatul bonului fiscal care se transmite la ANAF cuprinde: valoarea totala a bonului fiscal; numarul de ordine al bonului; data, ora si minutul emiterii bonului; seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal; valoarea totala a TVA pe cote ale acesteia.
 
- Termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost majorat de la 3 ani la 5 ani. Totodata, a fost introdusa notiunea de reautorizare, aceasta putand fi solicitata cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei.
 
Principalele avantaje ale sistemului de monitorizare propus prin hotararea de guvern sunt:
 
- asigura obtinerea mai rapida de catre ANAF a datelor din bonurile fiscale, cu costuri mai mici atat pentru autoritatea fiscala, cat si pentru contribuabili;
- asigura premisele reducerii semnificative a evaziunii fiscale din domeniul comertului cu amanuntul si serviciilor, cu efecte imediate in cresterea veniturilor bugetare;
- asigura un grad inalt de securizare si implicit riscuri mai mici de nefiscalizare a tranzactiilor;
- asigura premisele unei concurente loiale intre contribuabili.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Guvernul a stabilit cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Totul despre Split TVA - Modificarile legii explicate detaliat"
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
A aparut SPLIT TVA! Vezi ce este OBLIGATORIU si ce NU

Vezi explicatiile specialistilor + Studii de caz detaliate

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton