Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Implicatii fiscale pentru firma in reorganizare judiciara. Cand se poate instraina patrimoniul?

de InfoTva.ro la 01 Iun. 2017 Exclusiv
Tags: reorganizare juridica, insolventa, codul de procedura fiscala, impozit pe profit

In analiza de mai jos, o firma aflata in insolventa (reorganizare) plateste impozit pe profit. Cu mentiunea ca ramane platitoare de TVA, stabilim daca poate instraina patrimoniul.

Actul normativ care reglementeaza procedurile aplicabile in cazul insolventei unei persoane juridice romane este Legea nr. 85/2014, cu modificarile ulterioare.
 
Astfel, in cazul in care o societatea este in stare de insolventa, dupa momentul deschiderii acestei proceduri, urmeaza, de regula, o perioada de observatie in care administratorul judiciar si creditorii acesteia analizeaza situatia juridica si patrimoniala a societatii pentru a stabili daca se poate salva, prin reorganizare judiciara sau daca aceasta  se lichideaza.
 
In cazul in care se aproba reorganizarea societatii, procedura insolventei intra in faza de "reorganizare judiciara".
 
In aceasta etapa, potrivit prevederilor art. 83 din Legea insolventei nr. 85/2014, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in reorganizare judiciara", "in judicial reorganisation", "en redressement" sau, dupa caz, "in faliment", "in bankruptcy", "en faillite".
 
Procedura de "reorganizare judiciara" presupune intocmirea unui plan pe baza caruia debitorul trebuie sa isi achite datoriile, sa-si restructureze activitatea, sa lichideze o parte din avere etc.
 
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Legea 85/2014 privind insolventa prevede ca o firma se poate reorganiza pe o perioada de trei ani de la confirmarea planului, cu o prelungire de maxim un an. In aceasta perioada contractele in derulare pot fi mentinute, conform planului acceptat de parti.
 
Daca societatea si-a declarat intentia de reorganizare, aceasta isi va conduce in continuare contabilitatea cu personalul existent si isi va administra activitatea si va dispune de bunurile din patrimoniul sau. Nu exista o prevedere speciala privind organizarea contabilitatii in perioada de reorganizare (situatiile financiare au alte termene numai pentru societatile aflate in lichidare).
 
Documentele care insotesc cererea de insolventa adresata tribunalului (inclusiv planul de reorganizare) sunt specificate la art. 28 din Legea insolventei.
 
Procedura de reorganizare a societatii pentru care s-a solicitat falimentul nu o exonereaza pe aceasta de la declararea obligatiilor fiscale.
 
Asa cum se prevede la art. 233, alin. (4) din Legea societatilor nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, societatea isi pastreaza in continuare personalitatea juridica chiar si pentru operatiunea lichidarii, pana la terminarea acesteia.
 
Daca societatea nu a fost declarata inactiva conform art. 92 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala sau nu i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316, alin. (11), lit. a) - h) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii sai au dreptul sa-si deduca taxa astfel facturata, in mod obisnuit, fara nicio restrictie specifica.
 
Incepand cu anul 2010, pentru bunurile si/sau serviciile livrate ori prestate de sau catre persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolventa se aplica regimul normal de taxare.
 
Ca urmare va completa si va depune deconturile de TVA. 
 
In situatia in care inregistarea societatii in scopuri de TVA a fost anulata, pentru operatiunile taxabile facturate in perioada de insolventa societatea are obligatia colectarii TVA conform prevederilor art. 11, alin. (6) si art. 11, alin. (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, iar clientii au dreptul de deducere al taxei (art. 11, alin. (7) si alin. (9).
 
Impozitul pe profit se calculeaza si se declara conform prevederilor Titlului II, iar declaratiile se depun la termenele prevazute de art. 41 si 42 din lege. De asemenea sunt aplicabile si prevederile referitoare la recuperarea pierderii fiscale declarate prin formularul 101 privind impozitul pe profit anual.
 
Instrainarea patrimoniului se poate efectua in limita planului de reorganizare convenit.
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor
 
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Implicatii fiscale pentru firma in reorganizare judiciara. Cand se poate instraina patrimoniul?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton