Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 01 Iun. 2017 Exclusiv
In analiza de mai jos, o firma aflata in insolventa (reorganizare) plateste impozit pe profit. Cu mentiunea ca ramane platitoare de TVA, stabilim daca poate instraina patrimoniul.
Actul normativ care reglementeaza procedurile aplicabile in cazul insolventei unei persoane juridice romane este Legea nr. 85/2014, cu modificarile ulterioare.
Astfel, in cazul in care o societatea este in stare de insolventa, dupa momentul deschiderii acestei proceduri, urmeaza, de regula, o perioada de observatie in care administratorul judiciar si creditorii acesteia analizeaza situatia juridica si patrimoniala a societatii pentru a stabili daca se poate salva, prin reorganizare judiciara sau daca aceasta se lichideaza.
In cazul in care se aproba reorganizarea societatii, procedura insolventei intra in faza de "reorganizare judiciara".
In aceasta etapa, potrivit prevederilor art. 83 din Legea insolventei nr. 85/2014, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in reorganizare judiciara", "in judicial reorganisation", "en redressement" sau, dupa caz, "in faliment", "in bankruptcy", "en faillite".
Procedura de "reorganizare judiciara" presupune intocmirea unui plan pe baza caruia debitorul trebuie sa isi achite datoriile, sa-si restructureze activitatea, sa lichideze o parte din avere etc.
Legea 85/2014 privind insolventa prevede ca o firma se poate reorganiza pe o perioada de trei ani de la confirmarea planului, cu o prelungire de maxim un an. In aceasta perioada contractele in derulare pot fi mentinute, conform planului acceptat de parti.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
E-Transport in 50 de intrebari si raspunsuri
Daca societatea si-a declarat intentia de reorganizare, aceasta isi va conduce in continuare contabilitatea cu personalul existent si isi va administra activitatea si va dispune de bunurile din patrimoniul sau. Nu exista o prevedere speciala privind organizarea contabilitatii in perioada de reorganizare (situatiile financiare au alte termene numai pentru societatile aflate in lichidare).
Documentele care insotesc cererea de insolventa adresata tribunalului (inclusiv planul de reorganizare) sunt specificate la art. 28 din Legea insolventei.
Procedura de reorganizare a societatii pentru care s-a solicitat falimentul nu o exonereaza pe aceasta de la declararea obligatiilor fiscale.
Asa cum se prevede la art. 233, alin. (4) din Legea societatilor nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, societatea isi pastreaza in continuare personalitatea juridica chiar si pentru operatiunea lichidarii, pana la terminarea acesteia.
Daca societatea nu a fost declarata inactiva conform art. 92 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala sau nu i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316, alin. (11), lit. a) - h) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii sai au dreptul sa-si deduca taxa astfel facturata, in mod obisnuit, fara nicio restrictie specifica.
Incepand cu anul 2010, pentru bunurile si/sau serviciile livrate ori prestate de sau catre persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolventa se aplica regimul normal de taxare.
Ca urmare va completa si va depune deconturile de TVA.
In situatia in care inregistarea societatii in scopuri de TVA a fost anulata, pentru operatiunile taxabile facturate in perioada de insolventa societatea are obligatia colectarii TVA conform prevederilor art. 11, alin. (6) si art. 11, alin. (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, iar clientii au dreptul de deducere al taxei (art. 11, alin. (7) si alin. (9).
Impozitul pe profit se calculeaza si se declara conform prevederilor Titlului II, iar declaratiile se depun la termenele prevazute de art. 41 si 42 din lege. De asemenea sunt aplicabile si prevederile referitoare la recuperarea pierderii fiscale declarate prin formularul 101 privind impozitul pe profit anual.
Instrainarea patrimoniului se poate efectua in limita planului de reorganizare convenit.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Implicatii fiscale pentru firma in reorganizare judiciara. Cand se poate instraina patrimoniul?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Florin Citu: Firmele afectate de criza Covid-19 vor beneficia de esalonari pe 12 luni la plata taxelorFirmele care NU platesc salariile la timp pot fi amendate cu pana la 10.000 lei pentru fiecare angajat15.575 de insolvente noi in primele noua luni ale anuluiFinantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscalePlata defalcata a TVA. Care sunt persoanele obligate sa aplice sistemul?Ultimele articole
Ajustari de TVA. Cand se vor declara in D300Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliCe este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteMicrointreprinderi in INSOLVENTA. Va fi afectat in acest caz sistemul de impunere?
Mai multe articole despre insolventa
Articole similare
Aplicare OUG 67/2022. Situatii in care firmele pot acorda angajatilor 200 lei neimpozabiliReinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVAPFA cu doua surse de venit si doua coduri TVA. Cum deducem cheltuiala cu un autoturism?Model de DECIZIE de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor bugetare principale (proiect de Ordin)Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativFime care platesc impozit pe venit. Daca raman la acelasi impozit, mai trebuie depusa D700 in 2024?Firme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Reminder ANAF! F3000 se va depune pana pe data de 15 mai 2024Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAF
Mai multe articole despre codul de procedura fiscala
Articole similare
Grant pentru capital de lucru conform O.U.G. nr. 130. Monografie contabilaDeterminarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor si termenul limita de plata in 2022Indicele pretului de consum utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit pentru anul 2023Au vandut de 500.000 de euro, dar au uitat sa achite TVA-ulMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la IMPOZIT PE PROFIT?Ultimele articole
Firme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la IMPOZIT PE PROFIT?Speta zilei. Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividendeCum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleImpozit minim pe cifra de afaceri. S-a stabilit un cont distinct in care trebuie inrgistrat acest impozit?Cum fac firmele trecerea de la IMPOZIT PE PROFIT la impozit micro in 2024
Mai multe articole despre impozit pe profit
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"