Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ionut Udriste
la 02 Mai. 2017 Exclusiv
Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
In cazul in care aceste entitati nu angajeaza persoane cu handicap pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:
A. sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
Lunar, aceasta suma se va declara la randul 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si se va plati in contul unic.
B. sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat.
Propria activitate a persoanei cu handicap angajate in cadrul unitatii protejate autorizate reprezinta ansamblul activitatilor realizate integral sau partial de persoana cu handicap, in scopul obtinerii produsului comercializabil sau in scopul prestarii serviciului.
Achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat, al carui model este prevazut in Anexa 1 la HG 268/2007.
Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de contractul comercial, factura si dovada platii.
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
Declararea in Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat - formular 100:
1. valoarea achizitiilor = suma datorata la bugetul de stat => nu exista obligatia de declarare a pozitiei 24 din formularul 100;
2. valoarea achizitiilor < echivalentul sumei datorate la bugetul de stat => la pozitia 24 din formularul 100 se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate si valoarea produselor/serviciilor achizitionate;
3. valoarea achizitiilor > echivalentul sumei datorate la bugetul de stat => pozitia 24 din formularul 100 nu se declara in luna de raportare. Diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.
Contravaloarea produselor sau serviciilor achizitionate de la unitati protejate autorizate in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat reprezinta valoarea acestora fara TVA.
Baza legala: articol 78 alineatele (2) si (3) din Legea 448/2006, articol 43 din HG 268/2007, Ordinul ANAF 587/2016 – anexa 4, punct. II, 3.1.5 alineat (3)
Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov
de Ionut Udriste
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "In atentia firmelor cu putin 50 de salariati: Obligatii in 2017!":
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Ajustarea TVA in cazul scoaterii din evidenta platitorilor de taxa
Mai multe articole despre valoare achizitii
Articole similare
Cine e obligat sa depuna formularul 100Utilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemAcordare diurna in 2022: Documentele justificative sunt limitate doar la Ordinul de deplasare (delegatie) si Decontul de cheltuieliPlata CAS si CASS pentru CIM part-time in cazul persoanelor aflate in concediu de crestere a copiluluiDeclaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendat
Mai multe articole despre 50 angajati
Articole similare
Achizitie apartament. Cum procedam privind impozitul pe cladiri?Cine e obligat sa depuna formularul 100Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul XI - Facilitati comuneNoutati legislatie Fiscala 30 iunie - 04 iulie 2008 - Monitorul OficialFirma cu peste 50 de angajati. Contributie pentru persoanele cu handicap neincadrate. Cum se declara varsamintele?Ultimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiControale ANOFM: Institutia propune introducerea controlului electronic, modifica procedura de control si clarifica anumite termene (Proiect)Din 1 martie indemnizatia de somaj si toate beneficiile de asistenta sociala care se raporteaza la Indicatorul Social de Referinta se majoreaza cu 13,8 %Ce obligatii au angajatorii pentru a asigura sanatatea salariatilor a locul de muncaNoua metoda de calcul a fondului pentru neincadrarea in munca a persoanelor cu handicap. Legea 193/2020
Mai multe articole despre persoane cu handicap
Articole similare
Comision si dobanda aferenta unei scrisori de garantie bancara. Impozit nerezidenti. TVACare e procedura regimului de declarare derogatoriu in caz de inactivitate temporara?Ce obligatii fiscale au contribuabilii pentru zilele de 25 si 26 ianuarieMarti, 25 aprilie, termenul de depunere a 8 declaratii fiscale pentru perioada de raportare inchiataRegimul de declarare derogatoriu. Cum procedam in cazul unei firme fara activitate?Ultimele articole
Declaratia Unica estimativa anului 2024. Cum se va calcula impozitul pe venit si CASS-ul?Calendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Cum se impoziteaza veniturile din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importante
Mai multe articole despre formularul 100
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"