Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 08 Mar. 2016 Exclusiv
Guvernul a modificat, in sedinta din data de 2 martie, normele medotologice de aplicare a legii privind sistemul asigurarilor de somaj, precum si procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.
In programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale, pot fi cuprinse persoanele neocupate, inregistrate ca someri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca judetene, indiferent daca beneficiaza sau nu de indemnizatie de somaj.
Subventia, pentru angajatorii care incadreaza in munca persoane in cadrul unor astfel de programe, se acorda in baza schemei de ajutor de minimis, instituita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Daca subventia se finanteaza din bugetul asigurarilor de somaj, aceasta nu se acorda angajatorilor institutii si autoritati publice.
Sursa: internet
Daca finantarea subventiei se face din alte surse alocate conform prevederilor legale, beneficiare pot fi si autoritatile administratiei publice locale, cu exceptarea de la aplicarea reglementarilor in domeniul ajutorului de minimis.
Pentru acordarea subventiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a minicipiului Bucuresti vor incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, un contract de finantare cu angajatorii persoanelor incadrate in munca din randul somerilor.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul asigurarilor pentru somaj, prin prestarea unui serviciu sau a unei activitati, angajatorii trebuie sa faca dovada ca:
- au prevazut in statut sau in actul de infiintare activitatea respectiva;
- sunt acreditati sau autorizati pentru derularea activitatii respective, iar acreditarea (autorizarea) nu este suspendata, retrasa sau incetata;
- li s-au atribuit contractele de catre autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare prividn achizitiile publice.
Programele de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor se intocmesc anual de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti si se prezinta, pentru aprobare, la consiliile locale comunale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau, dupa caz, la consiliile judetene, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati publice deliberative din localitatile si judetele pentru care acestea au fost elaborate.
Pentru finantarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor cu forta de munca incadrata din randul somerilor, angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean ori la primarul general al municipiului Bucuresti urmatoarele documente:
- cerere de finantare;
- statele de plata, care sa prevada distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acorda subventia din bugetul asigurarilor de somaj, iar in perioada 1 noiembrie – 31 martie sa prevada si contributiile de asigurari sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca si a cotelor de contributii in vigoare in luna in care se incheie contractul de finantare;
- raport tehnic privind executia lucrarii, respectiv prestarea serviciului sau a activitatii;
- un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate, respectiv serviciului sau activitatii prestate in luna respectiva.
Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii, in situatia in care finantarea se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de plata semnate.
Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor sustinute din bugetul asigurarilor pentru somaj cel tarziu pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.
Sursa: gov.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "In atentia firmelor: Masuri pentru incurajarea angajarii persoanelor care nu au loc de munca":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Ludovic Orban: Somajul tehnic va fi inlocuit. Acordam un procent de pana la 41,5% din salariul brut pentru fiecare angajatBun imobil din Romania si prestator din stat membru. Cum se va face inregistrarea TVA in Romania?PFA personalitate juridica - vanzare teren. Completarea Declaratiei UnicaTopul judetelor cu cele mai mari restante la crediteA venit Pastele cu cadouri!Ultimele articole
Contractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatii4 provocari pentru dezvoltarea unui business mic si cum le faci fata cu succesControale ANOFM: Institutia propune introducerea controlului electronic, modifica procedura de control si clarifica anumite termene (Proiect)Controale ITM la inceput de octombrie 2022: Au fost amendate peste 100 de firme din domeniul constructiilorFacilitatea de 1.500 lei pentru cresa si gradinita ar putea fi extinsa la mai multi beneficiari
Mai multe articole despre forta de munca
Articole similare
Prestari lucrari agricole. Care sunt implicatiile fiscale legate de impozitul pe venit si TVA in cazul subventiilor APIA?Intreprindere individuala. SUBVENTIE din fonduri nerambursabile. Regim TVANu mai sunt bani pentru afacerile de la zero ale tinerilor antreprenoriFinantare nerambursabila. Tratament fiscal si contabilCompletarea Declaratiei Unice in cazul SUBVENTIEi incasate de la APIAUltimele articole
Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliMONOGRAFIE contabila pentru achizitiile auto cu prima de casareMicrogranturi de 2.000 euro pentru PFA-uri. Care este tratamentul fiscal?Monografie leasing financiar AUTO. Cum se inregistreaza datoriile si creantele exprimate in lei?
Mai multe articole despre subventie
Articole similare
Proiect de Lege MFP: Aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019Noutati Legislatie Fiscala 24 martie - 30 martieCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul I - Dispozitii generaleExclusiv online: Consultantii fiscali: Normele pentru Codul Fiscal contrazic ordonanta pe care incearca sa o clarificePrecizare MFP in privinta Veniturilor neimpozabileUltimele articole
Subventii acordate de la bugetul asigurarilor pentru somaj, in temeiul OUG 92/2020. BeneficiariIncasarile ANAF din TVA, mai mari cu o treime in primele sase luni din 2011Codul fiscal 2011 - Titlul IIIObligatii de declarare si plata CMINormele de impozitare a veniturilor de natura profesionala (ca PFA si DDA) intarzie, intrebarile persista
Mai multe articole despre asigurari de somaj
Articole similare
Proiectul de sprijinire a firmelor prin plata cheltuielilor salariale de catre stat se afla in dezbatere publicaNoutati Legislatie Fiscala 20-24 aprilie 2009 - Monitorul OficialOrdinul 3581/2020. A fost aprobata SCHEMA DE AJUTOR de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Statul finanteaza firmele inchise in urma pandemiei. Sunt alocate 160 milioane de lei pentru plata chiriilorA fost amanata prima transa de ajutoare de minimis pentru IMM-uriUltimele articole
IMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilorVor fi acordate granturi pentru producatorii agricoli afectati de seceta pedologica din perioada martie-septembrie 2022IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de SCHEMA DE AJUTOR de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitateMinisterul Finantelor lanseaza IMM INVEST PLUS, dupa aprobarea Comisiei Europene
Mai multe articole despre schema de ajutor
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"