Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

In ce conditii se va intocmi raportul de evaluare de catre proprietari?

de Miruna Petrache la 09 Feb. 2016 Exclusiv
Tags: codul fiscal, raport de evaluare, evaluatori, daniel manate, sediul social

Noul Cod fiscal si normele metodologice de aplicare intregesc si consolideaza obligatiile recente privind plata impozitului pe sediul social de catre firmele si PFA-urile care isi desfasoara activitatea intr-o cladire.


In ce priveste principalele modificari in piata ale acestor rapoarte, Daniel Manate, presedintele Asociatiei Nationale a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR), a explicat ca respectivele conditii in care trebuie sa aiba un raport de evaluare nou sunt inscrise in Codul Fiscal si ca este, in cele din urma, "decizia proprietarilor sa solicite un astfel de raport, pentru ca exista foarte multe exceptii".

"     Daca, de exemplu, a dobandit cladirea in urma cu sase luni, exista un contract de vanzare-cumparare si se declara pretul din contract. Daca proprietarul este, insa, de parere ca pretul nu este corect, atunci poate cere raport de evaluare. De asemenea, cladirea poate a fost construita recent. si aici exista deja o valoare. Toate exceptiile sunt mentionate in Codul Fiscal.

     Dar daca imobilele nu au fost evaluate cu mai mult de trei ani in urma pentru persoanele juridice, adica daca raportul este incheiat inainte de data de referinta 31 decembrie 2012, atunci este util un raport nou, pentru a evita incadrarea pe cota de impozit majorata", a declarat acesta intr-un interviu pentru Bursa.ro.

Acesta a amintit totodata ca printre noile obiective pe care le-a propus in calitate de presedinte al Asociatiei se numara si cresterea calitatii rapoartelor de evaluare elaborate de membrii ANEVAR.

De asemenea, pentru aceeasi sursa, acesta a precizat ca "un obiectiv principal pentru ANEVAR este legat de valoarea de impozitare a imobilelor":
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii


"Trebuie sa ne corelam perfect cu noile prevederi din Codul Fiscal, care au schimbat in mare parte situatia anterioara. O modificare esentiala se refera la valoarea de impozitare a unui imobil. Daca pana acum aceasta coincidea cu valoarea de piata, conform noilor reglementari, valoarea de impozitare se refera doar la cladire, fara terenul aferent, si se calculeaza conform unui standard special, depinzand de utilizarea cladirii, de cost si de alte aspecte care inainte nu erau relevante. Impactul pe care aceasta valoare il are asupra bugetelor locale este foarte important".

Intrebat de reporterul Bursa.ro daca acest lucru se traduce printr-o crestere a impozitelor, Daniel Manate a precizat:

"Noi, evaluatorii, putem vorbi doar despre baza de impozitare, care este valoarea impozabila si pe care o estimam noi.
     La aceasta se aplica o anumita cota, conform noului Cod fiscal, diferentiata atat din punct de vedere al utilizarii (rezidential/nerezidential), cat si in functie de proprietar (persoane fizice/persoane juridice). (...)
     Pe noi ne intereseaza sa stabilim cat mai corect valoarea impozabila. Pentru unele cladiri, aceasta este posibil sa creasca, pentru altele este posibil sa scada".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "In ce conditii se va intocmi raportul de evaluare de catre proprietari?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016