Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Din dorinta de a permite intreprinderilor sa isi desfasoare activitatea in conditii mai usoare si cu costuri mai mici si de a permite cetatenilor sa se bucure de avantajele pietei unice, Comisia Europeana a anuntat un pachet important de masuri, menite sa asigure un cadru de reglementare europeana consolidat si imbunatatit si "adecvarea reglementarilor" UE.
Pachetul include un nou program care vizeaza eliminarea, la nivelul UE si la nivel national, a tuturor costurilor asociate reglementarii care nu sunt necesare. Conceput ca o continuare a programului privind reducerea sarcinii administrative, programul optimizeaza instrumentele - evaluari ale impactului, analize, consultari publice - care permit legislatiei UE sa ramana adaptata obiectivelor urmarite. Scopul acestui pachet, a carui importanta a fost recunoscuta de Consiliul European din 18-19 octombrie 2012, este de a ajuta UE sa-si mentina cresterea si sa fie competitiva in perioade dificile.
Presedintele Comisiei Europene, José-Manuel Barroso, a declarat:
"Daca vrem ca Europa sa cunoasca in continuare crestere economica, sa creeze locuri de munca si sa fie competitiva pe plan international, legislatia UE trebuie sa fie adaptata obiectivelor urmarite. Acesta este motivul pentru care trebuie sa elaboram politici care sa aiba in centrul lor preocuparea pentru o reglementare inteligenta. Astazi, ne intensificam eforturile in aceasta directie prin lansarea unui nou program cuprinzator privind calitatea si adecvarea reglementarilor. Vom examina corpusul de acte legislative in vigoare si vom viza in mod sistematic tot ceea ce nu este absolut necesar pentru a urmari, in mod eficient, obiectivele de crestere durabila, creare de locuri de munca si competitivitate."
Reglementarea inteligenta este o sarcina comuna a Comisiei, a Parlamentului European si a Consiliului, iar statele membre si Comisia sunt implicate activ in transformarea acestei responsabilitati comune intr-o misiune comuna. Comunicarea privind adecvarea reglementarilor UE evalueaza progresele importante realizate pana in prezent in ceea ce priveste punerea in aplicare a agendei Comisiei in materie de reglementare inteligenta. Comunicarea sugereaza, de asemenea, diferite modalitati prin care legislatia UE isi poate atinge obiectivele intr-un mod si mai eficace si mai eficient: demonstrand o valoare adaugata clara, asigurand maximul de beneficii cu costuri minime si respectand principiile subsidiaritatii si proportionalitatii. Obiectivul final urmarit il constituie un cadru normativ simplu, clar, stabil si previzibil.
Comunicarea identifica urmatoarele masuri:
Un nou program privind calitatea si adecvarea reglementarilor (REFIT), menit sa identifice in mod sistematic si sa puna in aplicare in mod transparent initiativele susceptibile sa asigure o reducere a costurilor de reglementare si o simplificare semnificative;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
O continuare a programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (ABRplus), pentru a garanta faptul ca reusita programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (reducerea cu 25 % a birocratiei) se traduce in beneficii pentru intreprinderile si IMM-urile din statele membre;
Instrumente optimizate de gestionare a reglementarilor: imbunatatirea constanta a evaluarilor impactului; realizarea de evaluari mai complete si mai critice, ancorate solid in procesul de elaborare a politicilor, un proces optimizat de consultare a partilor interesate si un sprijin mai puternic acordat punerii in aplicare.
Comunicarea este insotita de doua documente de lucru ale serviciilor Comisiei:
"Analiza politicii Comisiei in materie de consultari", care evidentiaza procesul de consultari ample si transparente din cadrul Comisiei (cu peste 300 de consultari deschise care au fost publicate in ultimii trei ani) si conformitatea acestora cu cele mai bune practici internationale (partile interesate au in mod sistematic la dispozitie 12 saptamani pentru a raspunde). Analiza propune, de asemenea, o serie de masuri prin care sa se imbunatateasca si mai mult calitatea consultarilor.
"Programul de actiune privind reducerea sarcinii administrative - raport final", care prezinta in detaliu propunerile inaintate de Comisie pentru a reduce cu 33 % sarcina administrativa (ceea ce reprezinta aproape 41 de miliarde de euro), depasindu-se astfel tinta de 25 % stabilita in 2008. Colegislatorii UE au adoptat o mare parte dintre aceste propuneri (reprezentand aproape 31 de miliarde de euro).
In paralel, Comisia a adaptat legislatia UE pentru a raspunde necesitatilor IMM-urilor si microintreprinderilor, conducand consultari extinse cu acestea si examinand corpusul de acte legislative pentru a detecta si a elimina sarcina administrativa impusa de acestea. La inceputul anului 2013, Comisia va prezenta un prim raport privind progresele realizate in legatura cu aceste activitati.
Context
In Comunicarea sa din 7 octombrie 2010 privind reglementarea inteligenta, Comisia s-a angajat sa prezinte, pana in 2012, un raport privind punerea in aplicare a programului.
"Pactul pentru crestere economica si locuri de munca", incheiat in iunie 2012, a indemnat Comisia sa propuna, pana la sfarsitul anului 2012, masuri de continuare a eforturilor de reducere a sarcinii normative globale la nivelul UE si la nivel national, precum si depunerea unor eforturi suplimentare in materie de reglementare inteligenta, inclusiv masuri de sprijinire a microintreprinderilor.
Constient de potentialul de crestere al reglementarii inteligente, Consiliul European din 1819 octombrie 2012 a afirmat ca asteapta cu interes prezentarea raportului respectiv.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Informare ITM. 6 modificari in domeniul relatiilor de munca au intrat in vigoare inca din 2022Reducerea impozitului pe dividende s-ar putea aplica de la 1 ianuarie 2016In ce conditii se considera depasit plafonul de scutire a TVA?Ce cred salariatii si angajatorii romani despre transferul contributiilor in 2018. Rezultate sondajLegea 94/2014 a dus la un numar dublu de afaceri incepute de intreprinzatorii debutantiUltimele articole
Masuri ITM pentru reducerea accidentelor de munca din constructii, in contextul venirii calduriiCum se infiinteaza microINTREPRINDERIle in cursului anuluiUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeMicrointreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiRectificarea impozitului pe veniturile microINTREPRINDERIlorArticole similare
OUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilNoutatile CE privind un sistem definitiv pentru TVA-ul aplicat operatiunilor transfrontaliereDragoste cu nabadai intre IMM-uri si banci?IMM-uri: Ghid de utilizare combinata a diferitelor instrumente financiareNoutati Legislatie Fiscala 31 martie - 07 aprilie 2008Ultimele articole
Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilorMEAT a lansat platforma IMM Mentor pentru reducerea poverii administrative si dezvoltarea intreprinderilor inovatoareControale mai aprige in vama din 2024! Birourile vor fi dotate cu 26 noi sisteme de scanare, pentru monitorizarea marfurilor care intra in taraArticole similare
Split TVA. Operatiuni care dau dreptul la debitarea contului de TVAAnularea majorarilor si penalitatilor de intariziereRegimul de declarare derogatoriu. Cum se aplica in 2015?OBLIGATII DE PLATA si declarative pana la 31 ianuarie 2015. Plata impozitului pe profit anualCe obligatii are un PFA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?Ultimele articole
Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteGuvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicPFA si venituri din criptomonede. OBLIGATII DE PLATA CAS si CASS in 2024Luni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataAngajamentul de plata. Model, cine il intocmeste si spete utileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"