Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pana la sfarsitul lui octombrie, cand expira termenul-limita stabilit printr-o hotarare de guvern intrata in vigoare la inceputul lunii august, firmele trebuie sa introduca datele tuturor salariatilor intr-un nou registru electronic.
Angajatorii mai au, asadar, 5 saptamani la dispozitie pentru a merge la inspectoratele de munca sa solicite o parola de acces la sistemul electronic in care vor introduce date privind salariile, sporurile si experienta profesionala a tuturor salariatilor.Refuzul de a pune la dispozitie registrul in format electronic (dar si dosarul personal al angajatilor) inspectorului de munca, precum si netransmiterea registrului in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a hotararii de guvern se sanctioneaza drastic: amenzile sunt cuprinse intre 5.000 si 8.000 de lei (1.200 - 1.900 euro).
"Angajatorii au la dispozitie un nou sistem electronic si trebuie sa treaca datele despre angajati in noua versiune, altfel vor fi sanctionati. Totul se va transmite electronic, cu exceptia parolei pe care trebuie sa o obtina firma de la Inspectoratul Teritorial de Munca pentru a avea acces la sistem", a afirmat Eugen Tifin, purtator de cuvant in cadrul Inspectiei Muncii. Astfel, cine nu realizeaza trecerea de la vechea versiune a Registrului electronic de evidenta a salariatilor (Revisal 2.4.0) la noua versiune (Revisal 5.0.6) risca plata unei amenzi de pana la 2.000 de euro.
Dupa modificarile aduse de noul Cod al muncii ( intrat in vigoare in luna mai), aceasta este cea de-a doua schimbare majora de pe piata muncii. De la 1 ianuarie, toti angajatorii a trebuit sa inlocuiasca traditionalele carti de munca, in locul lor fiind utilizate baze de date electronice la care angajatorii au acces in baza unui user si a unei parole.
Renuntarea la cartile de munca s-a realizat in 2 etape: prima a constat in preluarea datelor din cartile de munca, iar cea de-a doua a fost de scanare a cartilor de munca, astfel incat ele sa poata fi returnate angajatilor. Toate datele privind vechimea in munca, dreptul la pensie si traseul profesional al fiecarui angajat sunt in prezent inregistrate electronic si la casele judetene de pensii.
Un avantaj major al registrului electronic de gestionare a angajatilor il constituie faptul ca un angajat care va vrea sa-si schimbe locul de munca anul acesta nu va trebui sa-si mai retraga cartea de munca de la vechiul angajator: toate datele acestuia vor putea fi preluate in format electronic de catre noul angajator.
Un alt plus important al noului registru electronic il reprezinta faptul ca va permite o statistica reala a numarului de angajati romani, avand in vedere ca pana acum Inspectia Muncii numara doar contractele de munca, iar un angajat poate avea unul sau mai multe contracte de munca. Printre elementele pe care trebuie sa le mai includa registrul electronic se numara si codul numeric personal al salariatilor (CNP), tipul contractelor cu care lucreaza, precum si data angajarii sau a incetarii contractului de munca. Astfel, Inspectia Muncii va putea sa cuantifice numarul real de angajati daca face o sortare in baza de date in functie de CNP.
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Pana acum, 4 institutii aflate in subordinea Guvernului- Institutul National de Statistica (INS), Ministerul Finantelor, Inspectia Muncii si Registrul Comertului - centralizau date referitoare de numarul de angajati, atat din sectorul public, cat si din mediul privat, insa fiecare dintre acestea raporta alte cifre. Cel mai frecvent folosita statistica este cea a INS, care raporteaza un numar total de 4,2 milioane de salariati.
Ce aduce nou Revisal 5.0.6
Pana la sfarsitul lunii octombrie, salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate.
Angajatorii sunt obligati sa prezinte actele necesare la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei.
Datele angajatilor care vor fi incluse in registrul eletronic sunt: nume, CNP, cetatenia si tara de provenienta (UE, Non-UE, Spatiul Economic European), data angajarii, perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, functia din COR, tipul contractului de munca, salariul si sporurile, data incetarii contractelor de munca.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Amenzi de peste 1.300.000 de euro pentru munca nedeclarata, aplicate in luna februarieTelemunca si suma de 400 lei din partea angajatorului. Banii trebuie acordati tuturor angajatilor?Trecerea la sistemul real este OBLIGATORIE pentru PFA in anumite conditii. Analiza zilei cu Irina DumitrescuSituatia contractelor individuale de munca suspendate/incetate la sfarsitul lunii aprilie(Informare MMPS)Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru si plata a 41,5% din salariu. Se pot cumula cele doua beneficii pentru acelasi salariat?Ultimele articole
Controale ITM in 2024. Inspectorii au verificat angajatorii din domeniile Coafura si Activitati de intretinere corporalaDin 1 ianuarie 2024 firmele au obligatia de a majora salariile angajatilor platiti cu salariul minim mai mult de 24 de luniFirma din Bucuresti, amendata cu 600.000 lei pentru angajati care NU aveau contracte de muncaConcediu medical 2023: Peste ce situatii aparte poate interveni concediul medical?Microintreprinderi in 2023: Ce cota de impozitare aplica firmele, in functie de data angajarii salariatilorArticole similare
Documente fiscale necesare firmelor care vor sa acorde reduceri comercialeNoul Cod fiscal: Facilitati fiscale acordate persoanelor din conducerea societatilorSalariu minim de 3.000 lei, conform Legii 135/2022. Coduri CAEN care aplica legislatiaNoutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul OficialZile libere pentru parinti. Modalitati de decontare a indemnizatiei (ANOFM)Ultimele articole
Pana la finalul lui 2024 vor fi efectuate controale in activitatea de manipulare a coletelor si corespondenteiMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!Controale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si amenzi de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriANAF deruleaza un program de conformare voluntara in domeniul serviciilor de infrumusetareFirmele din constructii, verificate de inspectorii ITM la inceput de aprilie 2024Articole similare
Ghidul Contabilului - Solutii practice din TVATrusa sanitara obligatorie pentru firme in 2014Bunurile cu risc fiscal ridicat monitorizate prin e-TransportUltima zi in care se putea face plata asigurarilor de locuinte aduce AMENZI celor intarziatiMasuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Ultimele articole
Intregul sistem de asistenta sociala va fi reformat. 7 schimbari importanteSanctiuni E-Factura. De cand se aplica acestea si care sunt exceptiileControale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si AMENZI de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriANAF deruleaza un program de conformare voluntara in domeniul serviciilor de infrumusetareFirmele din constructii, verificate de inspectorii ITM la inceput de aprilie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"