Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Un nou proiect de OUG isi propune sa consolideze disciplina bugetara si economico-financiara, sprijinind in acelasi timp si masurile de perfectionare a managementului la nivelul unor operatori economici. Prin aceste masuri, cuprinse si in Programul de guvernare pe perioada 2009-2012, se are in vedere indeplinirea unor obiective precum inasprirea gradului de sanctionare pentru evaziunea fiscala si cresterea graduala a functiei preventive a controlului fiscal-bugetar, tinte care, odata atinse, ar trebui sa duca la o reducere a evaziunii fiscale.
Unele dintre aceste modificari sunt create si pe fondul prevederilor incluse in acordul incheiat cu Fondul Monetar International.Se doreste astfel dezvoltarea capacitatii de a masura deficitul fiscal in baza de angajamente (accrual), fapt care este inscris si in prevederile Regulamentului CE nr. 2223/1996 privind transmiterea datelor referitoare la conturile nationale si angajamentele asumate prin Scrisoarea de Intentie din iunie 2011 adresata Fondului Monetar International privind perfectionarea sistemului de raportare pentru intreprinderile de stat ce vor fi adaugate bugetului general consolidat conform definitiei ESA.
Legislatia actuala in domeniul financiar-bugetar nu include prevederi care sa reglementeze continutul creantei bugetare, titlul de creanta bugetara pentru diferentele constatate de control, accesoriile si modul de calcul al acestora sau termenele de plata ale diferentelor si accesoriilor stabilite de control. Activitatea de control financiar al statului este actualmente exercitata prin intermediul Directiei Generale de Control Financiar si al structurilor subordonate apartinand directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti care urmeaza sa exercite si activitatea de inspectie economico-financiara.
Actualul proiect tine astfel cont de dispozitiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 79 din 18 iunie 2008 privind masurile economico-financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificarile si completarile ulterioare si are drept scop reglementarea inspectiei economico-financiare, care se efectueaza la regiile autonome, societatile si companiile nationale si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativteritoriala este actionar unic sau majoritar, precum si la filialele acestora.
Astfel, noul proiect de OUG prevede dispozitii clare pentru o serie de aspecte care tin de organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici:
- atributiile, competentele si obiectivele inspectiei economico-financiare;
- exercitarea inspectiei economico-financiare (control ex-ante, control operativ si control ex-post, separat sau combinat);
- cadrul metodologic de efectuare a inspectiei economico-financiare;
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
- intocmirea actelor de inspectie economico-financiara si valorificarea constatarilor inscrise in acestea;
- obligatiile operatorilor economici verificati;
- contraventiile, sanctiunile si caile de atac.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
A fost aprobat Sistemul de raportare contabila a operatorilor economiciCand e o societate obligata sa depuna declaratii INTRASTAT?PFA. Dotare casa de marcat, in functie de codul CAENOperatiuni pluripartite. Cum procedam privind TVA-ul si declaratiile?OUG 69/2019: Masuri de protectie pentru concedierile colective in cadrul unor companii de statUltimele articole
E-Factura: Platile se fac inainte sau dupa ce sunt urcate in sistem facturile?Montare panouri fotovoltaice. Ce obligatii fiscale trebuie sa indeplineasca prosumatoriiSubventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Emitere facturi in relatia B2C. Facturile trebuie trimise in SPV?E-Sigiliu. Procedura a fost aprobata prin Ordinul 5/2024Articole similare
Noutati legislative din perioada 12 - 18 iunie 2015. Schimbari in domeniul fiscalUn nou proiect schimba regulile pentru MFPONG-urile vor fi controlate de MFP cu privire la utilizarea sumelor primite din sponsorizari si de la bugetul de statInfiintarea controlului financiar potrivit HG nr. 101 publicata in Monitorul OficialObligatii fiscale suplimentare. Incadrare in prevederile OUG 69/2020Ultimele articole
Buletin informativ ANAF: 4 noutati in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 31 iulie - 4 august 2023Anulare accesorii conform OUG nr. 69/2020. Posibilitatea de acordare a amnistiei fiscale in cazul unei inspectii fiscale in cursOrdinul nr. 2116/2020 modifica si completeaza mai multe ordine in domeniul contabilitatii institutiilor publiceOUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneOMFP 2350/2017 privind imputernicirea persoanelor din cadrul aparatului de INSPECTIE ECONOMICO-FINANCIARAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"