Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Prejudicii produse clientului. Ce documente intocmim pentru justificarea retinerilor?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 17 Iul. 2013 Exclusiv
Tags: tva, prejudicii, sediul clientilor, justificarea retinerilor, client pagubit

Conform specificului activitatii, o societate comerciala efectueaza servicii la sediul clientilor, persoane juridice. In timpul prestarii serviciilor, din cauza neglijentei in serviciu, salariatii prestatorului au cauzat prejudicii clientului, urmand a se recupera contravaloarea prejudiciului de la salariati. Vom vedea care sunt documentele care se vor intocmi pentru justificarea retinerilor, precum si care sunt inregistrarile contabile privind retinerea prejudiciului si virarea sumelor catre clientul pagubit.


Solutia consultantului:


Ca si prima observatie, noi consideram ca se poate imputa o suma unui salariat numai ca decizie a instantei de judecata, conform art. 169 alin. (2) din Codul muncii. Totusi, uneori autoritatile de la inspectia muncii trec cu vederea situatiile foarte dese cand un salariat produce o culpa societatii si se incaseaza prejudiciul in baza unui angajament de plata.

Astfel, din punct de vedere fiscal, avand in vedere ca sumele reprezinta contravaloarea unor bunuri sau servicii degradate la nivelul clientului societatii dvs, consideram ca aceasta operatie este in sfera TVA, conform art. 137 alin. (3) din Codul fiscal.

Aceeasi reglementare se aplica si clientului dvs, ce trebuie sa va emita o factura in sfera TVA pentru decontarea prejudiciului produs.

Procedura mai exacta ar trebui sa fie urmatoarea:

- clientul dvs va emite factura pentru prejudiciul produs, inregistrare contabila:

628 "Cheltuieli cu alte servicii executate de terti" = 401 "Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 401 "Furnizori".
* facturarea prejudiciului catre respectivul salariat:
461 "Debitori diversi" = 758 "Alte venituri din exploatare"
461 "Debitori diversi" = 4427 "TVA colectata"

- incasarea sumei de la salariat:

5311 "Casa in lei" = 461 "Debitori diversi"
- plata despagubirii catre clientul dvs:
401 "Furnizori" = 5121 "Conturi la banci in lei".
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Prejudicii produse clientului. Ce documente intocmim pentru justificarea retinerilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016