Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Radierea inregistrarii fiscale reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala. La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere:
Formular 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;
Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
Formular 040 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru institutii publice.
Si in cazul sediilor secundare, la inchiderea acestora se depun declaratii de radiere:
Formular 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare;
Formular 061 - Declaratie privind sediile secundare.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte persoane juridice si pentru persoane fizice.
Declaratia de radiere se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal.
Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.
Radierea inregistrarii fiscale se poate efectua si din oficiu, de catre organul fiscal, ori de cate ori acesta constata indeplinirea conditiilor de radiere a inregistrarii si nu s-a depus declaratie de radiere.
Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii.
Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Daca pentru plata obligatiilor fiscale datorate de debitori, persoane juridice, radiati din registrele in care au fost inregistrati, nu s-a atras raspunderea altor persoane, potrivit legii, dupa radiere obligatiile fiscale se anuleaza.
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.86 din 5 din 7 voturi
- Radierea inregistrarii fiscale
- Inregistrarea fiscala
- Codul de identificare fiscala
- Declaratia de radiere
Articole similare
Joi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVACalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Miercuri, 10 aprilie 2024, termenul pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAPana pe 20 noiembrie 2023 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareMiercuri, 20 iulie 2022, termenul limita de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliatePana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareCalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasarePana pe 11 martie 2024 trebuie depusa notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii regimului special pentru agricultoriArticole similare
ANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleInregistrare cladire preluata de sediul permanent de la societatea-mamaRegulile de aur ale inregistrarii fiscal-contabile in 2016Obligatii 2017 pentru companii nerezidente si salariati nerezidenti sau rezidentiOrdin ANAF nr. 714 din 2012: inregistrare fiscala din oficiu, pentru contribuabilii ce nu indeplinesc obligatia inregistrarii fiscaleUltimele articole
Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativInregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileInregistrare in scopuri de TVA: In cat timp si cum poate fi obtinut de firme Certificatul necesar inregistrariiPFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Articole similare
Precizari privind: Declaratia 225 si Declaratia 102Declaratia 120. Descarcati ultima versiune!ANAF a publicat Ordinul nr. 1768 privind Formularul 096Ce trebuie sa stim despre intocmirea si utilizarea borderoului de achizitieUltima versiune a fost actualizata pentru Ordinul de plata in cont tranzitoriuUltimele articole
Cum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFTVA zahar 2024. Studii de caz practiceProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAInregistrare fiscala a contribuabilor nerezidenti care NU au sediu permanent in RomaniaArticole similare
Formularul 010 trebuie depus de firme la ANAF ori de cate ori se modifica datele declarate anteriorFormularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalZoom fiscal: Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Obligatii declarativeObligatii declarative la incetarea activitatiiProcedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Ultimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativReminder ANAF! 10 martie - termenul limita pentru depunerea mai multor Declaratii fiscaleImpozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2018Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"