Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ce priveste procedurile efectuate zi de zi in departamentul financiar-contabil, alegem astazi sa va prezentam cateva reguli care se aplica in cazul dispozitiei de plata/incasare catre casierie.
Astfel, va reamintim ca dispozitia de plata/incasare catre casierie serveste ca:- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
Se intocmeste in doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.). Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
Circula:
Manual de politici contabile - Stick USB
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de catre persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate (exemplarul 2);
- la platitor (exemplarul 1).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
Unitatea..................
DISPOZITIE DE*)................ CATRE CASIERIE
nr ........... din ..............
Numele si prenumele ......................................................
Functia (calitatea) ......................................................
Suma ............. lei ...................................................
(in cifre) (in litere)
Scopul incasarii/platii ..................................................
..........................................................................
Semnatura Conducatorul unitatii Viza de control Compartiment
financiar-preventiv financiar-contabil
14-4-4 t2
*) Se va inscrie "INCASARE" sau "PLATA", dupa caz
(verso)
Se completeaza DATE SUPLIMENTARE PRIVIND BENEFICIARUL SUMEI:
numai pentru plati
Actul de identitate ....... Seria ..... nr. ...........
Am primit suma de ................................. lei
(in cifre)
Data ......................
Semnatura .................
CASIER
Platit/incasat suma de .............................. lei
(in cifre)
Data .................
Semnatura ......................
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.43 din 5 din 46 voturi
Articole similare
Restituire avans neutilizat pentru o deplasare in strainatate. Cum primeste societatea sumele ramase?Aspecte utile privind dispozitia de plata incasare catre casierieArticole similare
Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleDeclaratii fiscale cu termen in ianuarie 2015. Cand le depunem?Calcularea impozitului pe profit pentru anul 2021 in cazul aplicarii reducerilor conform OUG 153/2020Modificari aduse de OG 16/2022. Cheltuielile cu testarea pentru Covid-19 raman venituri neimpozabile?Ce declaratii depunem pana la 25 mai 2015?Ultimele articole
Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleFirmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"