Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Provizioane pentru clienti incerti si anularea provizioanelor. Ce documente justificative sunt necesare si cum procedam?

de InfoTva.ro la 22 Apr. 2016 Exclusiv
Tags: provizioane, clienti incerti, documente justificative, creante, anularea provizioanelor

In randurile de mai jos, analizam cazul in care o societate a constituit in anul 2011 provizioane pentru creantele neincasate de la o serie de clienti incerti. Societatea doreste sa anuleze aceste provizioane deoarece unii dintre acesti clienti au fost dizolvati si lichidati. Vom vedea pe baza caror documente pot fi scazute aceste creante in conditiile in care firma nu are hotararea judecatoreasca prin care s-a dispus dizolvarea lor, precum si care va fi tratamentul si in cazul in care clientii sunt externi.

Avand in vedere ca orice operatiune inregistrata in contabilitate trebuie sa aiba la baza un document justificativ, anularea provizioanelor (in fapt, conform reglementarilor contabile, ajustarile pentru depreciere) va fi inregistrata pe baza unui referat aprobat de conducerea societatii (administrator) din care sa reiasa situatia prezentata.

La acest referat se anexeaza orice documente din care sa reiasa ca respectivii clienti pentru care s-au constituit initial provizioanele au fost dizolvati sau lichidati: extrase de pe site-urile autoritatilor publice (spre exemplu, de la adresa de internet a Ministerului Finantelor Publice - http://www.mfinante.ro/pjuridice.html?pagina=domenii), certificate eliberate de registrul comertului privind starea la zi a firmelor , extrase din buletinul procedurilor de insolventa etc.

In cazul clientilor externi se va apela tot la informatii de pe site-uri oficiale/site-uri publice sau, in ultima instanta, in referatul intocmit se vor enumera motivele pentru care incasarea acestor clienti este considerata iremediabil pierduta (imposibilitatea contactarii clientilor prin telefon, fax, email, nefunctionabilitatea site-ului web cunoscut sau neactualizarea evidenta a informatiilor din site, perioada mare de timp scursa de la momentul inregistrarii creantei, lipsa unor prevederi contractuale constrangatoare pentru clienti la care s-ar fi putut apela in caz de neincasare la termen etc., insuccesul demersurile juridice deja intreprinse pana la acel moment etc.).

Finalmente, in baza art. 328 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate aprobate prin OMFP 1802/2014 este suficient sa se faca dovada ca s-au intreprins toate demersurile legale pentru incasarea creantelor, pentru ca respectivele creante incerte sa fie scazute din evidenta si, implicit, si provizioanele (ajustarile pentru depreciere) anulate.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Provizioane pentru clienti incerti si anularea provizioanelor. Ce documente justificative sunt necesare si cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton