Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate (inregistrata ca platitoare de TVA) a realizat in anul 2011 o cifra de afaceri de 125.000 lei si in anul 2012 o cifra de afaceri de 80.000 lei. Vom stabili astfel in ce masura poate aceasta societate sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA si ce documente vor trebui depuse.
Solutia consultantului:
Daca in cursul anului 2012 nu ati depasit plafonul de scutire, pentru a iesi din evidenta platitorilor de TVA, pana pe data de 10 ianuarie 2013, trebuie sa depuneti la organul fiscal de care apartineti, formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA", insotit de urmatoarele documente:
|
- Balanta de verificare la 31.12.2012
- Imputernicire semnata de reprezentatul legal (administrator) si stampilata;
- Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Plafonul de scoatere din evidenta ca platitor de TVA este de 220.000 lei, prevazut la art 153 alin. (1) din Codul fiscal . Forumularul 096 se utilizeaza pentru anularea inregistrarii in scop de TVA, conform art. 152 alin. (7) din Codul fiscal , redat mai jos:
"(7) Persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 care in cursul anului calendaristic precedent nu depaseste plafonul de scutire prevazut la alin. (1) poate solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire pentru anul in curs. Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 156^1.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. in ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu."
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Schimb de active finantate prin leasing. Cum facem scoaterea din evidenta?Anunt ANAF privind Formularul 603: Declaratie pe propria raspundere pentru exceptarea de la plata CASSCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Noi modificari privind scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVANoutati privind aplicarea regimului special de scutire a TVAUltimele articole
Tratament fiscal pentru creante clienti neincasateAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliMonografie contabila pentru scoaterea din evidenta a furnizorilor radiatiCreanta neincasata. Regim fiscal SCOATERE DIN EVIDENTAMicrointreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieArticole similare
Comunicat: Revocarea accesului la serviciul de depunere onlineAnaliza zilei cu Irina Dumitrescu: Cum facturam livrarile de bunuri in afara Uniunii Europene?Contracte de locatiune. Cum se inregistreaza in 2014?Facturi de corectie | Deducere TVA si inregistrari contabile aferenteDelegatie. Cum facem refacturarea costurilor?Ultimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completCodul Fiscal, modificat prin OUG 30/2024. Ce schimbari au fost aduse accizelor si altor taxe specialeTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Cum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurArticole similare
Principalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Nerezidenti si certificat de nerezidenta. Ce documente sunt necesare?Ajustare pozitiva a dreptului de deducere TVA (analiza)Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilRegimul special pentru intreprinderile miciUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAFirme cu CIFRA DE AFACERI sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Pana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareCalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"