Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom stabili daca in cazul unei societati comerciale care are calculate (dar neplatite) dobanzi la imprumuturile catre actionari, se pot transforma /converti aceste dobanzi in capitalul social al firmei in sensul majorarii acestuia, precum si care ar fi implicatiile fiscale aferente.
Art.210 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale, cu completarile si completarile ulterioare, prevede urmatoarele:
" (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura.
(2) De asemenea, actiunile noi sunt liberate prin incorporarea rezervelor, cu exceptia rezervelor legale, precum si a beneficiilor sau a primelor de emisiune, ori prin compensarea unor creante lichide si exigibile asupra societatii cu actiuni ale acesteia".
Astfel, majorarea de capital prin conversia creantelor in parti sociale poate fi facuta atunci cand sunt intrunite urmatoarele conditii:
- societatea care emite partile sociale are o datorie fata de asociatii societatii;
- creanta este certa – adica nu exista dubii asupra existentei sale;
- creanta este lichida – adica are un cuantum precis determinat;
- creanta este exigibila – adica a ajuns la scadenta;
- majorarea capitalului social este aprobata de organul competent al societatii (AGA) cu respectarea conditiilor de cvorum si majoritate cerute de lege si/sau de actul constitutive;
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Astfel, sumele de bani cuvenite actionarilor, in baza creantelor certe, lichide si exigibile pot servi la achitarea noilor actiuni ale societatii. In schimbul creantelor fata de societate, acestia primesc actiuni ale societatii.
Majorarea capitalului social prin aceasta procedura nu implica venituri impozabile, practic este vorba de conversia unor creante ale asociatilor fata de societate in parti sociale.
Pentru majorararea capitalului, se vor efectua formalitatile juridice privind inregistrarea majorararii capitalului social in Registrul Comertului.
Documente necesare:
1. Hotararea AGA privind majorarea capitalului social
2. Raport de expertiza contabila prin care se confirma caracterul lichid si exigibil al sumelor existente in contul 455.
3. Certificat inscriere mentiuni la O.R.C. privind majorarea capitalului social prin astfel de operatiuni.
Monografie contabila:
456"Decontari cu asociatii privind capitalul" = 1011"Capital subscris nevarsat"
455"Sume datorate asociatilor" = 456"Decontari cu asociatii privind capitalul"
1011"Capital subscis nevarsat" = 1012 "Capital subscris varsat"
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Articole similare
MAJORARE CAPITAL social. Operatiuni in sfera TVAStudiu de caz: Ce implicatii fiscale apar la majorarea de capital pentru un asociat nerezident?MFP: Noi discutii privind finantarea IMM-urilor350 de monografii contabile pentru orice fel de situatie!Articole similare
Acordare imprumut de catre societate administratorului. Ce conditii sunt obligatorii?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Bancile prevad scaderea cererii de credite din partea firmelorAu fost aprobate normele privind art. 2-5 din OUG. nr. 3 din 2013TVA - Regimul special pentru aurul de investitiiUltimele articole
Plafon numerar 2024. Din 1 ianuarie 2024 se mai poate incasa imprumut de la asociat cash prin casierie?Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaO firma poate fi creditata in numerar si dupa data de 11 noiembrie 2023, cand a intrat in vigoare Legea 296/2023?Guvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicDividende repartizate in 2022. Pot fi achitate in numerar prin casierie in limita plafonului de 10.000 lei/zi?Articole similare
Guvernul doreste sa implementeze un program de lucru flexibil, in vederea pastrarii locurilor de munca (Comunicat de presa MMPS)Noutati Formularul 088 in sedinta de lucru ANAFSocietatile care depasesc anumite conditii sunt OBLIGATE sa faca audit intern pentru situatiile financiare anualeDeschidere punct de lucru. Procedura de urmat pentru infiintarea unui sediu secundarNou: Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015Ultimele articole
Situatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Firme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Asociat in doua microintreprinderi. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleCum se completeaza D205 pentru veniturile din dividendeArticole similare
Declaratie rectificativa 101. Dividende repartizateLegea societatilor comerciale din nou modificataCasarea mijloacelor fixe. Societate aflata in inactivitatePlata dividende in numerar. Ce aspecte fiscale trebuie sa cunoastem pentru a nu incalca legea?In ce procent corect se poate constitui rezerva legala?Ultimele articole
Repartizare dividende: Cum se repartizeaza profitul ramas in 2022 daca in cursul anului 2023 intra al treilea asociat?Angajatorii au obligatia legala de a cerceta accidentele usoare ale salariatilor. In caz contrar, amenzile ajung pana la 8.000 leiFirmele care NU au autorizatie de functionare risca amenzi cuprinse intre 5.000- 10.000 leiAmenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au autorizatie de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaInspectorii ITM verifica daca intreprinderile mici respecta prevederile Legii 319/2006Articole similare
Regimul fiscal al livrarilor intracomunitare sub conditia EXWProiect de Lege pentru aprobarea Programului de sprijin financiar acordat romanilor din diaspora care revin in taraPFA: Ce exceptii exista privind casa de marcat fiscalaCodul Fiscal 2010 TITLUL VII - Capitolul V - Dispozitii tranzitorii si derogariMonografie contabila productie/prestari serviciiUltimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiExamenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenPFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"