Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Top 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileContabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Se observa diferente de cantitate la import. Ce tratament TVA se aplica?Implicatiile fiscale ale constatarii plusului la inventarUltimele articole
Bilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Contabilitatea Institutiilor Publice in 2014Articole similare
Platitor de TVA. Ce inseamna, cand devii platitor de tva si ce avantaje poti avea in acest cazFirmele care nu isi indeplinesc obligatiile de raportare catre ANPM risca amenzi de pana la 20.000 de leiInregistrarea in scopuri de TVA a societatilor cu sediul activitatii economice in Romania(Legea societatilor nr. 31/1990)Monografie contabila productie/prestari serviciiLista de INVENTAriere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentUltimele articole
Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaRaportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Angajamentul de plata. Model, cine il intocmeste si spete utileTot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEEvitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFArticole similare
Firme noi: Peste 100.000 de inmatriculari de firme in 2014INTREPRINDERE individuala. Subventie din fonduri nerambursabile. Regim TVATitlul VI Capitolul IDeterminarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Elemente care se adauga la baza de calculRegimul special pentru intreprinderile miciUltimele articole
Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiMicroINTREPRINDERE in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiConditii de incadrare in regimul micro conform noilor modificari aduse de OUG 31/2024Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateInformare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAArticole similare
Procedura casare mijloace fixeTratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Deductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAFurnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazDeclasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Articole similare
Factura cu format diferit. Sunt cheltuielile deductibile in cazul tranzactiilor intre persoanele afiliate?Vanzare catre client din Romania. Cum tratam cheltuielile?Cheltuieli si provizioane deductibile conform noilor modificari din Codul fiscalCe regim fiscal aplicam la o investitie pentru o cladire nefinalizata?Cum deducem cheltuielile aferente unui imprumut facut de asociat si virat in contul societatii?Ultimele articole
TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleIn atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de muncaSubventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Tratament fiscal pentru creante clienti neincasateSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"