Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Referitor la firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, dar nu au incasat facturile pana la data anularii, se mentioneaza ca acestea trebuie sa aplice o procedura specifica in astfel de situatii.
Exista firme care platesc trimestrial taxa pe valoarea adaugata, aplica sistemul TVA la incasare, insa solicita organelor fiscale anularea inregistrarii de platitor de TVA, pentru ca nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei pe ultimele doua perioade fiscale (de exemplu, pe anul 2013 si pe primul trimestru din 2014).
Aceste firme au emis facturi, dar nu au reusit sa le incaseze pana la data anularii inregistrarii de platitor de TVA. Intr-o astfel de situatie, legislatia fiscala prevede o procedura specifica pentru solutionarea facturilor neincasate.
Potrivit Andreei Ciobanu, Finance Controller Accace, trebuie urmata procedura regularizarii facturilor emise inainte de anularea codului de TVA de persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Mai exact, specialistul a declarat pentru AvocatNet.ro ca persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carui cod de TVA a fost anulat la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii:
- daca incasarea are loc in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii sau
- in cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii pentru urmatoarele situatii:
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.
Andreea Ciobanu a declarat astfel:
"Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice suma incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar", ne-a precizat
Mai departe, TVA-ul astfel colectat se declara in formularul 311, rezultand o declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g din Codul fiscal, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata si plata TVA, a continuat specialistul.
Intr-o astfel de situatie, firmele trebuie sa fie atente cand pregatesc situatiile pentru declaratiile de TVA si atunci cand pregatesc Jurnalele de Vanzari, a subliniat reprezentantul Accace.
"Recomandam ca, in astfel de situatii, sa se importe datele (jurnalele de vanzari) din softul de contabilitate pe care il contabilul are la dispozitie intr-un spreadsheet, pentru a adauga informatii aditionale necesare pentru o analiza mai amanuntita. Aceasta operatie reprezinta un pas important in cazul anularii de inregistrare de platitor de TVA", a punctat Andreea Ciobanu.
Sursa: www.3facturi.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Achizitii de la persoane care aplica sistemul TVA LA INCASARE. Cum se completeaza decontul de TVACalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Miercuri, 25 septembrie, expira termenul pentru unele declaratiiTVA LA INCASARE societati afiliate | Momentul colectarii TVAFirme care fac autofacturi pentru transporturi efectuate. Monografie contabila necesaraUltimele articole
TVA deductibil. Avantaje, conditii si exemplePana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASARECalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASARETratament fiscal pentru creante clienti neincasateLuni, 22 ianuarie 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASAREArticole similare
Important: daca aveti clienti in faliment nu uitati ca puteti ajusta TVA pe FACTURILE NEINCASATEProvizioanele pentru neincasarea facturilor au crescut semnificativDezavantaje sistemului TVA la incasare:Articole similare
Cine depune obligatoriu Declaratia 307?Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Contribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Articole similare
Inregistare bonuri fara cod TVA. Le trecem si in Jurnalul de cumparari?Ce consecinte fiscale apar la anularea din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVA?Aproape 50% din cererile formulate prin Declaratia 088 sunt refuzate de ANAFCand apare obligatia verificarii valabilitatii codului de TVA pentru operatiuni intracomunitare?Societatea cu cod de TVA anulat. Cum procedam privind deducerea TVA aferenta achizitiilor?Ultimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completLivrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utileCe obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaPFA in regim special: Cum trebuie inscris in D390 codul de inregistrare in scopuri de TVA?Achizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVAArticole similare
Furnizor cu cod de TVA anulat si emiterea facturii cu TVA. Cum procedam corect?Documentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFSistemul TVA la incasare, sume din contul 4428 la ANULAREA CODULUI de TVAAnulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Cod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileUltimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAEroare privind ANULAREA CODULUI de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"